Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold hvor en er kreps og den andre er tyren?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvis jeg igjen skal våge meg utpå å kommentere videre i astrologien, så er dette klassisk, og jeg har mer enn nok erfaring med denne kombinasjonen ^^

 

 

 

Vet ikke om jeg treffer på noen av punktene, men dette er min erfaring gjennom hele livet og det viser seg å stemme veldig godt. Hvis det bare virker som det ikke stemmer eller svarer på spørsmål, så bare se bort fra det.

Nå ble jeg nysgjerrig. Har du noen ord om et forhold hvor en er kreps og en er tyren?

 

Anonymous poster hash: 2416b...5e5

 

Moderatormelding

 

Splittet ut i fra tråden "Jeg klarer ikke være en god kjæreste, trenger råd".

 

Uderzo

Moderator

 

Endret av Uderzo
Splittet tråd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krepser er mer emosjonelt drevne, de er mer sensitive, kan ha humørsvingninger. Veldig familieorienterte. Deres største styrke er nettopp denne emosjonelle dybden, som kan virke som en veldig trygg havn for familie, eller stor kilde til frustrasjon fordi de ikke får utløp for evnene.

 

Vann og Jord passer sammen, men det er som med alle elementkombinasjoner visse forskjeller. Vann kan fort svinge, men så balansere seg ut igjen. Jord er mer stabilt, og kan være som stein, som kan 1) Være som en trygg støtte for Kreps/Vanntegn, vise retning, gi form, eller 2) Sees som ekstrem stahet og manglende vilje til å vise empati. Jord kan ikke tvinges til å vise empati. Men mer enn oftest så bryr de seg, selv om det ikke ser sånn ut. De trenger bare lang tid for å prossessere, som kontinentalplatene og Jord generelt. Noen ganger skjermer de seg mot innsyn, som granitt og bly, fordi de er slitne og energimåleren er nær null. Jord er også emosjonelt dype, men på en litt annen måte. Med Vann, som vann som renner, så bruker de følelser til å sanse seg frem her i verden, og kan bruke følelser aktivt og aggressivt. Jord gjør sjelden dette, med mindre de blir angrepet over lang tid. Jord kan ha veldig godt av å mykes opp litt av Vann, og da får Vann også brukt denne dype sensitive egenskapen sin. Mål er er å finne balansen.

 

Vann igjen kan være mottakelige for angrep, de lar seg ikke så fort vippe av pinnen, for de empatiserer lett med andres frustrasjon og smerte. Problemet blir at de kan bli stående i en slik situasjon, ergo depresjon, fordi de mangler evnen til å disiplinere seg over tid. Balansere ut, ja, men de kan syns så synd på andre at de glemmer seg selv. Jord er mer typen som løfter noen som ligger nede opp etter skjortekraven, børster av støvet og lar dem gå videre. Vann gir ikke slipp så enkelt.

 

Men dette kan selvfølgelig trenes som med alle styrker og svakheter.

 

Den verste typen forhold mellom disse to er ett hvor Kreps føler seg konstant emosjonelt utestengt, og Tyren har bunkret seg ned og frastøter ethvert forsøk på å åpne opp, har falt for sin egen egoisme.

 

Et beste scenario av denne kombinasjonen, er det de har funnet sine styrker og spiller på dem, Kreps får støtte og gehør når humørsvingningene kommer, og Tyren har lært å se disse svingningene som et tegn på tillit, og mulighet for innsikt og visdom. Som Vann og Jord, kan de bringe ut virkelig gode og nærende verdier hos hverandre og skape trygge, langvarige og bærekraftige familier.

 

Er par eksempler fra filmverdenen som en kuriositet er Rocky-filmene, der Stallone er Kreps og Shire er Tyr, dog en av de mest sjenerte Tyrene man kan støte på ^^ Burt Young (broren) er også Tyr (begge første dekan, det har litt å si) og er erketypisk klassisk for en Tyr som lever livets harde liv ^^ Jeg ler av mange av scenene hans i de filmene ^^ Søk opp den scena der Rocky henter han ut av fengselet i begynnelsen av nr 4. Tyren sier "venner skylder hverandre!" og Krepsen sier "venner gjør fordi de vil, man skylder seg selv". Hehe, temmelig morsomt ^^

 

En annen liten rolle en Kreps har, er Falco i Sopranos. Gandolfini er Jomfru tredje dekan, som gir litt Tyreinfluens. Forholdet gjennom hele serien er passende også. Viser hvor langt Vanntegn er villige til å stå i situasjoner med indre usikkerhet, og hvor stae, men også lojale (til egen familie) Jordtegn virkelig kan være, begge på godt og vondt, og hvordan Jordtegn kan bli ofre for egne foreldres manipulasjon (begge Lufttegn) og vanskeligheten med å bryte ut av vante mønster, særlig når det gir makt, (tilsynelatende) respekt, og økonomisk velstand, ergo rigiditet.

 

Jeg vet alt dette er skuespill, men en skuespillers mål er jo å få personligheten sin frem i rollen. Å "være seg selv" er bedre og lettere enn å spille noen andre. Så det er interessant å følge med på, i alle typer tv-serier, konkurranser og slike ting.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hva er det her for noe tull? selvfølgelig har ikke stjernetegn noe og si på hvordan personen er, det er jo helt absurd. I tillegg så har disse flyttet på seg siden folk sjasa om dette, er du født i kreps, stemmer ikke det lengere i dag.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Vennligst respektér en tråd selv om den er alternativ. Jeg har brukt 15 år på objektiv analyse av det her, så det er ikke noe jeg tar ut av løse lufta. Jeg har fremdeles muligheten åpen for at det er totalt tullball, men foreløpig har erfaring vist motsatt. Jeg behandler folk som folk, så ikke vær redd for at jeg lar dette styre mine livsvalg rundt andre mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Vennligst respektér en tråd selv om den er alternativ. Jeg har brukt 15 år på objektiv analyse av det her, så det er ikke noe jeg tar ut av løse lufta. Jeg har fremdeles muligheten åpen for at det er totalt tullball, men foreløpig har erfaring vist motsatt. Jeg behandler folk som folk, så ikke vær redd for at jeg lar dette styre mine livsvalg rundt andre mennesker.

