Gå til innhold

samfunns-strukturer som er helbredende


Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke noe offentlig syn i kristendommen på homofile og kvinner. Det er en enorm gruppe med folk som har rikelig mangfold, du finner rikelig med LHBT-vennelige kristne fellesskap.

Å, javel?

 

Det som skjer er at kristne er ærlige, så på spørsmål om hva som står i gamle testamentet svarer dem ja på at homofili ansees som synd,

Som var nettopp det jeg skrev: Kristendommen er et dårlig utgangspunkt bla pga hvordan de ser på homofile. Å ta utgangspunkt i en fantasitekst som er flere tusen år gammel og si at homofili er en synd basert på den er et dårlig utgangspunkt. Dette er det motsatte av å respektere andre og å vise empati - som du påstod at kristendommen var svaret på. Takk for at du tilbakeviste påstanden din i dine to første setninger.

 

så fremstiller de onde ateistene dette som om at alle kristne hater homofile.

Har du bare stråmenn å argumentere mot, eller kan du vise til at jeg har skrevet det?

 

Sånn er det bare, stolte ateister inbiller seg at de er uavhengig av å ha en gud, men egentlig så er de Satan sin bitch uten å vite det. De gjør djevelens verker bedre enn dem som kaller seg satanister, fordi satanistene er essensielt en kristen kult, mens ateisten fornekter Gud fullstendig, dermed er de nærmere djevelen.

Dette er fullstendig off topic, basert på dine egne fantasier og totalt irrelevant for hva som har blitt skrevet. Hold deg til tema er du snill.

 

Dette med at kristne liksom skal ha et helt forferdelig syn på kvinner og homofile tror egentlig ikke ateisten noe på.

Hvem er ateisten du snakker om? Ateister er ikke en homogen gruppe med et enhetlig syn. Ateister tenker selv og har mange ulike meninger. Det er ingen som indokterinerer ateister og sier de skal tro blindt på tekster skrevet for evighetere siden. Jeg personlig tror at kristendommen er et dårlig utgangspunkt for respekt og empati og det viser du godt.

 

Da han gledelig vil løse opp Norges grenser for innvandrere med potensielt langt værre syn på homofile og kvinner enn status quo, skapt av de skumle norske kristne folkene, som ateisten har lurt seg selv til å tro at driver med alt mulig rart.

Så dersom jeg mener at kristendommen er et dårlig utgangspunkt for respekt og empati så er jeg for å oppløsne Norges grenser? Javel ja. Det er en helt absurd konklusjon tuftet på dine egne fantasier. Kansje du skal forholde deg til det folk skriver og ikke finne på stråmenn du kan argumentere mot hele tiden?

Endret av nirolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi må tilbake til stamme-samfunn som ikke har grep om penger eller materielle goder for å finne noe slikt. En samfunnsstruktur må være hierarkisk og ansvarsfordelende, med tilsvarende goder for at det skal fungere. Men den som sitter øverst på tronen må være folkevalgt, godt likt, og ville det beste for sine samfunnsborgere.

Lenke til kommentar

Da må man få psykologi inn som fag i barne- og ungdomsskolene, sånn at alle mennesker lærer seg fundamentalt å respektere og vise empati for alle andre medmennesker, uansett hva situasjonen er. Da først blir det bra. Ellers vil det være maaaange som bare tenker seg selv først, seg selv etterpå og seg selv til sist.

Empati springer ut av kjærlighet. Kjærligheten er det som kan trenge inn i dypet og aktivere helbredende kraft.

Psykologien har også jeg troen på, for den løfter kjærlighetens status.

Endret av carenevo
Lenke til kommentar

Vi har en lang vei å gå, men jeg tror vi kan rekke å komme langt på 5800 år. 

Det kom en ånd ut av en rot og gav meg instruks. Jeg gjør det jeg må gjøre

Et av stegene til et helbredende samfunn er å oppdage at bevisstheten er med Atom-struktur og gjøre dette til allmenn kunnskap.

 

Jeg tenker at det vil ta oss omtrent 500 år.

Endret av carenevo
Lenke til kommentar

Nei, psykologi er ikke faget for det. Kristendom er.

 

Barn burde ha Jesus sitt eksempel som utgangspunkt. Jesus hadde alltid tilgivelse, ga alltid nye sjangser og hadde så mye integritet for denne innstilningen at han ikke endret mening etter å ha blitt pint i timesvis. Hadde du truet Sigmund Freud med samme behandling hadde han gått tilbake på alle sine teorier.

Johannes 15 : 5

Lenke til kommentar

Vi har en lang vei å gå, men jeg tror vi kan rekke å komme langt på 5800 år, Det kom en ånd ut av en rot og gav meg instruks. Jeg gjør det jeg må gjøre

Et av stegene til et helbredende samfunn er å oppdage at bevisstheten er med Atom-struktur og gjøre dette til allmenn kunnskap. Jeg tenker at det vil ta oss omtrent 500 år.

