Gå til innhold

Kristendom,hva det handler om og hva det ikke handler om.


Anbefalte innlegg

Egentlig liker jeg ikke ordet kristendom, for det folk flest mener med kristendom er så fylt med falsk lære at de fleste avviser det uten å vite hva de avviser.

 

Å være kristen handler om å følge Jesus Kristus og Hans lære. Det handler om kjærlighet, sannhet og rettferdighet.

Det handler ikke om å høre på gospelsanger eller å sitte og studere Bibelen for å prøve å tolke sktiftene.

Bibelen er nok vanskelig å forstå for mange, men den skal likevel ikke "tolkes"  Forståelsen av skriftene kommer fra Gud til den som er oppriktig og virkelig ønsker å følge Hans sønn Jesus Kristus.

 

Det handler ikke om store kirkebygg eller å gå i kirken hver søndag. Det handler ikke om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, også kjent som Paulus.

Selv om det har vært Paulus og hans lære som i hovedsak er blittt forkynt i kirker og av evangelister både i Norge og i resten av Europa, samt USA og andre vestlige land, så er dette feil.

Det handler heller ikke ikke om å velsigne jødene, i den troen at jødene er Guds utvalgte folk, for det er de ikke.

Det handler heller ikke om å tilbe paven eller massevis av helgener, som i den katolske kirke.

 

De fleste tror også, fordi kirkene, prestene og evangelistene forkynner det, at det handler om kun å tro på Jesus og at Han døde for oss.

 

Kristne skal følge Jesus Kristus og hans lære, og ingen andre. Jesus kom til jorden som Guds sønn, for å vise oss veien tilbake til Gud, vår Far.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig liker jeg ikke ordet kristendom, for det folk flest mener med kristendom er så fylt med falsk lære at de fleste avviser det uten å vite hva de avviser.

 

Å være kristen handler om å følge Jesus Kristus og Hans lære. Det handler om kjærlighet, sannhet og rettferdighet.

Det handler ikke om å høre på gospelsanger eller å sitte og studere Bibelen for å prøve å tolke sktiftene.

Bibelen er nok vanskelig å forstå for mange, men den skal likevel ikke "tolkes"  Forståelsen av skriftene kommer fra Gud til den som er oppriktig og virkelig ønsker å følge Hans sønn Jesus Kristus.

 

Det handler ikke om store kirkebygg eller å gå i kirken hver søndag. Det handler ikke om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, også kjent som Paulus.

Selv om det har vært Paulus og hans lære som i hovedsak er blittt forkynt i kirker og av evangelister både i Norge og i resten av Europa, samt USA og andre vestlige land, så er dette feil.

Det handler heller ikke ikke om å velsigne jødene, i den troen at jødene er Guds utvalgte folk, for det er de ikke.

Det handler heller ikke om å tilbe paven eller massevis av helgener, som i den katolske kirke.

 

De fleste tror også, fordi kirkene, prestene og evangelistene forkynner det, at det handler om kun å tro på Jesus og at Han døde for oss.

 

Kristne skal følge Jesus Kristus og hans lære, og ingen andre. Jesus kom til jorden som Guds sønn, for å vise oss veien tilbake til Gud, vår Far.

 

Ordet «kristendom» er det ikke noe problemer med. Det ordet taler for seg selv, men hva er en «Kristen»? Det er et stort spørsmål i en religion med over 30.000 tolkninger og over 30.000 kirkesamfunn og menigheter som alle hevder å være den ene rette. For det finnes bare EN sann menighet. Hva får deg til å tro at du har funnet den?

 

Det finnes «kristne» i alle kategorier fra mørk djevelskap i den ene enden av skalaen til blind dumsnillisme i den andre enden, og begge er like skadelige som ild eller iskulde. De fører til død!

 

Derfor er det et problem å kalle seg kristen, for hva er det egentlig?

 

Det er en ny pakt, et nytt folk og et nytt tempel, noe de færreste forstår. Det nye tempelet er ditt eget legeme og som en byggstein i det store tempelet som er Kristi legeme på jorden. Det forutsetter at man er født på ny og kjenner kjærlighetens lov.

 

Jesu lære handler om sannheten, om den rette vei og hvordan man går den. Det handler om å selv søke sannheten, ikke den sannheten de andre følger, men å ha et personlig forhold til Gud.

 

Så det store spørsmålet i vår kaotiske og oppkonstruerte verden hvor sannheten ble korsfestet er; Hva er sant!? Og hvordan skal du finne sannheten om du ikke tolker skriftene? Bibelen er full av hemmeligheter, og slik har det måtte være om sannheten skulle overleve i en verden som valgte å korsfeste den.

 

Jesus døde for oss? Det er en sannhet med modifikasjoner, mener jeg. Jesus sonte Adams synd og ga således etterfølgerne, Adams barn, en ny sjanse, for det var jo ikke dem som falt. Arvesynden følger oss da vi lærer den samme lære, gjør de samme feilene og således arver de samme lidelsene. Det var dette mønsteret Jesus kom for å bryte opp.

