Gå til innhold

Valve Index lokker med virtuell virkelighet i høy kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er jo ikke noe "massene" vil ha. Sikter de seg inn på en liten nisje da?

Det står i artikkelen at de kommer bare å lansere dette på visse plasser. Så ja, helt klart et nisjeprodukt.

 

 

Valve foreløpig melder om en svært begrenset lansering i USA og utvalgte EU-land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor satser de på noe folk ikke ønsker å eie?

Hvor har du det fra?

 

Jeg supergiret over teknologien! Og den er en slager når jeg arrangerer fester. Om jeg setter opp et rom med Beatsaber så er utstyret i konstant bruk! :wee:

 

Og nå begynner vi også å få et veldig bra utvalg. Her er noen av de nye løsningene som snart ankommer:

 

 

 

 

 

 

+ mange flere som: XTAL, Varjo, Acer OJO og StarVR One. Mange av disse er for profesjonelle og ikke hvermansen. Det er tydelig at VR er en teknologi som blir viktig for industri og forskning og ikke bare til underholdning.

 

Jeg kommer nok til å gå for både Oculus Quest for mobil enkel i bruk morro jeg kan dra med meg overalt og sette opp på fester og en Valve Index som en high-end løsning for mitt personlige bruk hvor jeg skal kose meg med spill som Boneworks, No Man's Sky VR, Half Life VR (Det kommer ;) ) og Stormland for å nevne noen.

 

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor satser de på noe folk ikke ønsker å eie?

 

Folk ikke ønsker å eie? Jeg ønsker gjerne å eie dette og ser flere andre som har kommentert som ønsker det. Det er foreksempel flere spill inkl No Man's Sky som kommer med VR som helt klart blir utrolig artig.

 

Holdninger som den du har misliker jeg kraftig - det minner meg om hatet noen har for elbiler hvor de kun ønsker et perfekt produkt som gjerne er mange ganger bedre enn det de har idag. Med all teknologi må man begynne en plass og jobbe seg opp mot noe bedre. VR fortsatt ungt, men vil bare bli bedre og bedre. Men det blir iallefall ikke bedre om noen ikke er med å støtter opp om utviklingen... Dette har du og mange andre ikke helt forstått dessverre...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

ikke sett Tinker Pilot før. Ganske kult! VR er definitivt en våt drøm som er kommet i oppfyllelse for simulator folk ja. Det viser jo bare litt av potensialet her med teknologien og hva vi kan forvente oss i fremtiden når den modnes enda mer. Veldig gøy å se utviklingen og eksperimenteringen som foregår nå.

 

Men ja VR er krevende. Håper vi snart ser tegn til neste generasjon fra NVIDIA. Ønsker å oppgradere 1080Ti kortet mitt, men 2080Ti er for lite ytelse for prisen.

Endret av Enceladus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra?

 

Jeg supergiret over teknologien! Og den er en slager når jeg arrangerer fester. Om jeg setter opp et rom med Beatsaber så er utstyret i konstant bruk! :wee:

Jeg har det fra det at "massene" ikke ser ut til å bry seg. Akkurat som med 3DTV og 3D-kino.

 

De skal altså bare satse på å selge til en liten nisje av kunder?

Lenke til kommentar

Folk ikke ønsker å eie? Jeg ønsker gjerne å eie dette og ser flere andre som har kommentert som ønsker det. Det er foreksempel flere spill inkl No Man's Sky som kommer med VR som helt klart blir utrolig artig.

 

Holdninger som den du har misliker jeg kraftig - det minner meg om hatet noen har for elbiler hvor de kun ønsker et perfekt produkt som gjerne er mange ganger bedre enn det de har idag. Med all teknologi må man begynne en plass og jobbe seg opp mot noe bedre. VR fortsatt ungt, men vil bare bli bedre og bedre. Men det blir iallefall ikke bedre om noen ikke er med å støtter opp om utviklingen... Dette har du og mange andre ikke helt forstått dessverre...

Men det er jo ingenting som tilsier at VR er noe folk flest bryr seg om. Det er problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har det fra det at "massene" ikke ser ut til å bry seg. Akkurat som med 3DTV og 3D-kino.

 

De skal altså bare satse på å selge til en liten nisje av kunder?

Hvordan vet du at massene ikke bryr seg? Det blir bare synsing uten noen faktiske data.

 

Her er noen data fra nå nylig:

https://arstechnica.com/gaming/2019/03/putting-sonys-4-2-million-psvr-sales-in-context/?comments=1

 

https://www.roadtovr.com/monthly-connected-vr-headsets-on-steam-have-grown-exponentially-analysis/

 

Men enda er det litt for tidelig dra noen konklusjoner. La oss heller se det an etter et års tid med de nye VR settene som nå er like rundt hjørnet. Forhåndsbestillingene av Quest, Rift S og Valve Index ble utsolgt på veldig kort tid i dag.

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/bjfuoj/oculus_sells_out_of_first_three_days_of_quest_and/

https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/bjkixq/the_fact_that_everything_is_sold_out_oculus/

 

Hvis jeg skal spå litt så tror jeg Oculus Quest kommer til å selge veldig godt i år. Endelig har jeg et enkelt i bruk VR sett som er relativt billig jeg kan anbefale til alle som vil spille Beatsaber. Folk har etterlyst det etter å ha testet på Vive oppsettet mitt :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Virker som et heftig oppsett. Men jeg synes bare ikke det er noen spill som rettferdiggjør prisen? For det har jo ikke akkurat kommet et revolusjonerende VR spill som får folk flest til å ville ha det beste av det beste til å spille deres nye favoritt spill.

