Gå til innhold

GET slutter med tekst-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette problemet løst for flere evigheter siden? Undertekster går fint an å få til uten tekst-TV.

Joda, men da må man jo faktisk tilby det også. Vet om flere som bruker tekst-tv fordi NRK for eksempel bruker den løsningen til det. Kommer de nå til å flytte den funksjonen direkte inn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser det er flere som skriver at det ikke er noe problem selv for de som er hørselshemmede og avhengig av teksting, fordi teksten leveres digitalt og er tilgjengelig gjennom undertekstvalg i Get-boksene.

 

Det stemmer når det gjelder NRK, TV2 og TVNorge, men hva med f.eks. TV3 SVT1, SVT2, TV4 og andre som kun leverer undertekster i form av tekst-TV?

 

Så lenge Get ikke kan forsyne brukerne med undertekster for andre kanaler de leverer på samme måte som for NRK, TV2 og TVNorge er det helt uakseptabelt å kutte tekst-TV. Det er tross alt krav fra myndighetene om teksting for hørselshemmede på de primære norske kanalene, og da er det helt umoralsk å ta vekk muligheten som finnes for det samme på andre kanaler.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har hatt både Altibox og CD.

Dessverre har jeg nå flyttet inn i et boretslag som har GET.

Ukentlig må jeg restarte både TV-boks og ruter. Har 12 kanaler. Skal jeg ha flere koster det skjorta.

HBO og filmleie virker ikke. 

Og nå skal de fjerne Tekst-TV fordi de skal "bruke tid og penger på nye funksjoner".

GET har ikke kommet med noe nytt på 10 år, boksen deres er svært treg i tillegg tar de 99,- for 500 gb lagringsplass.

Anbefaler alle å holde seg unna dette skrotet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er ikke dette problemet løst for flere evigheter siden? Undertekster går fint an å få til uten tekst-TV.

Jo, det er løst for NRK, TV2 og TVNorge, men for andre kanaler hvor hørselshemmede er avhengig av undertekster på kanalens eget språk er det kun tekst-TV som gjelder. For eksempel for SVT1, SVT2, svensk TV4 og andre som bruker tekst-TV til slike undertekster.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Har hatt både Altibox og CD.

Dessverre har jeg nå flyttet inn i et boretslag som har GET.

Ukentlig må jeg restarte både TV-boks og ruter. Har 12 kanaler. Skal jeg ha flere koster det skjorta.

HBO og filmleie virker ikke.

Og nå skal de fjerne Tekst-TV fordi de skal "bruke tid og penger på nye funksjoner".

GET har ikke kommet med noe nytt på 10 år, boksen deres er svært treg i tillegg tar de 99,- for 500 gb lagringsplass.

Anbefaler alle å holde seg unna dette skrotet

 

 

Her er det mye du må sette deg nærmere inn i. HBO Nordic er ikke en del av basis «TV Mini» som du tilsynelatende har (12 kanaler) men du får nesten uendelig med valgfrihet om du oppgraderer til Start pakken, 50 kanalpoeng man kan bruke til å sette sammen sin egen TV pakke. 

Om du har ukentlige problemer med den boksen du har idag er det bare å ta kontakt med Get og få det ordnet. 

Get har ellers kommet med mange nye tjenester de siste årene, blant annet en ny Get boX som skal være rett rundt hjørnet.

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Har hatt både Altibox og CD.

Dessverre har jeg nå flyttet inn i et boretslag som har GET.

Ukentlig må jeg restarte både TV-boks og ruter. Har 12 kanaler. Skal jeg ha flere koster det skjorta.

HBO og filmleie virker ikke. 

Og nå skal de fjerne Tekst-TV fordi de skal "bruke tid og penger på nye funksjoner".

GET har ikke kommet med noe nytt på 10 år, boksen deres er svært treg i tillegg tar de 99,- for 500 gb lagringsplass.

Anbefaler alle å holde seg unna dette skrotet.

 

Hvorfor ikke bare droppe hele TV pakken og heller ha litt raskere internett? Man kan abonnere på flere tjenester som dekker alt av underholdningstyper som TV kanaler tilbyr til en lavere pris totalt sett. Ta f.eks Netflix, Viaplay og HBO, pluss gratis tjenester som Youtube. Da er det bare å streame dette til en Chromecast koblet til TV'en for å ha alt mulig tilgjengelig med minimal reklame, rett fra mobilen din som er en perfekt fjernkontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det stemmer når det gjelder NRK, TV2 og TVNorge, men hva med f.eks. TV3 SVT1, SVT2, TV4 og andre som kun leverer undertekster i form av tekst-TV?

 

 

 

 

Jeg har kabeltv fra Canal Digital. Det tilbys ikke digital underteksting for TV2, kun teksting via side 222 på teksttv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nevnt i tråden her og flere som hører dårlig benytter dette for å få tekst på norske programmer. Jeg er selv hørselshemmet og går aldri på norske filmer på kino fordi jeg vil ha norsk tekst så jeg velger stort sett å se disse hjemme når de er tilgjengelig på leiefilm eller evt. via tv. Det finnes alternative løsninger, men hvor godt utbygget disse er for teksting er jeg mer usikker på. I dag finnes det også direkteteksting som en løsning, men igjen ikke utbredt i godt nok skala til at det kan utnyttes av alle.

 

TTV er kanskje avlegs teknologi, men ganske enkelt og rimelig teknologi som ikke krever mye nytt utstyr. Ville vel egentlig ikke tviholde på dette, men ser gjerne mer moderne løsninger dersom det kan benyttes da det ligger en del nyere teknologi klart for å både skifte tale og legge til tekst i de nyere løsningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...