Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korrelasjon mellom HIV, homoseksualitet og omskjæring


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Seksualundervisninga burde nok strammes inn. Jeg vet jo ikke hvordan den er nå, men hvis den er like ræva som den var når jeg hadde det, burde det definitivt gjøres noe med.

 

Hørte noe om at undervisningsdirektoratet jobber med dette, men jeg tror det vil ta tid.. Dette kom rett etter at det kom en NRK artikkel hvor det var snakk om at ungdom knapt vet noe om kjønnsorganer og lignende. Tror det var denne saken her: https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-unge-har-ingen-a-snakke-med-om-sex_-kropp-og-folelser-1.14531427

 

Jeg mener det bør bli enda mer fokus på dette i skolen og det bør også bli mindre tabu i samfunnet generelt fordi man kan jo nesten ikke prate om dette med mindre det er en useriøs setting. 

 

Ser også at kunnskapsdepartamanget har kommentert dette i NRK: https://www.nrk.no/rogaland/ungdommer-tyr-til-youtube-for-a-laere-om-sex-1.14500533

 

Seksualundervisningen i skolen skal forbedres, ifølge Kunnskapsdepartementet. De nye læreplanene er nå på høring.
 
– Forslaget er å få inn temaer som følelser, kropp, kjønn og hvordan man setter egne grenser allerede på 2. trinn, sier statssekretær Rikke Høistad Sjøberg.
 
Hun forteller at det er viktig for barn og unge å være bevisst på hvilken kompetanse folk har.
 
– Det er forskjell på det å spørre læreren og helsetjenesten, og å spørre noen som ikke har faglig bakgrunn, sier Høistad Sjøberg.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tja, virker som mistanken min var rett. Det er veldig bra at de skal gjøre noe med det, selvom det er sent ihvertfall :)

 

Definitivt for sent ja. Dette burde vært gjort for tiår siden. 

Lenke til kommentar

 

Hørte noe om at undervisningsdirektoratet jobber med dette, men jeg tror det vil ta tid.. Dette kom rett etter at det kom en NRK artikkel hvor det var snakk om at ungdom knapt vet noe om kjønnsorganer og lignende. Tror det var denne saken her: https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-unge-har-ingen-a-snakke-med-om-sex_-kropp-og-folelser-1.14531427

 

Jeg mener det bør bli enda mer fokus på dette i skolen og det bør også bli mindre tabu i samfunnet generelt fordi man kan jo nesten ikke prate om dette med mindre det er en useriøs setting. 

 

Ser også at kunnskapsdepartamanget har kommentert dette i NRK: https://www.nrk.no/rogaland/ungdommer-tyr-til-youtube-for-a-laere-om-sex-1.14500533

 

Seksualundervisningen i skolen skal forbedres, ifølge Kunnskapsdepartementet. De nye læreplanene er nå på høring.
 
– Forslaget er å få inn temaer som følelser, kropp, kjønn og hvordan man setter egne grenser allerede på 2. trinn, sier statssekretær Rikke Høistad Sjøberg.
 
Hun forteller at det er viktig for barn og unge å være bevisst på hvilken kompetanse folk har.
 
– Det er forskjell på det å spørre læreren og helsetjenesten, og å spørre noen som ikke har faglig bakgrunn, sier Høistad Sjøberg.

 

2 trinn er i min personlige mening altfor sent. Mange begynner å eksperimentere allerede i barnehagen. Det er viktig at vi informerer foreldre om at de må gjøre en del av denne jobben selv, to actually parent, skolen kan ikke gjøre alt, og dette funker ikke fordi vi skal så absolutt ha skolen til å gjøre alt. Det må begynne så fort ungen kommer ut. Sosialisering skjer med en gang og det er bevis som indikerer at det begynner så tidlig som før fødselen til og med mens man fremdeles er i livmoren. 

 

I england så lærer de nå barna at det er liten forskjell på jenter og gutter, dette kommer fra profesjonell helsepersonell. Du kan være mongo i hodet selv om du har en utdanning som skulle tilsi at du har bedre informasjon å komme med. Er viktigere å lære kids å være kritisk til hva folk sier, ikke lære dem hvem de skal høre på og ikke. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...