Gå til innhold

Logitech har gjort G502 trådløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mitt er ikke at overføringen tar lengre tid, men at noen datapakker kanskje ikke kommer frem slik de ble sendt.

 

Det er i prinsippet det samme som med WiFi. Om pakkene ikke kommer frem hele (og blir sendt på nytt iht. IEEE), så får man "lag".

Hva den trådløse overføringen til musen gjør vet jeg ikke, men jeg vil anta at den ikke sender pakker på nytt, og dermed kan man være borti situasjoner at du har flyttet musen Y antall pikser, mens datamaskinen oppfatter (Y minus X) antall piksler.

 

Det fungerer sikkert helt ypperlig, men det tillater flere feilkilder, og det er derfor jeg fremdeles sverger til kablet.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er ikke at overføringen tar lengre tid, men at noen datapakker kanskje ikke kommer frem slik de ble sendt.

 

Det er i prinsippet det samme som med WiFi. Om pakkene ikke kommer frem hele (og blir sendt på nytt iht. IEEE), så får man "lag".

Hva den trådløse overføringen til musen gjør vet jeg ikke, men jeg vil anta at den ikke sender pakker på nytt, og dermed kan man være borti situasjoner at du har flyttet musen Y antall pikser, mens datamaskinen oppfatter (Y minus X) antall piksler.

 

Det fungerer sikkert helt ypperlig, men det tillater flere feilkilder, og det er derfor jeg fremdeles sverger til kablet.

 

Selv bruker jeg en trådløs Logitech G900 som og benytter seg av samme teknologi, og må si at det har fungert helt feilfritt for min del! Jeg merker ingen forskjell på om jeg spiller med eller uten ledning, annet enn at det er deilig å slippe ledningen. Har aldri prøvd å bruke den på et stort LAN, men utifra det jeg har lest skal ikke det være noe problem heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt er ikke at overføringen tar lengre tid, men at noen datapakker kanskje ikke kommer frem slik de ble sendt.

 

Det er i prinsippet det samme som med WiFi. Om pakkene ikke kommer frem hele (og blir sendt på nytt iht. IEEE), så får man "lag".

Hva den trådløse overføringen til musen gjør vet jeg ikke, men jeg vil anta at den ikke sender pakker på nytt, og dermed kan man være borti situasjoner at du har flyttet musen Y antall pikser, mens datamaskinen oppfatter (Y minus X) antall piksler.

 

Det fungerer sikkert helt ypperlig, men det tillater flere feilkilder, og det er derfor jeg fremdeles sverger til kablet.

Det er større sjanse for at kabelen påvirker bevegelsen til musa enn at datapakker som forsvinner blir et problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet mitt er ikke at overføringen tar lengre tid, men at noen datapakker kanskje ikke kommer frem slik de ble sendt.

 

Det er i prinsippet det samme som med WiFi. Om pakkene ikke kommer frem hele (og blir sendt på nytt iht. IEEE), så får man "lag".

Hva den trådløse overføringen til musen gjør vet jeg ikke, men jeg vil anta at den ikke sender pakker på nytt, og dermed kan man være borti situasjoner at du har flyttet musen Y antall pikser, mens datamaskinen oppfatter (Y minus X) antall piksler.

 

Det fungerer sikkert helt ypperlig, men det tillater flere feilkilder, og det er derfor jeg fremdeles sverger til kablet.

 

Det er nå utrolig mange pro gamere som bruker trådløs mus, så dette er ikkje et lite problem engang. Wifi derimot er ikkje problemfritt i 2019.

Lenke til kommentar

Har selv vært ekstremt skeptisk til trådløse mus for gaming(har gamet i 15 år), men etter å ha lest om Logitech sin nye "Lightspeed" teknologi samt hørt andre snakke varmt om det så gav jeg det en sjanse, og jeg må si jeg har blitt helt overbevist.

 

Min Logitech G-Pro trådløs veier det samme som min lille Zowie FK1 og jeg har hatt absolutt null problemer med den. Den tracker perfekt og batteriet varer vanligvis i et par uker før den må lades, noe som dessuten går ganske fort, og den kan selvfølgelig brukes samtidig.

 

Om andre produsenter sin trådløse teknologi er til å stole på vet jeg ikke, men Lightspeed kan jeg skrive under på at fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...