 

Men Jesus sier også at får du først muligheten så ikke fall på ny. Det er ikke slik at han har sonet alle fremtidige synder. De er du selv ansvarlig for. Du er ikke i mål før du befinner deg i himmelriket. Derfor er det viktig å bli ny, og også fortsette å være det.

 

Jesus sier jo; Synd ikke mer fra nå av! Joh 8,11

 

og det mangler ikke på advarsler...

 

Når noen en gang er blitt opplyst og har smakt den himmelske gave og fått del i Den hellige ånd, har smakt Guds gode ord og den kommende verdens krefter, og så faller fra, da er det umulig å fornye dem så de igjen vender om. De korsfester Guds Sønn (Sannheten) på nytt og gjør ham (den) til spott. Hebr 6,6

 

Og dette er (kristen) dommen:

 

Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» Joh 3,19

 

Tåler du/dere/vi en full belysning? Tåler nattens hemmeligheter dagens lys? Vil trollene sprekke i sola?

 

Guds lys ser ALT, selv våre innerste tanker...

 

En som har sett sitt eget liv i revy, vet dette.

Endret av Ellen M Olsen
Lenke til kommentar

Ordet «kristendom» er det ikke noe problemer med. Det ordet taler for seg selv, men hva er en «Kristen»? Det er et stort spørsmål i en religion med over 30.000 tolkninger og over 30.000 kirkesamfunn og menigheter som alle hevder å være den ene rette. For det finnes bare EN sann menighet. Hva får deg til å tro at du har funnet den?

 

Det finnes «kristne» i alle kategorier fra mørk djevelskap i den ene enden av skalaen til blind dumsnillisme i den andre enden, og begge er like skadelige som ild eller iskulde. De fører til død!

 

Derfor er det et problem å kalle seg kristen, for hva er det egentlig?

 

Det er en ny pakt, et nytt folk og et nytt tempel, noe de færreste forstår. Det nye tempelet er ditt eget legeme og som en byggstein i det store tempelet som er Kristi legeme på jorden. Det forutsetter at man er født på ny og kjenner kjærlighetens lov.

 

Jesu lære handler om sannheten, om den rette vei og hvordan man går den. Det handler om å selv søke sannheten, ikke den sannheten de andre følger, men å ha et personlig forhold til Gud.

 

Så det store spørsmålet i vår kaotiske og oppkonstruerte verden hvor sannheten ble korsfestet er; Hva er sant!? Og hvordan skal du finne sannheten om du ikke tolker skriftene? Bibelen er full av hemmeligheter, og slik har det måtte være om sannheten skulle overleve i en verden som valgte å korsfeste den.

 

Jesus døde for oss? Det er en sannhet med modifikasjoner, mener jeg. Jesus sonte Adams synd og ga således etterfølgerne, Adams barn, en ny sjanse, for det var jo ikke dem som falt. Arvesynden følger oss da vi lærer den samme lære, gjør de samme feilene og således arver de samme lidelsene. Det var dette mønsteret Jesus kom for å bryte opp.

 

Men Jesus sier også at får du først muligheten så ikke fall på ny. Det er ikke slik at han har sonet alle fremtidige synder. De er du selv ansvarlig for. Du er ikke i mål før du befinner deg i himmelriket. Derfor er det viktig å bli ny, og også fortsette å være det.

 

Jesus sier jo; Synd ikke mer fra nå av! Joh 8,11

 

og det mangler ikke på advarsler...

 

Når noen en gang er blitt opplyst og har smakt den himmelske gave og fått del i Den hellige ånd, har smakt Guds gode ord og den kommende verdens krefter, og så faller fra, da er det umulig å fornye dem så de igjen vender om. De korsfester Guds Sønn (Sannheten) på nytt og gjør ham (den) til spott. Hebr 6,6

 

Og dette er (kristen) dommen:

 

Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» Joh 3,19

 

Tåler du/dere/vi en full belysning? Tåler nattens hemmeligheter dagens lys? Vil trollene sprekke i sola?

 

Guds lys ser ALT, selv våre innerste tanker...

 

En som har sett sitt eget liv i revy, vet dette.

Det er ikke noen problemer med selve ordet kristendom, men siden alle forbinder dette med falsk lære, og som du sier med de forskjellige tolkninger som tusenvis av kirkesamfunn har, så er det et problem likevel,

 

Bibelen skal ikke tolkes, men forstås. Forståelsen kommer fra Gud til dem som oppriktig er inereessert i å følge Jesus, og som ikke vil følge menneskelige ledere.

Vi forstår heller ikke alt med det samme, men vi forstår det vi trenger å forstå i små steg om vi er tålmodige og ikke gir opp.