 

Bra du er åpen for at det er tullball, siste settnigen min beviser at det er det.

Lenke til kommentar

Den hersketeknikken kan man jo utvide til absolutt alt av kunnskap og teorier. Kanskje alle laboriatorieforsøk som var laget for å bevise noe bare var flaks tusenvis av ganger? Så klart satt på spissen. Som alle har skrevet til meg her på forumet i alle år: Man skal aldri være skråsikker.

 

Jeg har sett på det her objektivt i 15 år, og gjør fremdeles det, nok en gang, kun dette med personligheter. Greit for meg om dere synes det er tullball, men jeg mener det ikke er tullball. Vi får bare være enige om å være uenige, live and let live. Jeg dømmer aldri andre for å tro på noe jeg ikke tror på, så klart med mindre de pusher det på barn og andre lett-troende. Jeg pusher aldri dette på noen, svarer bare på spørsmål når spurt, så lar jeg folk ta sine egne valg. Tar ikke betalt eller har ingen planer om å ta betalt for det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett på det her objektivt i 15 år...

 

Ingen ser helt objektivt på noe som helst, og mennesker er strengt tatt ikke i stand til å være objektive. Objektivitet er en utopi vi tror på, og streber etter men aldri vil klare å nå. 

 

Bare min objektive personlige mening basert på et liv med subjektive erfaringer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ingen ser helt objektivt på noe som helst, og mennesker er strengt tatt ikke i stand til å være objektive. Objektivitet er en utopi vi tror på, og streber etter men aldri vil klare å nå. 

 

Bare min objektive personlige mening basert på et liv med subjektive erfaringer.

Stemmer. Vi mennesker er helt ubrukelige til sånt. Det er derfor vitenskapen bruker måleinstrumenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den hersketeknikken kan man jo utvide til absolutt alt av kunnskap og teorier. Kanskje alle laboriatorieforsøk som var laget for å bevise noe bare var flaks tusenvis av ganger? Så klart satt på spissen. Som alle har skrevet til meg her på forumet i alle år: Man skal aldri være skråsikker.

 

Jeg har sett på det her objektivt i 15 år, og gjør fremdeles det, nok en gang, kun dette med personligheter. Greit for meg om dere synes det er tullball, men jeg mener det ikke er tullball. Vi får bare være enige om å være uenige, live and let live. Jeg dømmer aldri andre for å tro på noe jeg ikke tror på, så klart med mindre de pusher det på barn og andre lett-troende. Jeg pusher aldri dette på noen, svarer bare på spørsmål når spurt, så lar jeg folk ta sine egne valg. Tar ikke betalt eller har ingen planer om å ta betalt for det heller.

 

Har du noe statistikk å vise til? Noe målbart?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har sett på det her objektivt i 15 år, og gjør fremdeles det, nok en gang, kun dette med personligheter. Greit for meg om dere synes det er tullball, men jeg mener det ikke er tullball. Vi får bare være enige om å være uenige, live and let live. Jeg dømmer aldri andre for å tro på noe jeg ikke tror på, så klart med mindre de pusher det på barn og andre lett-troende. Jeg pusher aldri dette på noen, svarer bare på spørsmål når spurt, så lar jeg folk ta sine egne valg. Tar ikke betalt eller har ingen planer om å ta betalt for det heller.

Hvordan har du målt dette objektivt og kan du vise til disse målingene?

For har du dette objektivt, så er det ikke så mye å være uenig i, for da er det helt konkret fakta og bør være veldig lett å vise frem på en slik måte at det er meningsløst å være uenig.

Ingen har klart å gjøre noe form for oppførsel, psykologi og spesiellt ikke oppførsel ut fra stjernetegn objektivt til nå, så du ville evt. vært den første i verden til å få til noe slikt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den hersketeknikken kan man jo utvide til absolutt alt av kunnskap og teorier. Kanskje alle laboriatorieforsøk som var laget for å bevise noe bare var flaks tusenvis av ganger? Så klart satt på spissen. Som alle har skrevet til meg her på forumet i alle år: Man skal aldri være skråsikker.

 

Jeg har sett på det her objektivt i 15 år, og gjør fremdeles det, nok en gang, kun dette med personligheter. Greit for meg om dere synes det er tullball, men jeg mener det ikke er tullball. Vi får bare være enige om å være uenige, live and let live. Jeg dømmer aldri andre for å tro på noe jeg ikke tror på, så klart med mindre de pusher det på barn og andre lett-troende. Jeg pusher aldri dette på noen, svarer bare på spørsmål når spurt, så lar jeg folk ta sine egne valg. Tar ikke betalt eller har ingen planer om å ta betalt for det heller.

Men siden du tydeligvis vet mer enn oss pga erfaringen, hvorfor kan du ikke rasjonelt forklare hvorfor det skal fungere? Er det "magi", eller finnes det en naturlig forklaring på det du mener fungerer? 

Endret av oophus3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...