Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R1 - Hvor mye skal til?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder på å ta matematikk R1 som privatist. Det har vært et selvstudium uten forelesninger, og jeg har brukt Sinus sin R1-bok samt gamle eksamensoppgaver til øving.

 

Jeg føler at jeg har fått ganske god kontroll på sannsynlighet, og jeg ser at det antagelig blir to sannsynlighetsoppgaver på eksamenen - en på del 1 og en på del 2. I tillegg skal jeg klare å få til derivasjonsoppgaven på Del 1.

 

Jeg har en uke igjen til eksamen, så det er litt begrenset hva jeg kan begynne å øve på nå av nye kapitler, men er det noen som har erfaring med R1 eksamen tidligere og har vært litt "på vippen" om å bestå eller ikke?

Mitt ønske er kun å bestå, så jeg er fornøyd med en 2-er. Er det noen sjanse for det hvis jeg får full pott på to sannsynlighetsoppgaver(4 + 6 poeng) og en derivasjonsoppgave(5 poeng)? I tillegg får jeg kanskje til litt av en konstruksoppgave, hvis det kommer.

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok R1 som privatist for en del år siden. Når du gambler på å bestå ved å bare ha kontroll på noen oppgavetyper er risikoen ganske høy. Om du da er uheldig og bommer på en oppgave er løpet sannsynligvis kjørt. Jeg ville derfor tatt et skippertak og gått gjennom det du kan av eksamnesoppgaver og lære det du trenger for å løse flere typer oppgaver underveis. Det er ofte de samme oppgavetypene som går igjen, og du kan derfor lære en god del uten å lese store deler av pensum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo sannsynlighetsberegne det uten tilbakelegging ?

 

Trodde aldri jeg skulle få bruk for statistikk-fag i programmeringssammenheng, men jaggu hadde det ikke verdi etterhvert.

 

Er jo begrenset hva du kan få til på en uke så er vel verdt å bli ekstra sikker på det du er god i, ellers kan du jo prøve å sprenglære noe nytt hvis du er av typen hvor sånt hjelper.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger og tips!

 

Løsing av likninger er også noe jeg jobber med å bli bedre på, så antagelig klarer jeg å sanke noen poeng der også.

 

På del 2 bør sannsynlighet gå fint, de andre emnene skal jeg gå litt igjennom, så får jeg heller forsøke å finne løsninger i boka underveis om det er noe jeg ikke forstår 100%.

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...