 

Ikke misforstå meg. Det er masse bra VR spill idag. Men et eller flere spill som får folk til å investere som PC spillere gjør for å gjøre seg klar til det nyeste og råeste av spill....er ikke her enda.

 

Det virker som hardware biten begynner å falle litt på plass nå. Men software revolusjonen lar vente på seg....

 

Så får min del så blir det å skaffe meg Oculus Quest. Eventuelt Rift S....

Lenke til kommentar

Virker som et heftig oppsett. Men jeg synes bare ikke det er noen spill som rettferdiggjør prisen? For det har jo ikke akkurat kommet et revolusjonerende VR spill som får folk flest til å ville ha det beste av det beste til å spille deres nye favoritt spill.

 

Ikke misforstå meg. Det er masse bra VR spill idag. Men et eller flere spill som får folk til å investere som PC spillere gjør for å gjøre seg klar til det nyeste og råeste av spill....er ikke her enda.

 

Det virker som hardware biten begynner å falle litt på plass nå. Men software revolusjonen lar vente på seg....

 

Så får min del så blir det å skaffe meg Oculus Quest. Eventuelt Rift S....

Kommer nok av stor spill i år som jeg gleder meg til i hvert fall :)

 

Mine top 5 er:

Boneworks

No Man's Sky

Stormland

Population: ONE

Asgard's Wrath

 

Og Oculus sine eksklusive spill som Stormland og Asgard's Wrath er også tilgjengelige via Revive. Regner med at det blir bedre å spille de nå også som Touch og Index kontrollere er mer eller mindre like.

 

Og så har jo Valve også noen spill på vei. Et av dem kommer senere i år fikk vi vite i går. Jeg tipper det er Half Life VR som de har arbeidet på en stund nå eller et av de følgende spillene. Det asymmetriske snikespillet høres ganske gøy ut hvis informasjonen stemmer.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Virker som et heftig oppsett. Men jeg synes bare ikke det er noen spill som rettferdiggjør prisen? For det har jo ikke akkurat kommet et revolusjonerende VR spill som får folk flest til å ville ha det beste av det beste til å spille deres nye favoritt spill.

 

Ikke misforstå meg. Det er masse bra VR spill idag. Men et eller flere spill som får folk til å investere som PC spillere gjør for å gjøre seg klar til det nyeste og råeste av spill....er ikke her enda.

 

Det virker som hardware biten begynner å falle litt på plass nå. Men software revolusjonen lar vente på seg....

 

Så får min del så blir det å skaffe meg Oculus Quest. Eventuelt Rift S....

Blir jo litt høna eller egget. Brukerne vil ha mange gode titler, og utviklerne vil ha mange brukere :-)

Lenke til kommentar

Virker som et heftig oppsett. Men jeg synes bare ikke det er noen spill som rettferdiggjør prisen? For det har jo ikke akkurat kommet et revolusjonerende VR spill som får folk flest til å ville ha det beste av det beste til å spille deres nye favoritt spill.

 

Ikke misforstå meg. Det er masse bra VR spill idag. Men et eller flere spill som får folk til å investere som PC spillere gjør for å gjøre seg klar til det nyeste og råeste av spill....er ikke her enda.

 

Det virker som hardware biten begynner å falle litt på plass nå. Men software revolusjonen lar vente på seg....

 

Så får min del så blir det å skaffe meg Oculus Quest. Eventuelt Rift S....

 

Joda, spillene er der. Men problemet er at folk ikke vet hvilke spill som er gode. Folk som ikke spiller VR synes ikke for eksempel tittelen Zero Caliber høres noe bra ut fordi de ikke har hørt om det før. Men tittelen er helt fantastisk og absolutt verdt å ha god hardware for. Det samme gjelder tidligere nevnte No Man's Sky. Folk tror spillet fortsatt er det samme som ved release, men både endringene i spillet og VR-headsettet gjør det til noe helt annet.

 

Det blir litt det samme som med konsoll-fanboys. Folk som kun eier PS4 har ikke den fjerneste aning hva som er must-have på Xbox One. På samme måte har ikke "vanlige" spillere den fjerneste aning hva som er must-have på VR.

 

Og da mener jeg ikke bare gode spill, men fantastiske. Det er mange gode spill, men også mange fantastiske. Jeg har per nå over 130 VR-spill, og bare en håndfull av disse har ikke vært gode. Men det er fortsatt "bare" rundt 20 jeg mener er must-have, og jeg ser maange på horisonten.

 

Men som en annen var inne på, så har vi en høna/egget-situasjon. Og om folk ikke er villige til å satse på hardware som har så mye bra, så vil de heller aldri få se noe enda bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har det fra det at "massene" ikke ser ut til å bry seg. Akkurat som med 3DTV og 3D-kino.

 

De skal altså bare satse på å selge til en liten nisje av kunder?

Vi får se hva som skjer. Før iPhone var smarttelefoner også forbeholdt nisjer som likte Windows Phone eller s60, og før iPad var nettbrett også for veldig spesielt interesserte, selv om HP hadde kommet med laptoper en kunne bruke som nettbrett et par år i forveien.

 

Det hele handler om gjennomføringen og hvor stor interesse de klarer å dra med seg. Det er vel ikke helt urimelig å forvente at de kommer med et spill som "killer app" samtidig. Altså, kommer Half-Life 3 med "VR only", er det vel bare å forvente store salgstall.

 

Jeg har ikke noe statistikk, men jeg kjenner mange som kunne tenkt seg et VR-headset, meg selv inkludert, men jeg venter til teknologien har roet seg ned litt og til spillutvalget kommer med noe jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...