 

 

Det finnes ikke kristne i alle kategorier. Kun de som følger Jesus Kristus, og som følger Hans bud, er kristne. Men det er mange som kaller seg kristne men som ikke er det fordi de følger forskjellige former for falsk lære, og forskjellige menneskers tolkninger av Bibelen, inkludert sin egen.

For alle kirkesamfunn og evangelister tolker Bibelen slik de helst vil at det skal være, enten for å berike seg selv, og/eller for å oppnå makt over folket.

 

De fleste kirkesamfunn er også opprettet av statlige myndigheter eller folk som jobber for dem, for å kontrollere kristne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det vi kaller for kristendom er ikke en religion, det er en måte å leve på.. Det handler ikke om blind tro, selv om tro er viktig, for det er troen som er begynnelsen på alt.

Det handler heller ikke om slik "tro" som de fleste som i dag kaller seg kristne har, de tror at Jesus døde for oss, men ellers lever de som før, og deltar i denne verdens politikk som før,

Kristendom handler som sagt om å følge Jesus Kristus og Hans lære, OG eksempel. Det handler også som sagt om kjærlighet, rettferdighet og sannhet.

Dette betyr at vi skal aktivt søke sannheten om alle ting. Vi skal aktiv søke rettferdighet. Og vi skal aktiv søke kjærlighet.

 

Odet søke betyr ikke bare at vi skal søke det for oss selv, men vi skal selv prøve å etterleve dette. Vi ikke bare skal følge Jesu eksempel. Men vi skal selv vi skal selv prøve å være et eksempel for andre,

 

At vi skal søke kjærlighet, sanhet og rettferdighet betyr også at vi skal kjempe for dette. Og det betyr at kristne kan ikke delta i denne verdens system, for denne verdens system har ikke noe med sannhet, kjærligheteller rettferdighet å gjøre.

 

Det er satan som er denne verdens "gud" Og denne verdens system er satans system, og det er bygd på ondskap, grådighet, hat og urett.

Det sier seg selv at kristne som følger Jesus Kristus IKKE kan være en del av dette systemet, og vi kan IKKE delts i denne verdens politikk.

Lenke til kommentar

Eg kjenner ikkje igjen framstillinga av menigheter som folk som trur dei har funnet den eine rette sanninga. Eg ser folk som søker Gud, dei er åpen og søkande. Eg ser ikkje folk som vil organisere trua si, dei vil berre organisere seg, prate saman og bli venner med folk som har ein interesse av å følge Jesus. Bibelen kan ein lese heime, men kjem du til eit kristent fellesskap så er det folk der, kanskje noken ein verkelig finn tonen med og gjer livet betre. Organiseringa av religionen er lite dogmeflyt ut i fra kva eg har sett, det er som ein supporterklubb der folk heile tida prøver å være på sin beste oppførsel, det vert det ofte god stemning av, så folk kjem igjen og likar seg.

 

Men det eg ser er at ideala som vert satt opp i nye testamentet, gjennom Jesus sitt forbilde, er ein fordel. Eg vil heller ha ein leder som forsøker å være som Jesus enn som Muhammed. Det er jo kjekt å lese moralfilosofi når ein tek eksamen filosofikum, men i det daglige liv har ein ikkje tid til sånne lange tankerekker, ein må reagere ganske så fort.

Lenke til kommentar

Eg kjenner ikkje igjen framstillinga av menigheter som folk som trur dei har funnet den eine rette sanninga. Eg ser folk som søker Gud, dei er åpen og søkande. Eg ser ikkje folk som vil organisere trua si, dei vil berre organisere seg, prate saman og bli venner med folk som har ein interesse av å følge Jesus. Bibelen kan ein lese heime, men kjem du til eit kristent fellesskap så er det folk der, kanskje noken ein verkelig finn tonen med og gjer livet betre. Organiseringa av religionen er lite dogmeflyt ut i fra kva eg har sett, det er som ein supporterklubb der folk heile tida prøver å være på sin beste oppførsel, det vert det ofte god stemning av, så folk kjem igjen og likar seg.

 

Men det eg ser er at ideala som vert satt opp i nye testamentet, gjennom Jesus sitt forbilde, er ein fordel. Eg vil heller ha ein leder som forsøker å være som Jesus enn som Muhammed. Det er jo kjekt å lese moralfilosofi når ein tek eksamen filosofikum, men i det daglige liv har ein ikkje tid til sånne lange tankerekker, ein må reagere ganske så fort.

De som kommer inn i en menighet er nok folk som søker Gud, men de fleste kirker menigheter i dag er regulert og kontrollert av staten (satan) 

Jeg har vært i en slik menighet, så jeg vet hvordan dette virker, Det er en plass for hjernevask og falsk lære.

Jeg skulle ønske det ikke var slik, men "sånn er det bare"

 

Det er flere feil ved slike menigheter, de fleste følger den falske apostelen Paulus og hans lære, de er også vennlig mot landet Israel, og tror at jødene er Guds utvalgte folk, og at de på en måte handler om å velsigne jødene.

