Gå til innhold

Økonomisk krigføring.


Anbefalte innlegg

Har noen av dere mistet bank kortet(ene) noen gang? Hva opplever dere når det skjer? Jo, du kan ikke bruke minibanken, du kan ikke handle i butikken og ikke kjøpe øl uten kontanter. Man kan ikke gå i banken for å skaffe seg kontanter heller. De har rett og slett ikke kontanter. Hva må man gjøre da? Jo, man må overføre penger i nettbanken til en venn som må ta dem ut i minibanken og gi dem til deg. Stress! Ikke så stort problem sier dere som er gift og kan koordinere med ektefelle (barn) og få tilgang til kontanter ganske lett. Men tenk deg en person som pendler. Ikke noe nettverk og langt fra 'folk'. Uhhh....mega stress! Hva har dette med Iran å gjøre spør du? Jo, USA har kontroll med vårt pengesystem gjennom et overførings/transaksjons sytem som heter SWIFT. Gjennom dette systemet holder de verden som gissler for sin politikk. Russland, Iran, Nord Korea, Sudan, Venezuela, Libya, Cuba og flere andre land er fratatt bankkortet sitt. De har penger på bok, men kan ikke få tilgang til dem. Europa og Norge må ta et standpunkt om de skal støtte et slikt system som rett og slett blokkerer pengene til folk. Alt sammen som et svar til en person som sier at USA kommer først og ber oss alle sammen om å holde kjeft og gjøre som han sier. USA har utviklet seg slik at det nå holder oss som gissel for sin ultra agressive utenrikspolitikk. Vi har et valg å ta.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Europa har allerede tatt standpunkt, de støtter USA. Det EU irriterer seg over er at de ikke har kontroll over Swift, men om de hadde kontroll over Swift så ville de gjort nesten det samme.

 

Jeg har forstått at en del medier presenterer USA som den store slemme ulven, men USA er ikke alene, de har allierte med samme interesser.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Europa har allerede tatt standpunkt, de støtter USA. Det EU irriterer seg over er at de ikke har kontroll over Swift, men om de hadde kontroll over Swift så ville de gjort nesten det samme.

 

Jeg har forstått at en del medier presenterer USA som den store slemme ulven, men USA er ikke alene, de har allierte med samme interesser.

Det er poenget mitt. For å velge må vi opplyses om valget vi skal ta, og som du sikkert er ening i får folk ikke rett informasjon, eller mangelfull informasjon. NRK igjen.

Lenke til kommentar

Har noen av dere mistet bank kortet(ene) noen gang? Hva opplever dere når det skjer? Jo, du kan ikke bruke minibanken, du kan ikke handle i butikken og ikke kjøpe øl uten kontanter. Man kan ikke gå i banken for å skaffe seg kontanter heller. De har rett og slett ikke kontanter. Hva må man gjøre da? Jo, man må overføre penger i nettbanken til en venn som må ta dem ut i minibanken og gi dem til deg. Stress! Ikke så stort problem sier dere som er gift og kan koordinere med ektefelle (barn) og få tilgang til kontanter ganske lett. Men tenk deg en person som pendler. Ikke noe nettverk og langt fra 'folk'. Uhhh....mega stress! Hva har dette med Iran å gjøre spør du? Jo, USA har kontroll med vårt pengesystem gjennom et overførings/transaksjons sytem som heter SWIFT. Gjennom dette systemet holder de verden som gissler for sin politikk. Russland, Iran, Nord Korea, Sudan, Venezuela, Libya, Cuba og flere andre land er fratatt bankkortet sitt. De har penger på bok, men kan ikke få tilgang til dem. Europa og Norge må ta et standpunkt om de skal støtte et slikt system som rett og slett blokkerer pengene til folk. Alt sammen som et svar til en person som sier at USA kommer først og ber oss alle sammen om å holde kjeft og gjøre som han sier. USA har utviklet seg slik at det nå holder oss som gissel for sin ultra agressive utenrikspolitikk. Vi har et valg å ta.

Handels blokkader gjøres alt for lett.

