Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan legevaktslege ringe en annen lege du har vært hos?


Anbefalte innlegg

Spurte legevakt om å få lavere dose av A-preparat enn det jeg har fått, til å trappe opp med, da jeg er litt skeptisk til nye medisiner.

 

Dette gikk veldig dårlig. Burde ha sjekket på forhånd om de gir slike medisiner. Synes det er litt flaut å spørre legen som ga meg de. Redd for at han blir sur eller tenker at jeg er misfornøyd med behandlingen. Var veldig glad for å få noe da jeg er veldig plaget med smerter. Det var jeg som spurte om å forske noe annet da det jeg bruker nå ikke funker nok. Har funnet ut av at jeg er blant de som vil få litt sterkere effekt av den medisinen enn normalt.

 

Kan legen på legevakten ringe denne legen? Han jeg snakket med insisterte på en måte på å få navnet på legen.

 

De sender tydeligvis ikke ut epikriser, men må jeg si ifra om at jeg heller ikke ønsker at han legen deler noen av helseopplysningene med andre på noen annen måte som f.eks ved å ringe noen?

Tror dere at det er sannsynlig at han ringer?

 

Skal forsøke å sjekke opp i dette selv, men dersom noen vet så takker jeg for svar.



Anonymous poster hash: 4fcfe...861
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang jeg var hos fastlegen kommenterte han "du var på legevakta sist måned?" (ikke noe shady greier, var bare sjuk). Han så det på skjermen sin. Så ... de deler hvertfall opplysninger seg i mellom. Hvis legevakta virkelig vil finne ut hvem som er fastlegen din, så tipper jeg de finner ut av det. Vet ikke om de ringer, men at noe blir logget elektronisk? Antakelig.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...