Det er også litt for mye som minner om tilbedelse av lederne enn jeg liker. Slik var de ihverfall der jeg var, og etter det jeg har sett av andre menigheter, så tror jeg ikke det er noen forskjell .

 

Det blir heller ikke lagt vekt at vi skal følge Jesus og Hans lære direkte,og ikke gjennom å følge noen menneskelig leder som sier at han følger Jesus.

Vi kan jo ikke vite om denne menneskelige lederen virkelig følger og forkynner Jesu lære eller om han følger en helt annen lære.

Lenke til kommentar

Egentlig liker jeg ikke ordet kristendom, for det folk flest mener med kristendom er så fylt med falsk lære at de fleste avviser det uten å vite hva de avviser.

 

Å være kristen handler om å følge Jesus Kristus og Hans lære. Det handler om kjærlighet, sannhet og rettferdighet.

(..)

Det handler ikke om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, også kjent som Paulus.

Kan du si litt mer om hva du legger i Jesu sanne lære? Kjærlighet, sannhet og rettferdighet - er ord, men kan du gi noen eksempler og fylle de med litt mer innhold, slik du ser det?

 

Og hva er det da Paulus lærer falskt? Snakket ikke han og om kjærlighet, sannhet og rettferdighet?

 

Hvor er motsetningen mellom Jesus og Paulus?

Lenke til kommentar

Kan du si litt mer om hva du legger i Jesu sanne lære? Kjærlighet, sannhet og rettferdighet - er ord, men kan du gi noen eksempler og fylle de med litt mer innhold, slik du ser det?

 

Og hva er det da Paulus lærer falskt? Snakket ikke han og om kjærlighet, sannhet og rettferdighet?

 

Hvor er motsetningen mellom Jesus og Paulus?

Jesu lære handler som sagt om Kjærlighet, sannhet og rettferdighet, noe som stort sett ikke fins i verden i dag, fordi denne verdens poliitikere og ledere har jobbet i flere tiår for å fjene dette, og så hat og splittelse i folket.

Denne verdens system er ikke på noen målet basert på Kjærlighet, sannhet eller rettferdighet. Denne verdens system er grunnlagt på ondskap, hat, løgn og urett.

Selv de fleste som kaller seg krstne vet ikke hva kjærlighet er fordi de følger den falske apostelen Paulus og hans lære.

 

Det er mye som er galt med det Paulus sier,men det viktigste er at Paulus sier at folk skal folge ham slik han følger kristus.

Men det Jesus selv sa til apostlene og til alle andre, var "følg meg"

Then said Jesus unto his disciples, If any man will come after me, let him deny himself, and take up his cross, and follow me.

 

Det Paulus sa var dette:

Wherefore I beseech you, be ye followers of me.

dette:

Be ye followers of me, even as I also am of Christ.

Og dette:

Brethren, be followers together of me, and mark them which walk so as ye have us for an ensample.
 
En annen ting var at Paulus var jødisk fariser til han døde, og han snakket bla om jøde først ol. Men ingen jøder vil komme inn i Guds rike.
Videre så pasto han at han var hedningenes apostel. men Jesus sendte ingen apostler for å forkynne for hedningene.
Jesus sendte alle apostlene for å forkynne for Israels stammer.
Matthew 10:5-7

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

And as ye go, preach, saying, The kingdom of heaven is at hand.

 

Det er mye mer som ikke helt stemmer med  Paulus, men det jeg har påpekt her er  det vigtigste.

 

Kjærlighet er rett og slett Guds ånd, og med kjærligheten kommer sannhet og rettferdighet, dvs en søken etter sannhet og rettferdighet når det  gjelder alle ting.

Å forklare hva kjærlighet er, utover at det er Guds ånd, er vanskelig, så det kan jeg ikke. Men Jesus summmerte sammen loven for oss, og sa det på en måte som jeg selv mener er lett å forstå.

 

 

Matthew 22

37 Jesus said unto him, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.

38 This is the first and great commandment.

39 And the second is like unto it, Thou shalt love thy neighbour as thyself.

40 On these two commandments hang all the law and the prophets.

 

De fleste som kaller seg kristne tror på "treenigheten" men dette er falsk lære, og stammer fra Babylon, og ble tatt opp i den katolske kirke, og har senere spredt seg derfra.

 

 

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Det er mye som er galt med det Paulus sier,men det viktigste er at Paulus sier at folk skal folge ham slik han følger kristus.

Men det Jesus selv sa til apostlene og til alle andre, var "følg meg"

Men, blir ikke det det samme? Paulus oppfordrer oss til å følge Jesus slik han og følger ham. Det er i dette de skal ha ham som forbilde (1. Kor 4, 16), ikke det at de skal følge ham uansett hva han måtte finne på. Her ser jeg ikke hva som er galt i det Paulus sier.

 

1 Corinthians 4:16

Wherefore I beseech you, be ye followers of me.