 

Handelsblokkaden som fulgte den første krigen i Irak kostet 500.000-1.000.000  mennesker livet.

 

Det er mer enn 2 til 4 ganger så mye som atom bombene over Hiroshima og Nagasaki.

 

De er livsfarlige. Klarer man og tråkke dem på tærne så er det over ut og.

 

Norge støtter USA og har handels blokkade på Venezuela forresten.... grrrr...

 

"De utøver også direkte press mot andre land for å hindre handel med Venezuela (BBC Mundo, 13. mars 2019). Den anerkjente amerikanske økonomen Jeffrey Sachs mener at sanksjonene kan være blant de hardeste verden har sett og at de trolig ikke vil føre til et regimeskifte, men derimot skape store sivile lidelser. Hvis Trump likevel klarer å tvinge gjennom et regimeskifte, kan det utløse en storkrig, ifølge Sachs"

 

På tide og kalle en spade for en spade. 20-30 millioner døde så langt.

 

https://www.globalresearch.ca/us-has-killed-more-than-20-million-people-in-37-victim-nations-since-world-war-ii/5492051

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er poenget mitt. For å velge må vi opplyses om valget vi skal ta, og som du sikkert er ening i får folk ikke rett informasjon, eller mangelfull informasjon. NRK igjen.

 

Om det er poenget ditt så bør du prøve å overbevise amerikanere ikke nordmenn, siden det er de som er i best mulig posisjon for å forandre USAs utenrikspolitikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se har SWIFT hovedkvarter i Belgia, i såfall rart om ikke EU har litt kontroll også?

 

Og så vidt meg bekjent er det ikke alle land som bruker SWIFT?

Alle vestlige land bruker swift. alternativet til swift er western union og noen russisk/kina transaksjon system som jeg ikke har oversikt over. Vi skal huske på at vi er medansvarlige for å holde verden i gang. Måten vi gjør det på nå er etter mitt syn helt feil. Men du har rett, swift har hovedkvarter i Belgia, men det er i realiteten USA som rår.

Lenke til kommentar

Om det er poenget ditt så bør du prøve å overbevise amerikanere ikke nordmenn, siden det er de som er i best mulig posisjon for å forandre USAs utenrikspolitikk.

Hadde jeg bare klart det. Det er sterke stemmer i USA nå, men om de er sterke nok kan vi bare håpe.

Lenke til kommentar

Handels blokkader gjøres alt for lett.

 

Handelsblokkaden som fulgte den første krigen i Irak kostet 500.000-1.000.000  mennesker livet.

 

Det er mer enn 2 til 4 ganger så mye som atom bombene over Hiroshima og Nagasaki.

 

De er livsfarlige. Klarer man og tråkke dem på tærne så er det over ut og.

 

Norge støtter USA og har handels blokkade på Venezuela forresten.... grrrr...

 

"De utøver også direkte press mot andre land for å hindre handel med Venezuela (BBC Mundo, 13. mars 2019). Den anerkjente amerikanske økonomen Jeffrey Sachs mener at sanksjonene kan være blant de hardeste verden har sett og at de trolig ikke vil føre til et regimeskifte, men derimot skape store sivile lidelser. Hvis Trump likevel klarer å tvinge gjennom et regimeskifte, kan det utløse en storkrig, ifølge Sachs"

 

På tide og kalle en spade for en spade. 20-30 millioner døde så langt.

 

https://www.globalresearch.ca/us-has-killed-more-than-20-million-people-in-37-victim-nations-since-world-war-ii/5492051

Hva USA holder på med i Venezuela er horribelt. At vi støtter det er skammelig. det du ser nå er republikanere som de virkelig er.

Lenke til kommentar

Hva USA holder på med i Venezuela er horribelt. At vi støtter det er skammelig. det du ser nå er republikanere som de virkelig er.

 

Hva med det Maduro gjør mot sin egen befolkning? Folk sulter og dør av sykdommer, mens Maduro investerer pengene i militæret for å kunne holde nede opposisjonen.

