Gå til innhold

Google vil la deg slette logger automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google logger det meste uansett, forskjellen på at du slår "tjenesten av eller på" er om de lar deg se noe av dataene de logger eller ikke. Feks. timeline.

 

Det ble gjort et forsøk med alt avslått hvor man så overvåket trafikken telefonen sendte til google med en "MITMD" enhet som dekrypterte dataene telefonen overførte til google serverne så fort telefonen koblet til Wifi.

 

De kunne følge nøyaktig hvor du hadde vært til enhver tid selv om alt av google sporing var deaktivert på telefonen.

Selv med alt tracking avslått, flymodus aktivert og simkort tatt ut ble alt logget og overført til google så fort man koblet til et nettverk.

 

Så jeg tviler på at du med dette faktisk får slettet data! Det som nok heller skjer er at du sletter muligheten til å se det hvilke data som logges. Selv har jeg alt påslått nettopp for å se hva som logges.

 

https://www.youtube.com/watch?v=S0G6mUyIgyg

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

God kommentar fra Theo her. Jeg skal legge til at google ikke engang trenger 100% av kaka for å vite alt du gjør. De trenger mindre en 50%, om ikke bare 25% for å vite alt de trenger for å ha en fullstendig profil på ditt liv og div.

 

Kredittkort transaksjoner loggføres, nett tilgang logges, data sammenlignes med maskin læring i hyppig hastighet og treffsikre antakelser ut nyttes hele tiden slik at google vet alt om deg. Uansett hvor, når, og hva.

 

Så dette er bare et barnslig røykteppe fra google, om å gi oss illusjon av kontroll. Falsk sikkerhet så de kan hakke videre på dine daglige vaner.

 

Jeg er nå helt sikker på at hele land hadde blitt fristet til å kaste bort alle telefoner om de viste hvor inni lomma de er på silicone valley. Mens ingen tar oss seriøst selv om vi har det de gjør i svart på hvitt. Ække det koslig?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Neimen så hyggelig av Google å slette alt etter 3 måneder da. Hva med å gi oss muligheten til å ikke logge noe i det hele tatt? Jeg så det valget manglet fra lista..

Lenke til kommentar

Hvor sier de at de har slått av "tracking" ( GPS o.l)? Det jeg kan se av videoen er at de har satt i flymodus på, wifi av, mobildata av. Men det betyr ikke at GPS eller lokasjonstjeneste er slått av, det er et eget oppsett for. Ser ikke helt at det skulle være logisk at hvis en slår av data (wifi/mobildata) så skal lokasjonstjeneste være av. 

 

Google logger det meste uansett, forskjellen på at du slår "tjenesten av eller på" er om de lar deg se noe av dataene de logger eller ikke. Feks. timeline.

 

Det ble gjort et forsøk med alt avslått hvor man så overvåket trafikken telefonen sendte til google med en "MITMD" enhet som dekrypterte dataene telefonen overførte til google serverne så fort telefonen koblet til Wifi.

 

De kunne følge nøyaktig hvor du hadde vært til enhver tid selv om alt av google sporing var deaktivert på telefonen.

Selv med alt tracking avslått, flymodus aktivert og simkort tatt ut ble alt logget og overført til google så fort man koblet til et nettverk.

 

Så jeg tviler på at du med dette faktisk får slettet data! Det som nok heller skjer er at du sletter muligheten til å se det hvilke data som logges. Selv har jeg alt påslått nettopp for å se hva som logges.

 

https://www.youtube.com/watch?v=S0G6mUyIgyg

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Neimen så hyggelig av Google å slette alt etter 3 måneder da. Hva med å gi oss muligheten til å ikke logge noe i det hele tatt? Jeg så det valget manglet fra lista..

 

Virker som du kan deaktivere disse funksjonene, da vil de ikke kunne loggføre det.. Men man vet jo aldri om dette faktisk fungerer slik som det beskrives.

Lenke til kommentar

Hvor sier de at de har slått av "tracking" ( GPS o.l)? Det jeg kan se av videoen er at de har satt i flymodus på, wifi av, mobildata av. Men det betyr ikke at GPS eller lokasjonstjeneste er slått av, det er et eget oppsett for. Ser ikke helt at det skulle være logisk at hvis en slår av data (wifi/mobildata) så skal lokasjonstjeneste være av. 

We now have proof.

Google has been secretly tracking people against their wishes.

The company has been collecting Android users’ location data, even when they’ve actively disabled location services.

Sjekket du før du postet?

 

 

Samt:

A California man hit Google with a putative class action lawsuit in federal court for tracking his and other users’ locations even when the tracking feature was turned off.

 

“Google represented that a user ‘can turn off Location History at any time. With Location History off, the places you go are no longer stored.’ This simply was not true,” states the lawsuit, filed in San Francisco federal court Friday, Reuters reported Monday.

Napoleon Patacsil, the plaintiff, is seeking class-action status on behalf of U.S. Android and Apple iPhone users who turned the location tracking feature off. He is seeking an unspecified amount of damages for violating privacy laws.

A report published Aug. 15 by digital trade association Digital Content Next (DCN) and Vanderbilt University reveals that a dormant Android phone shared its location 340 times in a 24-hour period when the Google Chrome web browser was on in the background.

“Short of chucking your phone into the river, shunning the internet, and learning to read paper maps again, there’s not much you can do to keep Google from collecting data about you,” CNN’s Heather Kelly wrote about the study Monday.

The report, authored by Computer Science professor Douglas Schmidt at Vanderbilt, exposed that location information was 35 percent of all the data samples sent to Google.

“For comparison’s sake, a similar experiment found that on an iOS device with Safari but not Chrome, Google could not collect any appreciable data unless a user was interacting with the device,” the report’s key findings stated. “Moreover, an idle Android phone running the Chrome browser sends back to Google nearly fifty times as many data requests per hour as an idle iOS phone running Safari.”

“Google has largely avoided public scrutiny about its data collection practices despite having the ability to collect far more personal data about consumers across a variety of touchpoints,” the report added.

Accurate to the square foot, Google tracks its users’ locations even when tracking is turned off, The Daily Caller News Foundation reported on Aug. 13. (RELATED: Google Releases Online Political Advertisements Archive)

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...