Den norske oversettelsen sier: "Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!" Det samme for 1. Kor 11, 1.

 

Og dette:

Philippians 3:17

Brethren, be followers together of me, and mark them which walk so as ye have us for an ensample.

På norsk: "Følg mitt eksempel, søsken, og se opp til dem som lever etter det forbilde dere har i oss"

 

En annen ting var at Paulus var jødisk fariser til han døde, og han snakket bla om jøde først ol. Men ingen jøder vil komme inn i Guds rike.

Nja .. (Rom. 2, 10-11): "Men herlighet, ære og fred skal den få som gjør det gode, jøde først og så greker. For Gud gjør ikke forskjell på folk. "Jøde først", javel, men det er likevel ikke forskell på jøder og andre.

 

Det stemmer kanskje før hans død og oppstandelse, men ikke etter? Hva tenker du i tilfelle om misjonsbefalingen i Matt. 28, 19 og steder som Mark 10, 13 og 16, 15: "Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt!" Det er vel disse ordene Paulus går på?

 

Jeg tenker kjærlighet ikke så mye er en god følelse, som en vilje til praktisk å gjøre det som er nødvendig, enten det kjennes godt eller ondt. Jesu død for våre synder kjentes ikke godt for verken Faderen eller Sønnen, men det var nødvendig for at rettferdighet etter loven skulle skje.

 

Ellers finner du en norsk nettbibel her - det kan gjøre det lettere å lese.

Endret av Romeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, blir ikke det det samme? Paulus oppfordrer oss til å følge Jesus slik han og følger ham. Det er i dette de skal ha ham som forbilde (1. Kor 4, 16), ikke det at de skal følge ham uansett hva han måtte finne på. Her ser jeg ikke hva som er galt i det Paulus sier.

 

Den norske oversettelsen sier: "Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!" Det samme for 1. Kor 11, 1.

 

På norsk: "Følg mitt eksempel, søsken, og se opp til dem som lever etter det forbilde dere har i oss"

 

Nja .. (Rom. 2, 10-11): "Men herlighet, ære og fred skal den få som gjør det gode, jøde først og så greker. For Gud gjør ikke forskjell på folk. "Jøde først", javel, men det er likevel ikke forskell på jøder og andre.

 

Det Paulus gjør og sier blir ikke det samme, for det riktige ville være som de virkelige apostlene gjør, å oppfordre folk til å følge Jesus, uten å nevne seg sev.

Vi skal alle følge Jesus, direkte og individuelt, uten none menneskelig mellommann. Jesus sa også til alle, både apostlene og alle andre at de skulle følge Ham, Dette gjelder for oss også i dag.

 

Jesus snakket heller ikke om "jøde først" og det gjør ingen av apostlene heller. Kun den falske apostelen Paulus sier dette, for han var jødisk fariser, selv om han skiftet navn og påsto at han var omvendt.

 

Jesus kom ikke for å forkynne for jødene, men Han kritiserte dem bla for å ha forandret skriftene og følge sine egne muntlige tradisjoner fra Egypt og Babylon. Jødene drepte også Jesus.

 

Sannheten er nok at den jødiske fariseren Saul fra Tarsus kom inn og utga seg for å være apostel for å ødelegge kristendommen fra innsiden, fordi han innså at han ikke ville klare det utenfra og med vold, slik han lenge hadde prøvd.

 

Mange jøder prøver også i dag å snike seg inn i div menigheter for å beløre kristne, og føre kristne i fortapelsen.

I dag er dette dessverre akseptert, fordi de fleste kristne tilber jødene, og tror de er "guds utvalgte folk"

 

Det stemmer kanskje før hans død og oppstandelse, men ikke etter? Hva tenker du i tilfelle om misjonsbefalingen i Matt. 28, 19 og steder som Mark 10, 13 og 16, 15: "Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alt som Gud har skapt!" Det er vel disse ordene Paulus går på?

 

Misjonsbefalingen er noe som har blitt etterfulgt av mange, Det er mange misjonærer som har utgått fra Norge og USA. Hvordan det er med resten av Europa vet jeg ikke.

Men de fleste har dessverre fulgt læren fra den falske apostelen Paulus, og derfor er det meste blitt feil, og de har også spredt myten om at jødene er "Guds utvalgte folk" og dermed spredt jødetilbedelsen.

 

Jeg tenker kjærlighet ikke så mye er en god følelse, som en vilje til praktisk å gjøre det som er nødvendig, enten det kjennes godt eller ondt. Jesu død for våre synder kjentes ikke godt for verken Faderen eller Sønnen, men det var nødvendig for at rettferdighet etter loven skulle skje.

Ellers finner du en norsk nettbibel her - det kan gjøre det lettere å lese.

De fleste i dag vet ikke hva kjærlighet er for noe, et unntak er nok kanskje for dem som har barn, dvs noen av dem. For mange i dag mishandler også desverre sine egne barn for egen vinning eller av andre grunner.

