Gå til innhold

Digitalt Piano


Anbefalte innlegg

Hei, min samboer ønsker seg et digitalt piano og jeg har derfor tenkt litt på dette til bursdagen hennes. Har god tid, men ønsker å begynne å lete litt allerede nå og siden jeg kan null, nada, niks om slikt så må jeg ha litt hjelp fra dere. 

 

Har sett meg ut et maks beløp på 6000 for piano og krakk.

Jeg / hun har følgende krav:

 

Mulighet for hodetelefoner (Mitt eneste krav).

88 tangenter - Hun har ikke sagt dette, men regner med at det må til?

Real Feel - At det føles ut som et ekte piano å spille på

Lyd - her får man sikkert det man betaler for, men lyd er jo selvfølgelig også viktig.

Utseende - Det skal sikkert stå i stua, greit at det ser OK ut.

 

Jeg har sett meg ut DP-50 fra gear4music, men når jeg leser på nettet så finner jeg litt ymse tilbakemeldinger. Noen som har erfaringer med dette? Er det bedre alternativer? 

Legger ved link til dette her: https://www.gear4music.no/no/Keyboard-and-pianoer/DP-50-Digitalt-Piano-fra-Gear4music-and-Pianokrakk-Pakke/1OH7

 

Takk

 

Endret av CynicalDuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Real feel er hammer action i spec-sheet ellers kan du se etter weighted eller semi-weighted.

Selv foretrekker jeg semi-weighted fordi det er mer lettspilt og fremdeles har nok motstand for nøyanser.

Minner om svært lettspilte upright-piano.

 

Har ikke noe god oversikt over modellene i markedet, men du tråkker neppe veldig feil med Yamaha, Roland og Casio.

Det har vært gode modeller i markedet i mange år nå, så ikke dumt å sjekke bruktmarkedet.

 

Varierer hvilken lyd folk foretrekker. De fleste modellene har forskjellige basis-pianoer å velge mellom, så en er vanligvis ikke så stuck om en ikke får testet i praksis før kjøp. Selv begynner-modellene er vanligvis godt over godkjent.

 

Har skrevet litt før om emnet som du finner om du søker på vidor som bruker og yamaha eller piano

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...