Gå til innhold

Nå får Netflix superlyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å faktisk gi brukerne mer enn 720p når man bruker Chrome? Dette er latterlig oppløsning når man sitter med en 4K skjerm på 65 tommer. Alternativet er Microsoft Edge som gir 1080p, men gir mange brukere store problemer med BSOD - inkludert meg selv. Har en monster-PC som kjører Battlefield 5 med 120+ FPS på 1440p, men crasher hver gang når jeg prøver å se Netflix på Edge. Alt av drivere er oppdatert, og PCen er flunk ny (i9-9700k og RTX 2070).

 

Eneste muligheten til å få høyere oppløsning enn sterkt komprimert 720p nå er å bruke Netflix sin Windows App. Den fungerer nå, men har vært problemer med den også.

 

Jeg, som betalende abonnent, forventer et premium produkt. Sånn som det er nå ville jeg fått filmene i bedre kvalitet og vanligvis raskere ved å laste dem ned ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Appen har vært ganske så stabil siste årene. Lenge siden jeg hadde problemer med den sist. Edge bruker jeg ikke til serietitting når jeg har appen. Og Chrome er meningsløst når man er sperret på stereo og 720p.

Sperren er det vel Google som må stå for, for det mangler vel en HDCP-sperre eller noe sånt i den nettleseren.

Lenke til kommentar

Hva med å faktisk gi brukerne mer enn 720p når man bruker Chrome? Dette er latterlig oppløsning når man sitter med en 4K skjerm på 65 tommer. Alternativet er Microsoft Edge som gir 1080p, men gir mange brukere store problemer med BSOD - inkludert meg selv. Har en monster-PC som kjører Battlefield 5 med 120+ FPS på 1440p, men crasher hver gang når jeg prøver å se Netflix på Edge. Alt av drivere er oppdatert, og PCen er flunk ny (i9-9700k og RTX 2070).

 

Eneste muligheten til å få høyere oppløsning enn sterkt komprimert 720p nå er å bruke Netflix sin Windows App. Den fungerer nå, men har vært problemer med den også.

 

Jeg, som betalende abonnent, forventer et premium produkt. Sånn som det er nå ville jeg fått filmene i bedre kvalitet og vanligvis raskere ved å laste dem ned ulovlig.

 

Bruk Appen i TVen? Eller kjører du de nye nvidia 65tommerne? Har vel shield de også, så da kan man bruke app og få native 4K. Vil uansett få bedre bilde der enn på windows appen/browseren.
Lenke til kommentar

 

 

Dersom TV-en eller høyttalerne dine støtter Dolby Atmos vil du dessuten oppleve at lyden strømmes i inntil 768 kbps, opp fra dagens 448 kbps.

 

Høyttalerene mine støtter det. Enhetene mine støtter det. Men appen til Netflix støtter det ikke....Jeg har PS4, Tizen (Samsung TV), Nvidia Shield, Telenor (Canal Digital) tuner, og ingen av netflix sine apper på disse enhetene støtter Atmos. Så da er vi like langt da?

 

Eneste som klarer å støtte Atmos er Plex til Nvidia Shield.

Lenke til kommentar

Flott at Netflix endelig gjør noe med lyden. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sendt klage på lyden til netflix. Sist gang fikk jeg til svar at de var klar over at lyden var dårlig og de jobbet med en løsning. Det som er utrolig er at de legger det frem som at det er ingen som har klaget på lyden, men en "ekspert" oppdaget at lyden kunne vært bedre ved en tilfeldighet når han ufrivillig måtte se på netflix. Nå er den like bra som mastersporet sier netflix. Men er den det? Neppe. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke i det minste kan få DTS HDMA eller DDTHD. Til netflix sitt forsvar så er det vel ingen andre strømmetjenester som tilbyr så bra bildekvalitet og lydkvalitet som netflix.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Deres interne testing skal ha vist at det å strømme lyd i høyere kvalitet enn 640 kbps for Dolby Digital Plus, eller 768 kbps for Dolby Atmos, ikke ga noen merverdi.

 

Akkurat. Er vel derfor TrueHD/Atmos og DTS-HD Master/DTS:X på BluRay gjerne er 10x bitrate enn det som Netflix tilbyr. Men folk flest har vel TV høyttalere eller noe plastikk lydplankeræl fra elkjøp så de har vel rett i at folk ikke hører forskjell.

 

Har du et skikkelig anlegg, med receiver, gulvstående høyttalere gjerne av treverk og ikke plastikk (trenger ikke være noe dyre høyttalere engang) og en dedikert subwoofer så hører du forskjell på Dolby Digital 640kb/s og TrueHD på langt høyere bitrate.

Endret av Simkin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...