En av årsaken til at mange ikke lenger vet hva kjærlighet er, er at politikerne har jobbet hardt i mange år for å spre hat og splittelse i folket.

Og i et land som Norge hvor de fleste er opplært til å underkaste seg, og nærmest tilbe politikere og myndigheter så har dette virket godt.

Hatet mot dem som faller utenfor, ikke vil underkaste seg, og/ eller får psykiske eller andre problemer påført dem av det kalde og onde systemet i Norge, er stort og spredt i hele landet..

 

Kjærlighet kommer fra Gud.

Du finner ikke kjærligheten  i noen del av denne verdens system, og ikke i noen kirke eller meninghet, og IKKE ved å følge læren til den falske apostelen Paulus.

 

Jesus døde forøvrig for å kjøpe de KRISTNE fri fra satans grep. DVS de kristne som følger Jesus.

 

Jesus døde ikke for de som kaller seg krisne og følger Paulus og/eller jødene eller noen andre, og ikke for jøder, ikke for muslimer,hinduer ,buddhister osv osv

De kristne som ikke visse bedre.. og døde i den troen at Pulus var en ekte apostel, vil nok kanskje bli tilgitt.

Men poenget er at det er Jesus vi skal følge, og ikke Paulus, Jesus sendt jo ikke noen apostler til "hedningene" og bare påstanden fra Paulus om at han var "hedningenes apostel" burde få folk til å reagere.

 

Men alle kan omvende seg, bli kristne og begynne å følge Jesus, og om dette skjer, ja så betyr dette at Jesus også døde for dem.

 

Jeg har lenge lurt på hvorfor så mange tror at den populere versjonen av kristendom hvor de fleste "tolker" ting slik de selv foretrekker at det skal være, er den riktige, når Jesus selv snaket om "den trange port" eller hva det nå er oversatt til i norsk pk-bibel.

Matthew 7:13-14

Enter ye in at the strait gate: for wide is the gate, and broad is the way, that leadeth to destruction, and many there be which go in thereat: Because strait is the gate, and narrow is the way, which leadeth unto life, and few there be that find it.
 
Så nei takk, jeg har min egen Bibel, en new king James. Og online bruker jeg for det meste king james version fra https://www.biblegateway.com/
Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg håpet at det skulle være mange som var interessert i hva kristendom handler om, men det er tydeligvis få som er interessert, og de som ER interessert forsvinner igjen ganske fort, for kristendom er ikke som de selv tror, og kanskje har trodd i lang tid.

Kristendom er ingen religion, og det er slett ikke som det som kalles for kristendom i dag. Derfor er selve ordet kristendom kanskje litt feil å bruke, men i mangel av noe bedre så kan vi likevel bruke det.

 

Kristendom er ingen religion, en religion er noe du tror på og deretter lever ditt liv som du selv vil, og følger denne verdens system,politikere og ledere.

 

Det handler om å følge Jesus Kristus og om å tro på Ham, og ikke på denne tro på eller følge denne verdens system,politikere eller "vitenskapen" Og det handler IKKE om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, som er kalt Paulus i Bibelen.

Det handler altså ikke bare om å tro på navnet Jesus, eller å tro at Jesus har eksistert, slik som mange som kaller seg for kristne tror, fordi det er dette de lærer fra dagens kirker og menigheter.

 

Om den falske apostelen Paulus sier noe som er riktig, betyr IKKE at han er en apostel utpekt av Jesus. For det er slik påvirkningsagenter og provokatører jobber  ennå i dag. Det meste de sier eller gjør er stort sett riktig, og så lurer de inn litt falsk lære innimellom, og med tiden lurer de inn mer og mer falsk lære, som deres følgere blir gradvis vant til slik at de ikke merker at noe er galt.

 

Dette fører til at den opprinnelige læren med tiden kan bli nesten motsatt av originalen, slik som det også er blitt i dag.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Jeg håpet at det skulle være mange som var interessert i hva kristendom handler om, men det er tydeligvis få som er interessert, og de som ER interessert forsvinner igjen ganske fort, for kristendom er ikke som de selv tror, og kanskje har trodd i lang tid.

Kristendom er ingen religion, og det er slett ikke som det som kalles for kristendom i dag. Derfor er selve ordet kristendom kanskje litt feil å bruke, men i mangel av noe bedre så kan vi likevel bruke det.

 

Kristendom er ingen religion, en religion er noe du tror på og deretter lever ditt liv som du selv vil, og følger denne verdens system,politikere og ledere.

 

Det handler om å følge Jesus Kristus og om å tro på Ham, og ikke på denne tro på eller følge denne verdens system,politikere eller "vitenskapen" Og det handler IKKE om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, som er kalt Paulus i Bibelen.

Det handler altså ikke bare om å tro på navnet Jesus, eller å tro at Jesus har eksistert, slik som mange som kaller seg for kristne tror, fordi det er dette de lærer fra dagens kirker og menigheter.

