Gå til innhold

Måle lengde på Maine Coon


Anbefalte innlegg

Hei! Har en relativt stor Maine Coon på 1 1/2 år og lurer på hvilken metode de som måler lengden på katten? Ser rekorden blir målt på 123cm, men ingenting står det om hvordan det blir målt.

 

Også lurer jeg på hvor stor deres Maine Coon er? Gjerne lengde, vekt, alder og kjønn. Gjerne med navn også, gøy å se.

Endret av Knutsen1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Har en relativt stor Maine Coon på 1 1/2 år og lurer på hvilken metode de som måler lengden på katten? Ser rekorden blir målt på 123cm, men ingenting står det om hvordan det blir målt.

 

Det er antagelig fra nesen til haletippen, men det hadde vært fint å se svart på hvitt hvordan de har målt. Hvis en katt var 123 cm uten at halen var medregnet, ville jeg holdt meg unna den katten. default_laugh.png

 

Også lurer jeg på hvor stor deres Maine Coon er? Gjerne lengde, vekt, alder og kjønn. Gjerne med navn også, gøy å se.

 

Her er det vel du som burde begynne med å fortelle om din egen katt. Det ser ikke ut til at Maine Coon-eiere har tenkt å møte opp i denne tråden, men det kunne være nyttig å høre litt om hva slags store katter folk har. Selv har jeg en hankatt på 12 år, type brannet huskatt, som ligger rundt 8,6 kg. Om vinteren kan han gå opp til 9,0 kg eller litt mer. Selv veterinærer synes han er stor. Jeg er litt overrasket over det, for det finnes avgjort større katter.

Lenke til kommentar

Aragon er 6år og veier ca 10kg.

Jeg har ikke prøvd å måle lengden på han, men bordet han ligger på er 110x60cm, så han er iallefall lenger enn 110cm fra snute til haletipp

 

Spesiell katt! Her er min Turbo:

 

(Men hvorfor får jeg ikke et større bilde?)

 

 

post-397331-0-41798200-1557961479_thumb.jpg

Endret av LangtGjesp
Lenke til kommentar

Ja, forteller meg enn gjerne om min katt.

Han heter Rambo og er 1 1/2 år. En ung og slank, men veldig lang ung gutt. Veier bare litt i overkant av 7 kg nå, men mye av grunnen til at det er at han har vært ukastrert intil nylig grunnet oppdrett, så vekten kommer seg nå. Bryr meg egentlig ikke så mye om vekt, men heller lengde og størrelse.

post-425641-869061_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...