Gå til innhold

Romslig kabinett med liggende hovedkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette et bra kabinett eller er dette som er å anbefale? (Skal ikke ha vannkjøling eller noe "dill-dall, bare ha et romslig kabinett med liggende hovedkort).

https://www.thermaltake.com/Chassis/Cube_Case_/Level_20/C_00003284/Level_20_XT/design.htm

Romslig er en måte å omtale det på...

Gigantisk er kanskje mer passende i dagligtale, det er tre ganger så stort som et Define R6

 

Tror du må regne med å montere en noen ekstra vifter i det kabinettet om du skal få brukbar kjøling.

Det hjelper heller ikke at frontglasset ser ut til å ligge tett inntil vifta i front, slik at den kjølingen du får fra å kjøpe og montere et par 200mm vifter i front kanskje ikke hjelper stort.

Støvfilterne i bunnen vil være ganske fiklete å jobbe med, ikke noe man forventer å se på et kabinett til over 2000 kr.

Støvfilteret i toppen ser ut som et mareritt, hva er i det hele tatt poenget med det?

 

Jeg har denne:

http://www.ldcooling.com/shop/45-ld-pc-v4

 

Rimelig romslig for å si det slik :D

Det kabinettet er også mindre enn hva TS ser på :)

 

EDIT:

Jeg klarer dog ikke finne noen andre kabinetter der hovedkortet ligger, og det er mye plass.

Lian Li PC-V33 kunne vært et alternativ om det var på markedet fortsatt.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Romslig er en måte å omtale det på...

Gigantisk er kanskje mer passende i dagligtale, det er tre ganger så stort som et Define R6

 

Tror du må regne med å montere en noen ekstra vifter i det kabinettet om du skal få brukbar kjøling.

Det hjelper heller ikke at frontglasset ser ut til å ligge tett inntil vifta i front, slik at den kjølingen du får fra å kjøpe og montere et par 200mm vifter i front kanskje ikke hjelper stort.

Støvfilterne i bunnen vil være ganske fiklete å jobbe med, ikke noe man forventer å se på et kabinett til over 2000 kr.

Støvfilteret i toppen ser ut som et mareritt, hva er i det hele tatt poenget med det?

 

Det kabinettet er også mindre enn hva TS ser på :)

 

EDIT:

Jeg klarer dog ikke finne noen andre kabinetter der hovedkortet ligger, og det er mye plass.

Lian Li PC-V33 kunne vært et alternativ om det var på markedet fortsatt.

 

Define R6 har jeg. Nå var det med LIGGENDE hovedkort jeg spurte om.

Lenke til kommentar

Define R6 har jeg. Nå var det med LIGGENDE hovedkort jeg spurte om.

Nevnte det bare for sammenligningsgrunnlag, ikke noe mer :)

Som nevnt tidligere hadde jeg vært skeptisk til kjøling og støv, men ellers er det ingen åpenbare problemer.

 

Alternativt er det det kanskje mulig å tippe Corsair Crystal 680X eller Lian Li O11 Dynamic sidelengs med litt modding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...