Gå til innhold

Final Fantasy VII Remake slår fra seg i rålekker trailer


Anbefalte innlegg

RE 2-remaken var sinnsykt bra i den første halvdelen, men i siste halvdel virket det som om det som gjorde spillet bra og skummelt delvis forsvant. Hadde samme problem med RE7.

 

Har et åpent sinn til FFVII, men håper spillet blir jevngodt samtidig som de klarer å beholde mangfoldet som originalen hadde (motorsykkelkjøring, snowboarding, fugleveddeløp, basketball, ubåt-utforsking, nakenbading med bodybuildere, osv...). Ang. kampsystemet, så var materia-systemet i originalen ganske unikt og fett, så håper de finner en måte å flette det inn i remaken selv om kampsystemet blir annerledes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ellers har jeg hørt at squre vil lansere nye ff7 i epoisode, hvis dette stemmer så vil dette bety melking ff7 bloodfan på det groveste

 

Det stemmer. Tre episoder. Akkurat hvordan det skal fungere vet vi ikke ennå, men husker det ble hintet mot en oppdeling ikke ulik Final Fantasy XIII, XIII-2, Lightning Returns. Med andre ord får vi tre "fullverdige" spill i så fall, men som gjenbruker assets der det er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er meget dumt å sammenligne remaken med originalen. Spesielt dersom man sammenligner nostalgien og følelsen av originalen. Dette blir et helt annet spill, bare med de samme karakterene og storyen.

 

Når grafikken, kampsystemet og dialogen var såpass enkel i originalen så brukte vi som spillere fantasien til å fylle inn resten. Og der ligger problemet dersom man sammenligner remaken opp mot originalen.

 

Enkelte nevner RE2 remaken som nylig kom ut. Selv synes jeg remaken av RE2 er 10 ganger bedre enn originalen. Nostalgien tar overtak om man har bestemt seg for det. Og da klarer man ikke se remaken som det den er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror det er meget dumt å sammenligne remaken med originalen. Spesielt dersom man sammenligner nostalgien og følelsen av originalen. Dette blir et helt annet spill, bare med de samme karakterene og storyen.

 

Når grafikken, kampsystemet og dialogen var såpass enkel i originalen så brukte vi som spillere fantasien til å fylle inn resten. Og der ligger problemet dersom man sammenligner remaken opp mot originalen.

 

Enkelte nevner RE2 remaken som nylig kom ut. Selv synes jeg remaken av RE2 er 10 ganger bedre enn originalen. Nostalgien tar overtak om man har bestemt seg for det. Og da klarer man ikke se remaken som det den er.

 

enighet!

Lenke til kommentar

ellers har jeg hørt at squre vil lansere nye ff7 i epoisode, hvis dette stemmer så vil dette bety melking ff7 bloodfan på det groveste

 

Episode-formatet har jo ingenting med melking å gjøre. Det er eneste måte å få lagd spillet på i dagens standard. Det å tro at de skal klare å lage HELE FF7 i samme spill er jo helt urealistisk. Er du klar over hvor stort spillet hadde vært om det hadde vært i én del? Vi snakker sannynligvis inntil 300 timer spilletid isåfall. 

 

I originalen kunne vi lese teksten i dialogen og klikke oss videre dersom man leste kjapt nok. Med stemmeskuespill må de jo levere linjene ektefølt. Ikke lenger kan fantasien til spilleren fylle inn hullene som før manglet. Enkelte scener i FF7 er forholdsvis lange til å være tekstbasert til og med. Men med dialog vil samme scene være mange mange ganger lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Episode-formatet har jo ingenting med melking å gjøre. Det er eneste måte å få lagd spillet på i dagens standard. Det å tro at de skal klare å lage HELE FF7 i samme spill er jo helt urealistisk. Er du klar over hvor stort spillet hadde vært om det hadde vært i én del? Vi snakker sannynligvis inntil 300 timer spilletid isåfall. 

 

I originalen kunne vi lese teksten i dialogen og klikke oss videre dersom man leste kjapt nok. Med stemmeskuespill må de jo levere linjene ektefølt. Ikke lenger kan fantasien til spilleren fylle inn hullene som før manglet. Enkelte scener i FF7 er forholdsvis lange til å være tekstbasert til og med. Men med dialog vil samme scene være mange mange ganger lengre.

