Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg skal skrive min første attest for en av mine flotte ansatte. og prøvde å finne på word om det er noen bra mal. 

Men lurte på om det er noe dere tenker som kan være bra å ha med i en attest? 

hva som er kanskje viktig å ha med. jeg har lastet ned en mal. men vil høre om det er noe som den kanskje ikke har som dere vet om :) 

 

Tusen hjertelig takk, på forhånd.

 

Mvh
Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er stilling og ansettelsesperiode. Og siden du tilsynelatende er fornøyd med jobben arbeidstakeren din har gjort, setter han/hun sikkert pris på det hvis du skriver noen setninger om hva arbeidet har bestått av, hvordan vedkommende har utført jobben og at du anbefaler ham/henne for fremtidige arbeidsgivere.

Lenke til kommentar

Det du må ha med er navnet på arbeidstakaren og fødselsdato, kva periode eller lengde på tilsetningsforholdet, og kva arbeidet har bestått i.

I tillegg har du lov til å legge til meir utfyllande informasjon, men ikkje opplysningar som sverter arbeidstakaren.

 

Dersom du vil gi ein veldig god attest så er det best å skrive tilleggsopplysningane som fritekst, det tek seg mykje betre ut enn ein haug med standardfraser.

Du bør også utdype kva arbeidsoppgåver og ansvar arbeidstakaren har hatt. Enkelte arbeidsgivere har litt lett for å berre skrive:

"N.N. født 01.01.1990 hadde stilling som kundekonsulent i 2 år".

Utfordringa då er kva er ein kundekonsulent, og kva gjer ein slik konsulent? Det har liten verdi for neste arbeidsgiver at vedkommande hadde ein fin yrkestittel, det er den praktiske oppgåveløysninga, ferdigheiter og samarbeidsvilje som den neste arbeidsgivaren vil vite meir om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...