 

Gaia er en levende organisme og menneskeheten er et organ.

Lenke til kommentar

Hvordan laster jeg ned molekyler fra evigheten? Jeg har prøvd å tolke den setningen flere ganger, men eneste resultatet jeg får er hodeverk.

Her skal du få medisin
 
000:  mulighetene.
001:   irrasjonelle muligheter.
002:  rasjonelle muligheter.
 
Dette er dimensjoner som du kan oppdage strukturer i.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
skal prøve å legge til noen elementer som kan være noen utgangspunkt.

 

01: først må vi postulere at der er orden i universet, at det finnes noen natur-lover.

 

Da vil det bli lettere å se at bevisstheten er med ATOM-struktur.

Da vil det bli lettere å se at hele universet er med ATOM-struktur.
Lenke til kommentar
Det er mulig å få kunnskap om verden gjennom mer enn en måte.

 

 

 

 

Til Hvert av energinivåene som er rundt individet tilhører der minst en måte å få kunnskap om verden på.

 

 

Til nå er fornuften mest undersøkt og benyttet.

 

 

Fornuften har sendt maskiner til Mars, men for å reise til menneskets indre trengs der andre erkjennelses-midler.

 

Endret av carenevo
rette opp uklarheter
Lenke til kommentar
Det allmenne er ytterst og kollektiv.

 

Det spesielle er innenfor det allmenne og det er individuelt. 

 

 

Selverkjennelse er å forankre det allmenne i det spesielle? 

 

 

Å forankre det allmenne i individets erfaring vil opprettholde en nøytral bevissthet.

 

 

Erfaringen er en vesentlig del av kjernen. 

 

 

Begreper uten erfaring er en form for psykose. 

 

 

Schizofreni starter i erfaringen. Lettere psykose kan starte i fornuften ?

 

 

 

 

 

For å se det spesielle, må en avgi fornuften.

 

 

 

 

 

Størst av alt er kjærligheten.

 

Endret av carenevo
?
Lenke til kommentar
I dag og i morgen vil alle filosofer som mener alvor i sitt søk etter sannheten gå i psykoterapi. 

 

 

 

 

Til nå er den ytre bevegelse mest studert av naturvitenskapen.

 

 

 

 

 

Hva som er det mest grunnleggende  av bevegelsen og opplevelsen, er som å spørre om hva som er mest grunnleggende av mørket og lyset.

 

 

 

 

 

Den ytre bevegelse er i virkeligheten en forberedelse til den store oppgaven naturvitenskapen har å gjøre.

 

Endret av carenevo
Rette
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Tror vi må tilbake til stamme-samfunn som ikke har grep om penger eller materielle goder for å finne noe slikt. En samfunnsstruktur må være hierarkisk og ansvarsfordelende, med tilsvarende goder for at det skal fungere. Men den som sitter øverst på tronen må være folkevalgt, godt likt, og ville det beste for sine samfunnsborgere.

Vi må desentralisere totalt.

Samfunnet styres fra sentrum i universet

 

Pulsen avgjør.

Livets puls.

I en periode er det riktig å sentralisere, mens i neste periode er det riktig å desentralisere.

Det er mange faktorer som avgjør hva som er det rette.

 

Bølger er et nøkkel-fenomen, livets puls som dag og natt

Endret av carenevo
Lenke til kommentar

 

Det allmenne er ytterst og kollektiv.
Det spesielle er innenfor det allmenne og det er individuelt. 
Selverkjennelse er å forankre det allmenne i det spesielle? 
Å forankre det allmenne i individets erfaring vil opprettholde en nøytral bevissthet.
Erfaringen er en vesentlig del av kjernen.
Begreper uten erfaring er en form for psykose.
Schizofreni starter i erfaringen. Lettere psykose kan starte i fornuften. 
 
For å se det spesielle, må en avgi fornuften.
 
Størst av alt er kjærligheten.

 

 

 

Erfaring setter opp et skall rundt den erkjennende

Endret av carenevo
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Johannes 15 : 5

"En stor stat må styrkes med samme varsomhet som man koker småfisk.

Når riket blir styrt i samsvar med logos, vil de bortfarnes ånder ikke åpenbare sin kraft. Det vil ikke si at de mangler kraft, men at den ikke vil bli brukt til å skade menneskene. Dette vil heller ikke si at den ikke kunne skade menneskene, men at den vise på sin side heller ikke vil skade dem.

Og når begge disse to lar være å tilføye hverandre noen skade, vil deres gode innflytelse samvirke i logos ånd."

 

Tao Te Ching

 

Tao=Logos

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...