Lenke til kommentar

Hva med det Maduro gjør mot sin egen befolkning? Folk sulter og dør av sykdommer, mens Maduro investerer pengene i militæret for å kunne holde nede opposisjonen.

Jeg mener at det du sier ikke er riktig. Denne tråden omhandler hvordan USA struper land de vil kontrollere via et pengeoverførings system som heter SWIFT. Tilbake til ditt innlegg. Kan du undestøtte påstanden din med noen fakta/referanser?

Lenke til kommentar

Jeg mener at det du sier ikke er riktig. Denne tråden omhandler hvordan USA struper land de vil kontrollere via et pengeoverførings system som heter SWIFT. Tilbake til ditt innlegg. Kan du undestøtte påstanden din med noen fakta/referanser?

 

Det er null problem å dokumentere at befolkningen i Venezuela sulter og dør av sykdommer, mens Maduro investerer pengene i militæret for å kunne holde nede opposisjonen.

 

Sult

https://www.nytimes.com/2019/02/01/world/americas/venezuela-voices-protests.html

https://news.sky.com/story/venezuela-starving-children-forced-to-feed-off-rubbish-dumps-11674179

 

Sykdommer

https://www.reuters.com/article/us-venezuela-children-health/more-babies-dying-in-venezuela-as-crisis-worsens-researchers-idUSKCN1PI38P

https://www.nbcnews.com/news/latino/life-threatening-insect-borne-diseases-spike-venezuela-report-says-n974216

 

Militæret

https://www.insightcrime.org/news/brief/soldiers-mutiny-venezuela-military-corrupt/

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-47036129

 

 

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Bra at du er informert. Jeg vil svare at kildene dine er alle sammen main stream media. BBC er for lenge siden sluttet med å være objektive. Engelskmennene vendte seg mot Venezuela da de ble nektet adgang til oljefeltene. Wahington Post og New York Times er det samme. France 24 er fransk og de er akkurat som engelskmennene ute etter olje. En av videoene du presenterte var fra Bolivia ikke venezuela. Videre presenterte du noen statsoverhoder som annerkjente den 'nye' presidenten. Alle er fra sør amerikanske vasell stater som tar alt de kan fra USA. Deriblant Equador. Videre ble militæret beskyllt for å være narkotika langere og annet. Dette vet jeg ikke så mye om, men en kilde jeg stoler på er Oberst Lawrense Wilkingson som er tidliger stabsjef for Gen Colin Powell som sier at militæret i Venezuela er av god kvalitet. Militser og annet er en uting. Enig der. Hvor mye de får skylda for og hvor mye de er skyldig i er meg ukjent. Jeg henter min info fra 'The Intercept' og 'The Real Network' og andre uavhengige kilder som har avslørt falske beskyldninger om vold, brannstiftelse og andre ting som myndighetene ble beskyldt for å gjøre. Husker en hendelse hvor en lastebil med 'nødhjelp' og en buss stor i full fyr på grense til Columbia. Etter at media proklamerte 'Venezuela militære styrker vender seg mot folket' kom det frem en video tatt med en mobil telefon som viser sivilister (provokatører) som kaster 'molotov coqtails' inn i begge kjøretøyene. Spørsmål til deg. Hvis militæret er så brutale og så kjeltringaktige, hvorfor er det så vanskelig for Guido å få folk til å støtte ham? Kan du i tilegg svare på hvorfor fanger i et statlig fengsel nektet å ta imot våpen og penger som ble tilbudt dem av Guido? Kan du også svare på hvor Guido fikk sin trening/utdannelse?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Bra at du er informert. Jeg vil svare at kildene dine er alle sammen main stream media. BBC er for lenge siden sluttet med å være objektive. Engelskmennene vendte seg mot Venezuela da de ble nektet adgang til oljefeltene. Wahington Post og New York Times er det samme. France 24 er fransk og de er akkurat som engelskmennene ute etter olje.

 

Det finnes tre type nyheter om Venezuela. Vi har mainstream media, vi har støttespillerene til Venezuela som Russland og vi har nyheter som kommer fra Venezuelas regime. 

