Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny "småbil"


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har tenkt å gå til innkjøp av min første bil. Det jeg tenker er rundt Clio/Polo størrelse.

Det jeg har vært mest på nå er Clio mark IV med 0.9l bensin, mest grunnet greit utstyrsnivå for en meget billig bil som også har registerkjede.

 

Tenker da budsjett opp mot 80 000

 

Hva anbefaler folket?

Endret av Simski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trillingene holder til 70-120 km pendling, og kan hurtiglades for langtur for de som gidder å stoppe ofte. Hvis en trilling holder til det meste av ditt bruksområde, og du er OK med bilen ellers, er det greit med leiebil/nabobil/annet for langturer. Jeg er over 190 cm, og ville ikke vurdert denne bilen for mitt bruk pga benplassen i førersetet, men for de aller fleste vil den, i kombinasjon med ev. alternativer for langtur, dekke behovet. Hvis du har mye langtur, er fossilbil det beste alternativet for deg.

 

Edit: Jeg har kjørt mye trilling, og dersom du får plass i førersetet, er det et uslåelig alternativ dersom du ikke pendler mer enn 70-120 km mellom hver lademulighet.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har tenkt å gå til innkjøp av min første bil. Det jeg tenker er rundt Clio/Polo størrelse.

 

Det jeg har vært mest på nå er Clio mark IV med 0.9l bensin, mest grunnet greit utstyrsnivå for en meget billig bil som også har registerkjede.

 

Tenker da budsjett opp mot 80 000

 

Hva anbefaler folket?

Clio med 0.9L motor har jeg ikke hørt så mye bra om, dårling jording på girkassa som ruster vekk, dårlige motorfester av "fransk gummi", samt litt annet snacks! 

 

hvis du skal pendle mye , samt litt langturer så er vell kanskje en noe større\lengre bil bedre mtp komfort? Diesel har jo blitt rasende billig på bruktmarkedet !

 

Har selv hatt flere 3-5 serie BMW til rundt denne prisen, aldri hatt noe feil med noen av de, samt fantastiske å kjøre!

Lenke til kommentar

Hadde helt klart kjøpt en bil med mer kvalitetsfølelse enn Clio. F.eks. BMW 1-serie hvis du skal ha liten bil.

 

Dette ser ut som et fint eksemplar med registerkjede, automatgir og relativt lav km: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=144838358

Har ikke denne den beryktede N47 motoren?

 

Ville også kanskje kjøpt noe større enn en 116, 118 eller 120 er mye mere rolige motorer

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

N47 har svakheter i registerkjede, når det ryker så slår stemplene i stykker alt av ventiler. Kjenner 2 stk personlig som har måttet bytte motor pga dette.

 

Jeg hadde en Toyota IQ en god stund, driftsikker og drivstoffgjerrig. Er som å kjøre gokart med tak, og det er ikke mange biler som kan snu like krapt som denne. Du kan omtrent snu på en 5 øring.

Endret av Fenrisúlfr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Toyota IQ en god stund, driftsikker og drivstoffgjerrig. Er som å kjøre gokart med tak, og det er ikke mange biler som kan snu like krapt som denne. Du kan omtrent snu på en 5 øring.

Toyota iQ er kul. Og overraskende god å kjøre langt med. Det største aberet er naturligvis plassen, men skal man først ha småbil, så ... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...