Jump to content
steinjarle

Volkswagen åpner forhåndsbestilling av ID.3 – varsler 420 kilometer rekkevidde

Recommended Posts

Eh, forstår ikke helt her. Så først ut er en spesial utgave med egen pris, mens etterpå får vi 3x/ og 6x batteriene? Eller er 6x batteri versjonen den samme som denne bare med litt annet utstyr? Trodde dem sa at 6x batteri versjonen skulle koste godt under 300k?

Edited by The Very End

Share this post


Link to post

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Karbonneutral på grunn av utslippretter? Hva er nå det for noe tull? Hvorfor gidder de? Så fryktelig avtennende. Blir jo kunden som betaler til slutt...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

 

Enig, skuffet over at dem skal være så vage. Nå har vi venta mange nok år på at dem skal få fingrene ut, nå er det på tide med informasjon og handling! Edited by The Very End

Share this post


Link to post

Litt keiserens nye klær det her. For meg så ser det ut som at dette er en E-golf MK3

Tatt i betraktning at VW kommer til å diskontinuere egolf når denne kommer i salg, så tror jeg det var ganske åpenbart ja  :) 

 

Ingenting galt med det dog. golf/egolf er en mestselgende bil, og med større batteri blir vel denne sannsynligvis populær siden det er essensiellt samme konsept.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Litt keiserens nye klær det her. For meg så ser det ut som at dette er en E-golf MK3

 

Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7.
  • Like 5

Share this post


Link to post

Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7.

 

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

 

Plattformen E-Golf er basert på er en plattform laget for i hovedsak ICE biler. ID.3 er basert på en plattform bygd fra grunnen opp for El-Biler, det er en betydelig forskjell.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Er nok best å vente til høsten og se hvordan bilen faktisk kommer til å se ut og når den med størst batteripakke kan velges og prisen på denne. En får ikke bilen før om 1 år uansett om en forhåndsbestiller idag eller til høsten. Akkurat nå er det så begrenset med info at det ikke er noe poeng å bestille IMO.

Den kan ikke bestilles ennå. Det er kun 100% refundere kølapper de tilbyr. Sånn sett har man ikke noe mer enn rentene av 10 000 kr å tape. I praksis en hundrelapp eller noe sånt. Så helt greit å flytte litt av sparekontoen dit om man tror den kan bli interessant å kjøpe. Trenger man pengene så får man jo de tilbake i bytte mot kølappen.

 

Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.

Edited by Simen1
  • Like 5

Share this post


Link to post

Litt keiserens nye klær det her. For meg så ser det ut som at dette er en E-golf MK3

Ikke akkurat en stor overraskelse når man ser hvor populær Golfen har vært. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Det blir spennende å se hvordan VW differensierer denne fra konkurrentene. Tipper det blir en bra bil ettersom de har satset så voldsomt på ID-plattformen. De har garantert tatt mange lærdommer av både e-Golf, e-Up og konkurrerende elbiler.

Første generasjon eGolf var en helt annen bil enn andre generasjon når det gjaldt barne-problemer, så de lærer ekstremt kjapt. 

Share this post


Link to post

 

Hva med litt research? ID.3 er basert på MEB, ikke Golf Mk7.

 

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

Vel, det er jo en kombi, så formfaktoren vil jo være lik. ID.3 vil være fysisk større enn Mk7 Golf. Hva selger best i Europa? Jo, kombier og crossovere.

Edited by computerwelt
  • Like 1

Share this post


Link to post

Hjelper ikke det når den ligner på en prikk.

 

Betydelig hausa opp er den blitt og hva får vi, jo en e-golf.

 

Med tanke på at den har den innvendige plassen til en passat og ikke en e-golf og dobbelte av rekkevidden til en e-golf vil jeg vel ikke akkurat si det

 

Ellers lurer jeg på hva slags hutiglading den får. håper på 150kw

  • Like 1

Share this post


Link to post

Trur det blir 125kw.

DinSide elbil24 har denne tabellen, uten at jeg kan se at de sier hvor de har tallene fra:

 

Pure – 49 kWh batteri – 50 kW lading (mulighet for oppgradering til 100 kW)

Range – 62 kWh batteri – 100 kW lading

Range S – 82 kWh batteri – 125 kW lading

Edited by teitur
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...