Gå til innhold

Valve har lansert Oculus- og Vive-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med hp reverb? Bedre oppløsning og bedre pris. Men ingen norske medier vil omtale dem

 

Det er vel fordi WMR ikke har like høy kvalitet på tracking og kontrollere som Oculus og Valve/HTC. Selv om oppløsningen er høyere enn på Index, så er field of view mye mindre og refresh rate en god del lavere. Index blir litt mer komplisert å sette opp, men jeg vil anta at totalopplevelsen blir høyere med Index. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med hp reverb? Bedre oppløsning og bedre pris. Men ingen norske medier vil omtale dem

 

Det er vel fordi WMR ikke har like høy kvalitet på tracking og kontrollere som Oculus og Valve/HTC. Selv om oppløsningen er høyere enn på Index, så er field of view mye mindre og refresh rate en god del lavere. Index blir litt mer komplisert å sette opp, men jeg vil anta at totalopplevelsen blir høyere med Index. 

Index har nok ikke 400 dollar bedre tracking. Sure de har bedre fov, men så har de oppløsningen til flere år gamle headset så jeg vil definitivt heller ha reverb. Passer også bedre for alle oss som ikke har svære rom å plassere i, eller svær lommebok

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med hp reverb? Bedre oppløsning og bedre pris. Men ingen norske medier vil omtale dem

 

Jeg vurderte Reverb. Men jeg er skeptisk til trackingen. Så noen tester der den ikke klarer å spore kontrollene om du tar de for nære headsettet eller ut til sidene. Dette er ikke et gaming-headset. Det er hovedsaklig laget for det profesjonelle markedet. Opplæring, demoer osv.

 

Index selger de ikke til Norge, ihvertfall ikke enda.

 

Pimax kommer snart med nye kontrollere. Da vurderer jeg Pimax 5K og kontrollere.

Ellers så jeg er litt spent på Vive Cosmos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk skeptisk til Valve sine fysiske produkter pga. Steam kontrolleren. Verste spaken jeg har brukt, og den ga meg ikke lyst til å kjøpe noe mer produsert av de med det første. Håper dette blir bra da, og uansett er det bra at Vive og Oculus får mer konkurranse.

Lenke til kommentar

 

Hva med hp reverb? Bedre oppløsning og bedre pris. Men ingen norske medier vil omtale dem

 

Jeg vurderte Reverb. Men jeg er skeptisk til trackingen. Så noen tester der den ikke klarer å spore kontrollene om du tar de for nære headsettet eller ut til sidene. Dette er ikke et gaming-headset. Det er hovedsaklig laget for det profesjonelle markedet. Opplæring, demoer osv.

 

Index selger de ikke til Norge, ihvertfall ikke enda.

 

Pimax kommer snart med nye kontrollere. Da vurderer jeg Pimax 5K og kontrollere.

Ellers så jeg er litt spent på Vive Cosmos.

Plenty med folk som spiller med wmr headset som lenovo og hp sitt. Trackingen er god nok. Hvor ofte har du kontrollerne bak hodet i lengre tid? De har sensorer inni som registrerer rimelig bra at du beveger dem dit, det er bare de små bevegelsene i blindsonen som blir problematiske

Lenke til kommentar

Wireless er et must for VR-gaming. Vive Pro er derfor fortsatt å foretrekke. Nye Vive Pro får eye tracking og det er også ganske spennende om enn også inntil videre ganske ubrukelig i forhold til softwaren som finnes. Men Vive kunne med fordel økt skjermoppløsningen og FOV nå. Både HP Reverb og Pimax 5K/8K har bedre skjermer og større FOV.

Lenke til kommentar

Plenty med folk som spiller med wmr headset som lenovo og hp sitt. Trackingen er god nok. Hvor ofte har du kontrollerne bak hodet i lengre tid? De har sensorer inni som registrerer rimelig bra at du beveger dem dit, det er bare de små bevegelsene i blindsonen som blir problematiske

Hadde en Samsung Odyssey og tracking er irriterende når den ikke er 100% hele tiden, kontrollene var vonde og batteritiden utrolig kort, headsettet ukonfortabelt på hodet (smerte i pannen ved hårlinjen) ingen trådløs muligheter og jeg opplevde for mye black smearing, chromatic aberration og at verden bøyer seg rundt meg når jeg beveger hodet (sistnevnte skyldtes trolig at jeg aldri greide å få den til å sitte rett på ansiktet mitt).

 

Har nå en trådløs Vive Pro og den fungerer mye bedre på nesten alle måter. Men den er dyr så skjønner at ingen kjøper den.

 

Eneste minus med Index for min del er at det foreløpig ikke er trådløst til den. Ellers ser den ganske bra ut. Hadde den bare vært tilgjengelig i Norge :hm:

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kan tenkes at Vive 2.0 dukker opp rundt årsskiftet 2020, ser ut til at HTC lanserer nye hodesett hvert andre år, så om de holder seg til den rutinen er det sannsynlig. Sånt avhenger vel av hvilket markedet der ute, og det igjen avhenger av hvor mange som har gode nok grafikkort.

 

Wireless adapteren til Vive kan etter hva jeg forstår klare noe høyere oppløsning enn Vive Pro (samme som Index 1600 x 1440 ), 2560 x 1440 skal være mulig med wireless sies det, men skjermoppløsninger utover det må en nok bruke foveated rendering til, men eye tracking gjør at dette kan gjennomføres. Blir i så fall spennende å se hvilke oppløsninger Vive 2 og Vive Pro 2 i så fall får.

 

Skal jeg spekulere videre i hva framtiden bringer er det vel også sannsynlig at Oculus også slenger seg på med bedre oppløsning omtrent samtidig som Vive. Og at både Valve og Oculus også kommer med wireless adaptere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...