 

uenighhet

Lenke til kommentar

Episode-formatet har jo ingenting med melking å gjøre. Det er eneste måte å få lagd spillet på i dagens standard. Det å tro at de skal klare å lage HELE FF7 i samme spill er jo helt urealistisk. Er du klar over hvor stort spillet hadde vært om det hadde vært i én del? Vi snakker sannynligvis inntil 300 timer spilletid isåfall. 

 

I originalen kunne vi lese teksten i dialogen og klikke oss videre dersom man leste kjapt nok. Med stemmeskuespill må de jo levere linjene ektefølt. Ikke lenger kan fantasien til spilleren fylle inn hullene som før manglet. Enkelte scener i FF7 er forholdsvis lange til å være tekstbasert til og med. Men med dialog vil samme scene være mange mange ganger lengre.

 

Absolutt, og jeg er redd for at selv med tre episoder så vil man måtte kutte ned på en del.

 

Man kan lure på om det ikke egentlig er for ambisiøst å lage remaken i denne stilen, og om man ikke heller burde gått for en enklere, mer retro stil, eventuelt en anime-stil ala Tales of-spillene.

Lenke til kommentar

uenighhet

Lulz, dette handler jo utelukkende om fakta. Se for deg om Red Dead Redemption 2 f. eks hadde vært like stort som FF7, hvor lang tid hadde ikke det tatt å spille gjennom? Og for ikke å snakke om, å utvikle? Point is, historien til FF7 er såpass lang og dyp at episodeformat makes complete sense, når det skal være i dagens format.

 

Det kan sammenlignes med f. eks Daggerfall, inget moderne spill er større enn det. Det var mulig fordi produksjonen var så enkel. Hadde det blitt remade med dagens standard hadde spillet vært ginourmous!

 

 

Absolutt, og jeg er redd for at selv med tre episoder så vil man måtte kutte ned på en del.

 

Man kan lure på om det ikke egentlig er for ambisiøst å lage remaken i denne stilen, og om man ikke heller burde gått for en enklere, mer retro stil, eventuelt en anime-stil ala Tales of-spillene.

 
Jeg håper de for all del ikke kutter noe som helst, heller legger til. Jeg tror de forsøker å lage en "spillbar Advent Children", som jeg mener Nomura har nevnt tidligere. Han ønsket at filmen skulle fange det han egentlig ønsket med originalen, mtp kameravinkler, hastighet på animasjoner og måten gravitasjon ikke ser ut til å spille så stor rolle. Tenk tilbake til FF7 og måten angrep utspiller seg, som f. eks limit breaks, enemy skills etc. Kliss likt.
 
Når detaljnivået er på dette nivået kan vi spørre oss om hva spillverdenen faktisk blir fyllt med. Hvor interaktiv blir NPCs? Hvor store er de enkelte områdene, og vil de fylle dem med side quests? Som i FF15? Jeg håper for all del at de ikke gjør det, og fokuserer hovedsaklig på story, og progresjon på den gamle måten, grinde mot fiender.
Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Jeg er blodfan av FF VII, og har til og med tatovering på armen som også tilsier det. Dette var spillet som endret mye av mitt perspektiv på spill, og med turn-based kampsystem så var det innertier.

Jeg var skeptisk til Crisis Core da det kom pga kampsystemet, men det funket utmerket, samme gjør kampsystemet i FFXV. Jeg tror det ender opp med en lik eller kombinasjon av disse spillene.

Det jeg gleder meg aller mest til er å få historien fortalt på nytt, og jeg håper de klarer å få frem de samme følelsene og dialogene.

Det jeg er mest spent på og som er noe av det viktigste med hele FF VII er materia og slots på våpen/bracelet. Jeg er spent på hvordan det løses og om de gjør det så fritt som i originalen.

 

Uansett, jeg gleder meg og tror vi kommer til å få et kjempespill.

 

Jeg håper virkelig de lager en remake av crisis core og /eller inkluderer det i denne. Jeg savner det spillet skikkelig!

Lenke til kommentar

Crisis Core var artig å spille, men jeg likte ikke hvordan de retconnet en del ting. Hadde de laget en versjon som passet bedre inn med originalen ville det vært helt perfekt. Det gir ikke mening for meg at karakterer som Genesis og Hollander var så viktige når de ikke blir nevnt i det hele tatt i Final Fantasy VII. Det blir som at det er to parallelle versjoner av den samme historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...