Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris reparasjon


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe en russevan, og dette er feilene dens, så jeg lurte på om noen kunne gi meg en ca. pris på hvor mye dette vil koste?

 

 

Vokswagen Caravelle 1994, 293 606 km

 

Feil:

3.5 Vindusspyler frontrute | a) vindusspyler virker ikke tilfredsstillende, Fremre

 

5.3.4 Opphengskuler og ledd | b) Støvmansjett mangler eller er defekt, Høyre, Nedre

 

6.1.2 Eksosrør og lyddempere | a) Eksosanlegget ikke tilstrekkelig festet eller utett, Høyre, Midtre, mot feste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten helt umulig å si pris på dette uten å inspisere.

 

At vindu spyler ikke virker er nok en smal sak. Mulig dysen bare er tett og må åpnes med en nål.

En mansjett er billig (2-300kr) så den er enkelt OM du skrur selv. Skal du la verksted ta jobben må du regne med minste en time arbeid så må legge til en tusenlapp ++.

 

Eksosen er ikke festet eller utett? Her kan det være alt fra at det bare må hektes på plass - til at du må bytte hele eksosen. Umulig å si pris på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ødelagt mansjett betyr ofte problemer med det den skal beskytte, i alle fall om den har vært ødelagt en stund. (Jeg hadde heldigvis bruktbilgaranti som tok den utgiften for meg)

 

Om trådstarter har resultater fra en EU kontroll så bruker det å stå "Ødelagt drivknute" om selve knuten og er gåen og ikke bare mansjetten.

 

Men skal man åpne å bytte majsnett er det omtrent samme jobben som å bytte knuten og, så kan liksågreit gjøre det for å være sikker. Bruker vel å koste rundt 6-700kr for knute med mansjett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...