Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korrelasjon mellom HIV, homoseksualitet og omskjæring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HIV er selvsagt en big deal.

 

Men faren for å bli smittet er sterkt overdrevet. Det irriterer meg når folk er redde for det. Irrasjonelt.

Også irriterende at når man påpeker fakta som at det er høyere forekomst av HIV blant homofile (den beste måten å bekjempe det på er å sørge for at folket får korrekt info) så blir man ofte stemplet som homofob.

 

I just can't even

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Logikken tilsier at den beste måten å bekjempe HIV på er å bekjempe homofili.

Før i tiden kanskje, men det har blitt vanlig med anal sex for de som ikke er homofil også

 

Eneste måten å bli kvitt HIV er å drepe alle med HIV og forby analsex, og alle vet jo at å forby noe vil stoppe det..

Lenke til kommentar

«I anus og endetarmen er slimhinnen og cellestrukturen langt mer mottakelig for hiv-virus sammenlignet med vagina. Dette bidrar til at menn som har sex med menn som har analsex har økt risiko for hiv.»

De bør fjerne menn som har sex med menn delen, da det er flere som har analsex med kvinner, og jeg vil gjette at det er det samme problemet der også

Lenke til kommentar

Problemet med HIV og kjønnsykdommer generelt er jo ikke homofil sex kontra heterofil sex. Ja, det er jo større sjanse hvis man har analsex, men jeg vet ikke om dette er noe spesielt mer utbredt (antall-messig, ikke prosentmessig) blant homofile menn enn heterofile par. Største problemet er manglende informasjon/kunnskap og ansvar. Om man lever et løssluppent liv på sex-fronten er man by default mer utsatt. Selv har jeg kun hatt 1 seksualpartner så langt, som jeg er ferdig med, og nå når det er "over på neste" så har jeg i mellomtiden testet meg, og det var rent. Hadde ingen mistanker da jeg har gitt blod og der blir vel alt testet nøye, men for meg koster det veldig lite å ta ansvar og pisse i et glass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logikken tilsier at den beste måten å bekjempe HIV på er å bekjempe homofili.

 

HAHAHAHAHA, what? Morsomste jeg har lest på lenge

 

Før i tiden kanskje, men det har blitt vanlig med anal sex for de som ikke er homofil også

 

Eneste måten å bli kvitt HIV er å drepe alle med HIV og forby analsex, og alle vet jo at å forby noe vil stoppe det..

 

Selv hvis man regner med alle faktorene, så er det fremdeles høyere sjangs for å få HIV hvis du er homoseksuell.

 

Greia er at selv om vi liker å leke aksepterende og alle later som om de er enige så er det mange som er åpent fiendtlig mot homofili, noen vil regelrett drepe dem. Bare fordi de er homo.

 

Så det er egentlig ikke overraskende av HIVraten er høyere blant homofile. Fordommer strikes again, and ruins everything!

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det høyere sjangs?

Jeg er ikke homofob, jeg kunne ikke gitt mer faen i hvem som stikker pikken hvor eller hvem som slikker fitta til hvem. 

 

Men fakta er at penetrasjon menn imellom, hvor tarmen ikke har den naturlige funksjonen hvor den smører seg som vaginaen gjør, så er det mye større sannsynlighet for rifter. Jeg vet ikke hvor mye du vet om hiv, det kan overføres via blodsmitte eller tas opp av slimhinnene våre, de tar opp alt veldig effektivt, noen jenter stapper vodkavåte tamponger i musa for å bli full kjapt og for en billig penge, kan også stikkes opp i rumpa.. men det skal som regel litt til for at du skal faktisk bli smittet av det.

 

Også er det som sagt ovenfor; faktumet at selv om vi leker progressive så er vi ikke spesielt progressive som ett kollektiv. Menn føler fremdeles at de må gjemme seg for å ha sex med hverandre, og hey.. for mange av dem så er garantert det å holde det hemmelig en del av moroa og spenningen for dem, skjule det for sin kone som sitter hjemme, så kan han dra med masse kjønnssykdommer hjem til henne. Det finnes bugchasers også, men de er en helt annen historie igjen; tror de low key ikke har lyst til å leve. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke homofob, jeg kunne ikke gitt mer faen i hvem som stikker pikken hvor eller hvem som slikker fitta til hvem. 

 

Men fakta er at penetrasjon menn imellom, hvor tarmen ikke har den naturlige funksjonen hvor den smører seg som vaginaen gjør, så er det mye større sannsynlighet for rifter. Jeg vet ikke hvor mye du vet om hiv, det kan overføres via blodsmitte eller tas opp av slimhinnene våre, de tar opp alt veldig effektivt, noen jenter stapper vodkavåte tamponger i musa for å bli full kjapt og for en billig penge, kan også stikkes opp i rumpa.. men det skal som regel litt til for at du skal faktisk bli smittet av det.

 

 

?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at de stikker piller oppi ræva på folk? Er ikke bare moro og kan være godt, er fordi det er slimhinner der som absorberer medisinen veldig fort, og da vil den fungere fortere. 

Er nok de ytterst få og dumme som faktisk gjør sånt, men folk har gjort masse rart for å ruse seg, som å drikke sitt eget piss hvis stoffet skylles ut med urinen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke homofob, jeg kunne ikke gitt mer faen i hvem som stikker pikken hvor eller hvem som slikker fitta til hvem. 

 

Men fakta er at penetrasjon menn imellom, hvor tarmen ikke har den naturlige funksjonen hvor den smører seg som vaginaen gjør, så er det mye større sannsynlighet for rifter. Jeg vet ikke hvor mye du vet om hiv, det kan overføres via blodsmitte eller tas opp av slimhinnene våre, de tar opp alt veldig effektivt, noen jenter stapper vodkavåte tamponger i musa for å bli full kjapt og for en billig penge, kan også stikkes opp i rumpa.. men det skal som regel litt til for at du skal faktisk bli smittet av det.

 

Også er det som sagt ovenfor; faktumet at selv om vi leker progressive så er vi ikke spesielt progressive som ett kollektiv. Menn føler fremdeles at de må gjemme seg for å ha sex med hverandre, og hey.. for mange av dem så er garantert det å holde det hemmelig en del av moroa og spenningen for dem, skjule det for sin kone som sitter hjemme, så kan han dra med masse kjønnssykdommer hjem til henne. Det finnes bugchasers også, men de er en helt annen historie igjen; tror de low key ikke har lyst til å leve. 

Tror du har missforstått

Jeg snakker om analsex for kvinner og menn, hvorfor er det større sjangs for menn å få HIV?

Lenke til kommentar

Tror du har missforstått

Jeg snakker om analsex for kvinner og menn, hvorfor er det større sjangs for menn å få HIV?

? Når det er en dildo involvert så skjønner du jo at sjansene for å få HIV er nesten ikke eksisterende hvis du ikke bruker den på en partner med HIV først. Enkelte folk bryr seg faktisk ikke om sexleketøyet er brukt.. *grøss*

 

Hvis du snakket om menn og kvinner som har analsex sammen. Er veldig vanskelig å skjønne hva du faktisk spør om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...