Gå til innhold

Kun én kommune har blitt overkjørt på vindkraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at alle kommuner som har fått vindkraft tredd ned over seg har spurt innbyggerne sine. Det er vel helst slik at politikereliten i kommunen, sterkt preget av politisk korrekthet og påvirket av klimahysteriet, har godtatt alt uten å rådføre seg med innbyggerne. Spør man folk flest er nok dem fleste sterkt negativ til å få vindmøller i nærområdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjørte forbi Egersund her om dagen med min sønn på 16. Der var noen irritasjonsmomenter i synsranden men kom på at jeg egentlig aldri har diskutert slike ting med gutongen før. Spurte ham helt enkelt, "hva synes du om vindturbinene oppe på heia her"... Reaksjonen fra han som ofte omtales som fremtidens arvtager kom faktisk en smule overraskende på meg

 

"Blææærk! Hvorfor skal de stå der, det er ikke fint en gang. "

 

øøøø. Ja men er det ikke bra med vindkraft da?

 

"Nææh! det er stygt og er bare forstyrrende", og gjorde det så klart at de møllene der ville han hverken snakke mer om eller ha noe mer av. Var glad det ikke var sånne der vi bodde!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva vil våre etterkommere si om disse fugle-dreperne? Skoleklasser som vil se en ørn (død) kan bare ta seg en tur under en mølle. Oops, de var visst alle utryddet så vi fikk ikke se likevel.

Ørnebestandene i Norge øker jevnt, så hva er problemet? Alle de millioner fugler som katter tar?

Ja, men katter eies ikke av tyskere :)

Lenke til kommentar

Hva vil våre etterkommere si om disse fugle-dreperne? Skoleklasser som vil se en ørn (død) kan bare ta seg en tur under en mølle. Oops, de var visst alle utryddet så vi fikk ikke se likevel.

 

Fakta er noe dritt er det ikke?

https://www.nrk.no/mr/rekordmange-havorn-1.12027172

 

Kom igjen med en nyere kilder da..

 

https://www.rovdata.no/Nyheter/Nyhetsartikkel/ArticleId/4658/Liten-endring-for-kongeorn.aspx

 

Kan du frermvise noe fakta i det hele tatt? Nå har jeg presentert et par.

Lenke til kommentar

Hva vil våre etterkommere si om disse fugle-dreperne? Skoleklasser som vil se en ørn (død) kan bare ta seg en tur under en mølle. Oops, de var visst alle utryddet så vi fikk ikke se likevel.

 

Fakta er noe dritt er det ikke?

https://www.nrk.no/mr/rekordmange-havorn-1.12027172

 

Kom igjen med en nyere kilder da..

 

https://www.rovdata.no/Nyheter/Nyhetsartikkel/ArticleId/4658/Liten-endring-for-kongeorn.aspx

 

Kan du frermvise noe fakta i det hele tatt? Nå har jeg presentert et par.

 

At vindmøller dreper ørner har jeg video på. Har dermed ordet i behold med å kalle vindmøllene fugledrepere. Ellers så er dine henvisninger ikke gyldige som mot-argument da undersøkelsene 1) er for gammel og 2) at målingene ikke er utført der det er vindmøller. Anbefaler at du identifiserer deg med fullt navn videre Mr -Birger-. Ser forøvrig på din profil at du har hundrevis av kommentarer..

Lenke til kommentar

Skremmende lesing. Rasering av en øy,dreping av hundrevis av ørn falk flere hundre ryper osv.

 

At ørnebestanden er i vekst er ikke pga vindmøller men på grunn av freding.

 

Hele denne vindmølle politikken minner meg på en sketsj med monty pyton. Det var en samling menn som fortalte om hvor grusomt de hadde det i oppveksten.

 

Dette blir en tilsvarende historie. Vi skattebetalere gir penger til tyskere for at de skal rasere naturen vår mot at vi får høyere strømregning. Dessuten får vi støyen, masser av drepte dyr, opprydningsarbeid når selskapene er konk. Det er en tap tap situasjon.

 

Husstander bruker mindre og mindre strøm og betaler mere og mere for strømmen.

 

Ingen skal fortelle meg at det er kun på vestlandskysten at vinden blåser.

 

Legg skatt på gassturbinene som lager strøm i Nordsjøen med 30% virkningsgrad. Disse kunne vert byttet ut med flytende stasjoner som vha vindmøller og stempelmotorer kunne produsere det de trenger med mye bedre virkningsgrad og med stor forsyningssikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe problem. Snart blir det ikke nesten ikke drept noen havørner på Smøla.  :ph34r:

 

Nå mener ikke jeg at havørnbestanden et truet lengre, men lokalt og på individnivå er det jo et problem for havørn også. På Smøla mener jeg det er et større problem for ryper, spesielt ettersom bestanden på Smøla regnes for å være en egen underart. Jeg tenker da ikke i forhold til jakt. Jeg TROR NJFF har en egen pokal som deles ut til den som skyter den siste rypa i et område.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...