 

Om jeg skal finne negative nyheter om Venezuela så må jeg naturligvis linke til mainstream media. Og hvis du avfeier alle mainstream medier, så vil 99% av norges befolkning avfeie deg som en ekstremist.

 

 

En av videoene du presenterte var fra Bolivia ikke venezuela. Videre presenterte du noen statsoverhoder som annerkjente den 'nye' presidenten. Alle er fra sør amerikanske vasell stater som tar alt de kan fra USA. Deriblant Equador. Videre ble militæret beskyllt for å være narkotika langere og annet. Dette vet jeg ikke så mye om, men en kilde jeg stoler på er Oberst Lawrense Wilkingson som er tidliger stabsjef for Gen Colin Powell som sier at militæret i Venezuela er av god kvalitet. Militser og annet er en uting. Enig der. Hvor mye de får skylda for og hvor mye de er skyldig i er meg ukjent. Jeg henter min info fra 'The Intercept' og 'The Real Network' og andre uavhengige kilder

 

Fra det jeg så er ingen av videoene fra Bolivia, spesielt ikke de to jeg linket til. Og den obersten du nevner har vel bare sagt at Venezuelas militær kommer til å vise mostand ikke at de ikke er korrupt. 

 

The real news network sin Venezuela avdeling er drevet av Gregory Wilpert som har grunnlagt Venezuelaanalysis og har vært direktør i TeleSur. Kona hans er en politiker som har jobbet for Chavez. Du leser ikke uavhengige nyheter, du leser propaganda fra regimet i Venezuela.

 

 

Spørsmål til deg. Hvis militæret er så brutale og så kjeltringaktige, hvorfor er det så vanskelig for Guido å få folk til å støtte ham? 

 

 

Samme grunn til at det var vanskelig å få vekk Stalin, Mao, Mugabe og Pol Pot. 

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes tre type nyheter om Venezuela. Vi har mainstream media, vi har støttespillerene til Venezuela som Russland og vi har nyheter som kommer fra Venezuelas regime. 

 

Om jeg skal finne negative nyheter om Venezuela så må jeg naturligvis linke til mainstream media. Og hvis du avfeier alle mainstream medier, så vil 99% av norges befolkning avfeie deg som en ekstremist.

 

 

 

Fra det jeg så er ingen av videoene fra Bolivia, spesielt ikke de to jeg linket til. Og den obersten du nevner har vel bare sagt at Venezuelas militær kommer til å vise mostand ikke at de ikke er korrupt. 

 

The real news network sin Venezuela avdeling er drevet av Gregory Wilpert som har grunnlagt Venezuelaanalysis og har vært direktør i TeleSur. Kona hans er en politiker som har jobbet for Chavez. Du leser ikke uavhengige nyheter, du leser propaganda fra regimet i Venezuela.

 

 

 

Samme grunn til at det var vanskelig å få vekk Stalin, Mao, Mugabe og Pol Pot. 

Jeg står korrigert. Bolivia var ikke rett land. Det var tatt opp i Colombia. Du har rett i at man skal vektre nyheter. Hva 99% av den norske befolkning tror, eller ikke tror er hva som blir fortalt dem. Vil ikke tro at din sammenligning av Stalin, Mao og Pol Pot har en relevans til hva vi diskuterer. Jeg vil hevde at det som har relevans er falsk flagg operasjon i TonKin bukta som startet Vietnam krigen, falsk flagg propaganda som startet Irak 2 krigen, falsk flagg oprasjon som startet Libya krigen og andre hendelser som Torvald Stoltenberg's bok om krigen på Balkan beskriver. USA drar oss ned i sumpa og vi følger villig med. Det du må forstå er at jeg står på den andre siden av gjerdet fra deg. Når du sier at ektefellen av en nyhetsredaktør har jobbet for en politisk motstander av deg og derav hevder at hele nyhets kanaler er subjektiv er en drøy påstand. Hvis du kan dra frem noen fakta som kan understøtte dette ville jeg være veldig intressert i å vite hva det er. Den Obersten som du lett og ledig refererer til er en professor, mangeårig soldat og en sikkerhets politisk kapasitet som nyter stor respekt blandt millitære ledere i USA. Jeg synes at man skal ha debatt, og man kan aldri lære av å dikutere med folk som man er enig med. Man lærer av å diskutere med folk man er uenig med. Og det er tydlighvis du og jeg. Hvis man ikke kan se hvor aggressivt, lovløst og totalt umensklig USA nå oppfører seg så har man sterke solbriller på.

