Gå til innhold

Corsair H80i v.2 vannblokk kjøler av CPU har høyt turtall?


Anbefalte innlegg

Min nå 7 år gml. Corsair H90 vannblkokk kjøler til CPU tok kvelden, etter 24/365 tids bruk. 

Denne modellen ser ut til å ikke eksistere lengre, valg nr 2 ble da H80i modellen.

I motsetning til den avdøde kjøleren, koplet jeg inn USB  kabelen slik at Corsair LINK software kunne kjøres for bedre oversikt.

 

Men det har oppstått ett problem, viftene (X2) til kjøleren sviver med 2520 rpm. Kjøleren støyer mer en det dobbelte en det som H90 modellen avga i støy. Pumpen synes jeg også har et høyt turtall. 

 

Nå, i ettertid ser jeg at de to viftene er montert litt motstridende, mot radiatoren, der den bakerste mot chassis peker ut av kassa, mens den adre peker inn mot senter av kassen. Viftene bør vel stå begge to i samme retning? eller er denne løsning vel så god som "Inntak eller "Eksos?

 

Legg merke til hovedkortet sine temp prober nr #5,6 og 7. De er på hele 97 grader C! Skulle tro en barnn er i anløpet her ;)

 

Kom gjerne med tips, hva bør jeg endre på?

 

Kjører bare LINK monitor programmet.

 

 

post-274609-0-67259900-1557347208_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Corsair link har jeg erfaring med at ikke alltid klarer å lese av tempprobene på hket riktig, så de ville jeg tatt med en klype salt? når det gjelder støyen må du sjekke hva slags profil den er satt opp med og hvordan den profilen styrer vifter og pumpe, jeg ser du har ganske lave temperaturer på cpu, så den burde ikke ha behov for å gå på full gass der.

Lenke til kommentar

Takker for infoen.

Link4 til Corsair har jeg avinstallert nå.

 

Jeg har pågående en brifing med Asus support ang. Asus Fan controller. Jeg får ikke installasjonen til å funke til mitt Asus X-79DeLuxe  HK.

 

Når .EXE fila er kjørt igjennom, jeg får beskjed om re-booting. Nå maskina så er oppe igjen, så skjer det ikke noe. Ingen Asus PCfan logo

arbeids oppgavefeltet ved siden av klokken. Jeg slo også AV alle beskyttelses moduler i min Bitdefender Total Security, men samme resultat. 

 

Jeg jakter nå på en fungerende AsusPC fan for WIN10 64 bits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...