 

Om den falske apostelen Paulus sier noe som er riktig, betyr IKKE at han er en apostel utpekt av Jesus. For det er slik påvirkningsagenter og provokatører jobber  ennå i dag. Det meste de sier eller gjør er stort sett riktig, og så lurer de inn litt falsk lære innimellom, og med tiden lurer de inn mer og mer falsk lære, som deres følgere blir gradvis vant til slik at de ikke merker at noe er galt.

 

Dette fører til at den opprinnelige læren med tiden kan bli nesten motsatt av originalen, slik som det også er blitt i dag.

 

Et kjapt søk på wikipedia gir definisjoner på religion som noe ala "..en fellesbetegnelse for ulike trosforestillinger og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mer enn den fysiske, målbare verden." Jeg vil tro at både du og jeg tror på en gud som og er der - utenfor vår fysiske målbare verden. Faglig sett er nok også kristendommen en religion.

 

Men det at vi tror det faktisk bare finnes én gud og at Jesus er hans sønn, gjør at vi og er enige i at det er dette som er den ene, sanne tro.

 

Jeg er ikke uenig med deg i at det blir vel mye Israel-fokus i en del sammenhenger. Slik er det ikke der jeg er med. Vi skal heller ikke følge Paulus om han snakker på tvers av Jesus. Selvfølgelig ikke. Men jeg oppfatter ikke at han stiller seg mellom og i veien, selv om han bruker uttrykk som "mitt evangelium" og "følg mitt eksempel". Jeg tenker at han med det peker videre på den Jesus som han og er grepet av og følger slik vi ønsker å gjøre det.

 

Så hva betyr det for deg å følge Jesus - i praksis? Hva er det Jesus sier som Paulus sier imot? Bare dette med hvem vi skal følge?

Lenke til kommentar

Et kjapt søk på wikipedia gir definisjoner på religion som noe ala "..en fellesbetegnelse for ulike trosforestillinger og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mer enn den fysiske, målbare verden." Jeg vil tro at både du og jeg tror på en gud som og er der - utenfor vår fysiske målbare verden. Faglig sett er nok også kristendommen en religion.

 

Men det at vi tror det faktisk bare finnes én gud og at Jesus er hans sønn, gjør at vi og er enige i at det er dette som er den ene, sanne tro.

 

Jeg er ikke uenig med deg i at det blir vel mye Israel-fokus i en del sammenhenger. Slik er det ikke der jeg er med. Vi skal heller ikke følge Paulus om han snakker på tvers av Jesus. Selvfølgelig ikke. Men jeg oppfatter ikke at han stiller seg mellom og i veien, selv om han bruker uttrykk som "mitt evangelium" og "følg mitt eksempel". Jeg tenker at han med det peker videre på den Jesus som han og er grepet av og følger slik vi ønsker å gjøre det.

 

Så hva betyr det for deg å følge Jesus - i praksis? Hva er det Jesus sier som Paulus sier imot? Bare dette med hvem vi skal følge?

Vi skal ikke følge Paulus uansett, han var en jødisk fariser og en falsk apostel som i flere år hadde forfulgt og drept kristne. Vi skal heller ikke følge noen av de ekte apostlene. Vi skal følge Jesus, og ingen andre.

Ingen av de ekte apostlene sier at vi skal følge dem, slik Paulus gjør , eller " følg meg slik jeg følger Jesus" slik Paulus oggså har sagt.

 

Det Paulus sier her er omtrent som det jødiske rabbiser i dag ønsker, og det er at vi skal tilbe jødene, ikke bare kollektivt, men de vil ha oss til å tilbe hver enkelt jøde.

Noen prøve rogså å lokke kristne med at de også tror på "yeshua" som de sier er det hebraiske navnet på Jesus. men de vi kaller jøder i dag snakker ikke hebraisk, deres språk er jiddish.

 

Det navnet de jødene har for Jesus er heller ikke yeshua, som er den jødiske messias. Det er yeshu eller Jeshu,

 

Vi skal følge Jesus , og ingen andre.

 

De av apostlene som har skrevet i NT, gjengir hva Jesus sa og gjorde slik at vi skal ha det som et eksempel på hvordan vi bør leve og følge Jesus.

Vi skal tro på det Jesus sa, og ikke på denne verden eller på jødene. For Jesus sa at "mitt rike er ikke av denne verden" Hvis vi følger Jesus så vil vi også si at "mitt rike er ikke av denne verden"og vi må følge de bud Jesus ga oss.

 

37 Jesus said unto him, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.

38 This is the first and great commandment.

39 And the second is like unto it, Thou shalt love thy neighbour as thyself.

40 On these two commandments hang all the law and the prophets.

 

 

Vi må altså på en måte forlate denne verden og følge Jesus.