Lenke til kommentar

Jeg står korrigert. Bolivia var ikke rett land. Det var tatt opp i Colombia. Du har rett i at man skal vektre nyheter. Hva 99% av den norske befolkning tror, eller ikke tror er hva som blir fortalt dem. Vil ikke tro at din sammenligning av Stalin, Mao og Pol Pot har en relevans til hva vi diskuterer. Jeg vil hevde at det som har relevans er falsk flagg operasjon i TonKin bukta som startet Vietnam krigen, falsk flagg propaganda som startet Irak 2 krigen, falsk flagg oprasjon som startet Libya krigen og andre hendelser som Torvald Stoltenberg's bok om krigen på Balkan beskriver. USA drar oss ned i sumpa og vi følger villig med. Det du må forstå er at jeg står på den andre siden av gjerdet fra deg. Når du sier at ektefellen av en nyhetsredaktør har jobbet for en politisk motstander av deg og derav hevder at hele nyhets kanaler er subjektiv er en drøy påstand. Hvis du kan dra frem noen fakta som kan understøtte dette ville jeg være veldig intressert i å vite hva det er. Den Obersten som du lett og ledig refererer til er en professor, mangeårig soldat og en sikkerhets politisk kapasitet som nyter stor respekt blandt millitære ledere i USA. Jeg synes at man skal ha debatt, og man kan aldri lære av å dikutere med folk som man er enig med. Man lærer av å diskutere med folk man er uenig med. Og det er tydlighvis du og jeg. Hvis man ikke kan se hvor aggressivt, lovløst og totalt umensklig USA nå oppfører seg så har man sterke solbriller på.

 

Igjen, hvilken video snakker du om, jeg kan ikke se at jeg har linket til noen videoer fra Colombia. Grunnen til at jeg nevnte 99% er fordi du sa du ønsker å overbevise nordmenn om å gå imot USA, men de kommer til å avfeie deg som en ekstremist hvis du avfeier alle vestlige medier. Det du kan gjøre er å ta deres argumenter og vise hvorfor de er feil, men istedenfor å gjøre det så prøvde du å avfeie kildene som mainstream media.

 

Ellers tar du helt feil at jeg står på andre siden av gjerdet. Jeg er også anti-establishment, og støttet ikke vestens involvering i Irak, Libya eller Syria. Men du har rotet deg for langt inn i rottehølet og begynt å lese og tro på propaganda fra en autoritær diktator. Bare fordi han ikke sier det direkte, men går igjennom the real news network, betyr ikke at det er en uavhengig kilde. The real network har masse ansatte, de må ha noen store donerer men de har null informasjon om hvem som gir dem penger.

 

Og hvor sa jeg at man ikke skal lytte til Obersten, jeg sa at obersten du nevner har bare sagt at Venezuelas militær kommer til å vise mostand ikke at de ikke er korrupt. 

 

 

 

The Real News’ mission statement suggests that Real News promotes independent and investigative journalism and is a grassroots effort. It fails to mention, however, that the project was launched with millions of dollars provided by leading US American liberal foundations. There may well have been no strings attached to the seed money, but there is little doubt that the foundations chose to support their project – as opposed to any alternative ones – because the Real News formula suited the foundations’ own philanthropic interests. How much influence the liberal foundations had in determining the makeup of The Real News advisory boards and founding committees will remain unknown until the issue becomes the focus of an in-depth investigative report. An investigation that is unlikely to be forthcoming from The Real News itself.

