Gå til innhold

[Løst] PC kjenner ikke igjen DVD som fungerer på DVD-spiller.


Anbefalte innlegg

Når jeg setter inn mitt eksemplar av "Lycliga Gatan" på DVD i den bærbare PC-en min prøver spilleren å registrere den, men gir opp etter hvert. Ifølge datamaskina er spilleren uten disk. Jeg gikk til naboen for å prøve i hans bærbare PC, med samme resultat. Men den nevnte DVD-en fungerer i en DVD-spiller. Og dette er den hittil eneste av mine DVD-er som tilsynelatende ikke virker i en PC.

 

Hva kan være årsaken til dette? Kan det ha noe med kopisperre å gjøre? Har noen opplevd dette selv med DVD-er og funnet ut noe for å likevel få dem til å fungere på PC-en?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanlig original kjøpefilm på DVD. Vet ikke mer enn det. For ordens skyld er det den norske TV-serien det er snakk om, og ikke den svenske sangen.

 

Men dessverre var jeg for rask til å skrive innlegget, da jeg må prøve i en annen PC igjen. Naboen min klarte det trikset å legge igjen en del fingeravtrykk under plata når han prøvde den. Så det kan ha vært grunnen til at den ikke fungerte på PC-en hans. Den fungerte ikke på DVD-spilleren min heller etterpå, så jeg måtte vaske den. Men jeg har fått den til å virke der igjen nå.

 

Finner ingen måte å slette innlegget på, så da trykker jeg LØST inntil videre. Ellers takk for svar.

Endret av Atle K
Lenke til kommentar

En liten oppdatering her. Nå har jeg også funnet ut av at det samme gjelder mitt eksemplar av "Smallville", sesong 3, disk 2. Alle 13 diskene før denne fungerte bra. Og den gjeldende disken starter helt som normalt i Xbox One. Jeg gjorde noen søk på nett og fant frem til et program som kalles AnyDVD, som bl.a. visstnok skal omgå kopisperrer, men uten hell.

 

Blir i hvert fall ikke aktuelt å la naboen prøve denne disken. Men jeg tar med begge diskene bort til noen andre i morgen, og da prøver jeg dem der. Setter dem inn og tar dem ut selv. Kanskje begynner DVD-rom-en i pc-en min å fuske, for jeg har brukt den til mange disker... og først nå fått to slike tilfeller på under én uke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...