Gå til innhold

Stjålet Huawei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men blir den da ubrukelig for alle andre eller kan den bare slettes og legges inn på nytt? Trenger jeg å gjøre noe for å aktivere dette på Huawei eller ligger det i Google?

Når det gjøres må den aktiveres med den samme google-kontoen som var innlogget tidligere for å tas i bruk.

 

Ærlig talt forstår jeg ikke fascinasjonen med gjøre en stjelt mobil ubrukelig, det er (i prinsippet) miljøforsøpling. Det viktige er at dataene ikke kan hentes ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når det gjøres må den aktiveres med den samme google-kontoen som var innlogget tidligere for å tas i bruk.

 

Ærlig talt forstår jeg ikke fascinasjonen med gjøre en stjelt mobil ubrukelig, det er (i prinsippet) miljøforsøpling. Det viktige er at dataene ikke kan hentes ut.

Om en mobil virkelig kunne bli gjort ubrukelig remote, så ville vel kjeltringene tenkt seg om, før de stjal en telefon...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tror du virkelig det?

Det var et veldig viktig ord jeg hadde i den setningen, nemlig OM.

Men OM den kunne blitt gjort ubrukelig, ville det fremdeles vært et marked for brukte deler.

Lenke til kommentar

Det var et veldig viktig ord jeg hadde i den setningen, nemlig OM.

Men OM den kunne blitt gjort ubrukelig, ville det fremdeles vært et marked for brukte deler.

Funksjonen kom med Android 5.1 Lollipop: https://support.google.com/nexus/answer/6172890?hl=en

Absolutt et marked for reservedeler, men slike enkelttyverier kan fort komme av andre faktorer som spenning eller kleptomani.

Lenke til kommentar

Når det gjøres må den aktiveres med den samme google-kontoen som var innlogget tidligere for å tas i bruk.

 

Ærlig talt forstår jeg ikke fascinasjonen med gjøre en stjelt mobil ubrukelig, det er (i prinsippet) miljøforsøpling. Det viktige er at dataene ikke kan hentes ut.

Høres bra ut.

 

Om det blir slik på alle telefoner så blir det mindre attraktivt å stjele en telefon. Det vil skje innimellom, men med langt mindre frekvens siden det ikke er noe å tjene på det. Imei sperring har også en slik effekt. Kunne gjerne selvdetonert I hendene på tyven for min del så lenge han ikke får noen nytte av den.

Lenke til kommentar

Ærlig talt forstår jeg ikke fascinasjonen med gjøre en stjelt mobil ubrukelig, det er (i prinsippet) miljøforsøpling. Det viktige er at dataene ikke kan hentes ut.

 

Vel, om noen stjeler min mobil, så skal hvertfal ikke de få glede av den. Miljoforsøppling eller ei.

Ikke får de videresolgt den heller om den ikke fungerer. "Mannen i gata"-tyver, stjeler jo for kjapt videresalg. de deler den ikke opp. (tipper jeg)

 

 

Men blir den da ubrukelig for alle andre eller kan den bare slettes og legges inn på nytt? Trenger jeg å gjøre noe for å aktivere dette på Huawei eller ligger det i Google?

Må flashe den på nytt, så kan den brukes igjen. Så beste er IMEI sperre hos operatør, men da er det fare for at den kan fungere i enkelte land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...