 

Ironically, Noor spent a good deal of time complaining about the Koch Brothers having a “shadowy network” of funding without ever acknowledging that they too have a shadowy funding source. The most recently available tax return shows that The Real News is raising  $2.5-$3 million a year, but they are not required to disclose their funding sources.

 

The Real News Board of Directors, despite having a Baltimore office, mainly consists of foreign nationals who have no connection to the U.S. much less Maryland. Real News staff leaves a bit to be desired if you’re into freedom.
  • Real News co-founder Sharmini Peries was an economic advisor to Venezuela dictator Hugo Chavez.
  • Board member Dimitri Lascaris was a candidate for the Canadian Green Party;
  • Senior Manager Eddie Conway was a Black Panther;
  • Khalilah Harris has worked with a number of radical left-wing organizations in Baltimore;
  • Staff writer Ben Norton and Dhana Noor both worked at AlterNet;
  • Staff writer Gregory Wilpert worked for the Venezuela government and wrote a hagiography of dictator Hugo Chavez;

 

 

https://redmaryland.com/2018/08/the-real-news-is-fake-news/

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle vestlige land bruker swift. alternativet til swift er western union og noen russisk/kina transaksjon system som jeg ikke har oversikt over. Vi skal huske på at vi er medansvarlige for å holde verden i gang. Måten vi gjør det på nå er etter mitt syn helt feil. Men du har rett, swift har hovedkvarter i Belgia, men det er i realiteten USA som rår.

Er mange alternativer til swift. eu/eus vill ikke ha noen problemer om swift blir kuttet da vi enkelt og greit kan bruke sepa. både raskere og billigere. og brukes allerede nesten ekslusivt når man sender euro mellom land i europa.

Lenke til kommentar

Er mange alternativer til swift. eu/eus vill ikke ha noen problemer om swift blir kuttet da vi enkelt og greit kan bruke sepa. både raskere og billigere. og brukes allerede nesten ekslusivt når man sender euro mellom land i europa.

Takk for info. Kan du si meg hvordan serpa kan brukes av Iran, Venezuels og andre som handler i hovedsak med olje?

Lenke til kommentar

Igjen, hvilken video snakker du om, jeg kan ikke se at jeg har linket til noen videoer fra Colombia. Grunnen til at jeg nevnte 99% er fordi du sa du ønsker å overbevise nordmenn om å gå imot USA, men de kommer til å avfeie deg som en ekstremist hvis du avfeier alle vestlige medier. Det du kan gjøre er å ta deres argumenter og vise hvorfor de er feil, men istedenfor å gjøre det så prøvde du å avfeie kildene som mainstream media.

 

Ellers tar du helt feil at jeg står på andre siden av gjerdet. Jeg er også anti-establishment, og støttet ikke vestens involvering i Irak, Libya eller Syria. Men du har rotet deg for langt inn i rottehølet og begynt å lese og tro på propaganda fra en autoritær diktator. Bare fordi han ikke sier det direkte, men går igjennom the real news network, betyr ikke at det er en uavhengig kilde. The real network har masse ansatte, de må ha noen store donerer men de har null informasjon om hvem som gir dem penger.

 

Og hvor sa jeg at man ikke skal lytte til Obersten, jeg sa at obersten du nevner har bare sagt at Venezuelas militær kommer til å vise mostand ikke at de ikke er korrupt. 

 

 

 

 

farget av

https://redmaryland.com/2018/08/the-real-news-is-fake-news/

godt å vite at du er mot establishment. Jeg tror at hvis man skal se på verden i dag, så er vel alle medier (main stream eller ei) påvirket av en eller annen ideologi som ligger i bunn. Jeg vil si at Venezuela er et rikt land, og dermed vil det være sterke økonomiske krefter som har interesser i landet. At Venesuela har gjort som Norge og reservert resursene til seg selv faller USA og mange vestlige land tungt for brystet. Jeg kan ikke si at jeg er en ekspert på Venezuela, Iran eller Syria, men det er imot folkeretten at vestlige land så brutalt motarbeider et land som ikke truer noen andre land. Det setter USA's egen 'Russiagate' i et grellt lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...