Gå til innhold

Import av Google Pixel 3a/XL


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har lyst på en sånn telefon, og ser at det ligger endel unlocked ute på ebay. Er det noe spesielt jeg bør tenke på, før jeg importerer? Det er en kurant sak å bruke laderen fra min gamle Pixel 1, f. eks, all den tid disse kommer med US/UK ladere?

 

Noen andre 'feller' jeg evt bør tenke på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du vil fortsatt ha 4G selv om du ikke har 4G-tale.

 

Telefonen støtter både 4G og 4G-tale, men operatørene i Norge gidder ikke aktivere 4G-tale på dem siden de ikke selges her til lands.

Hjelper lite med 4G-dekning når man kun ringer over 2G-nettet når 3G legges ned. :)

 

Har heller ingenting å si om telefonen selges i Norge eller ei.

Operatørene lager støtte for mobilene dersom det er mange brukere av mobilen i nettet.

 

Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så ;) 

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så ;)

Er det? Fortell gjerne hvis du vet noe mer, jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan det fungerer. 

 

Jeg har også vurdert å importere en Pixel 3a, men VoLTE-støtte er jo kjekt å ha.

Endret av Slaps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper lite med 4G-dekning når man kun ringer over 2G-nettet når 3G legges ned. :)

 

Har heller ingenting å si om telefonen selges i Norge eller ei.

Operatørene lager støtte for mobilene dersom det er mange brukere av mobilen i nettet.

 

Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så ;)

 

Da skjønner jeg hva du mente. 

Har det forresten mye å si om tale går over 2G? Det burde jo være nok til helt ok kvalitet, dog ikke så bra som 4G selvsagt.

 

Jeg har ingenting å sammenligne med, men har ikke merket meg noe negativt med talekvalitet på min 2 XL.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å vente til Komplett/Proshop/Multicom tar dem inn? Så får du garantien også :)

Det er det nok, men da må du vente lenger. Hvem vet når (hvis noen) norske nettbutikker får dem på lager. 

 

EDIT: Dessuten så hjelper det sannsynligvis ikke på VoLTE-støtten i Norske nett, da må fort Telenor, Telia eller ICE selge den offisielt i sine nettbutikker. 

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...