 

Det er satan som er denne verdens "gud" Vi er i denne verden, og vi må være her til Jesus henter oss. Men om vi følger Jesus så er denne verden fremmed for oss, og vi har ikke noe annet med den å gjøre enn at vi for øyeblikker sitter fast her.

Kristne kan ikke bare si at de tror på navnet Jesus, eller at Jesus døde for oss, og deretter fortsette å leve som før og å tro på og støtte denne verdens politiske system,og tro på "vitenskapen" og/eller på jødene.

 

Det er derfor jeg sier at dette dreier seg ikke om en religion, for det er ikke bare noe vi tror på, og deretter fortsetter å leve våre liv og støtte denne verdens system som før.

Lenke til kommentar

Vi må altså på en måte forlate denne verden og følge Jesus.

 

 

Er det dette som er å følge Jesus - å forlate denne verden? Jeg tenker heller at vi er sent til verden og skal være i verden, slik Jesus og kom utenfra og til oss i vår verden. For meg er det å følge Jesus å være hans hender og føtter i verden i dag.

Lenke til kommentar

Er det dette som er å følge Jesus - å forlate denne verden? Jeg tenker heller at vi er sent til verden og skal være i verden, slik Jesus og kom utenfra og til oss i vår verden. For meg er det å følge Jesus å være hans hender og føtter i verden i dag.

Det er jo klart at vi må vær i denne verden, det skrev jeg jo også. Men når jeg sier vi må forlate denne verden,, så er det denne verdens politiske sysem jeg mener.

For vi er i denne verden, men dette er ikke vår verden, og derfor skal vi heller ikke på noen måte gi vår  støtte denne verdens system.

 

Men å forlate denne verden ved å la være å støtte denne verdens system er jo bare en del av det å følge Jesus, noe som jeg også nevnte.

Lenke til kommentar

Det er jo klart at vi må vær i denne verden, det skrev jeg jo også. Men når jeg sier vi må forlate denne verden,, så er det denne verdens politiske sysem jeg mener.

For vi er i denne verden, men dette er ikke vår verden, og derfor skal vi heller ikke på noen måte gi vår  støtte denne verdens system.

 

Men å forlate denne verden ved å la være å støtte denne verdens system er jo bare en del av det å følge Jesus, noe som jeg også nevnte.

 

Hva da med dette: "Så gi keiseren det som tilhører keiseren, og Gud det som tilhører Gud." (Matt 22, 15-22). Skal vi heller ikke betale skatt (jeg antar at du og betaler skatt)? Ved det støtter vi vel "denne verdens system"?

 

Og om vi skal betale skatt - hvorfor skal vi da ikke også stemme for å påvirke samfunnet i en postiv retning for våre medmennesker og oss selv?

Lenke til kommentar

Hva da med dette: "Så gi keiseren det som tilhører keiseren, og Gud det som tilhører Gud." (Matt 22, 15-22). Skal vi heller ikke betale skatt (jeg antar at du og betaler skatt)? Ved det støtter vi vel "denne verdens system"?

 

Og om vi skal betale skatt - hvorfor skal vi da ikke også stemme for å påvirke samfunnet i en postiv retning for våre medmennesker og oss selv?

I utgangspunktet er det galt av politikere ol å kreve skatt fra folket for å berike seg selv. Men det Jesus sa der og da var diplomatisk, og symbolsk.

For vi er ikke av denne verden, men pengene er det, så derfor lar vi denne verdens myndigheter få det de krever. 

Det er satan som er denne verdens "gud"

 

Vi kan ikke påvirke noe ved å stemme,alle partier og politukere samarbeider for å fremme samme agenda. Det folk gjør ved å stemme er kun å gi sin støtte til denne verdens system, og til makthavernes og politikernes onde agenda.

 

Det er nok kanskje ikke mange som har hørt om denne agendaen, men det er agenda 21 som Gro Harlem Brundtland skrev  for FN i 1993, hun kalte det "rapporten for børekraftig utvikling"

Dette er en internasjonal agenda, og alt politikerne gjør er for å fremme denne agendaen. Den er kalt agenda  21, og dette betyr at den er snart fullført nå.

Lenke til kommentar

Egentlig liker jeg ikke ordet kristendom, for det folk flest mener med kristendom er så fylt med falsk lære at de fleste avviser det uten å vite hva de avviser.

 

Å være kristen handler om å følge Jesus Kristus og Hans lære. Det handler om kjærlighet, sannhet og rettferdighet.

Det handler ikke om å høre på gospelsanger eller å sitte og studere Bibelen for å prøve å tolke sktiftene.

Bibelen er nok vanskelig å forstå for mange, men den skal likevel ikke "tolkes"  Forståelsen av skriftene kommer fra Gud til den som er oppriktig og virkelig ønsker å følge Hans sønn Jesus Kristus.

 

Det handler ikke om store kirkebygg eller å gå i kirken hver søndag. Det handler ikke om å følge den falske apostelen og jødiske fariseren Saul fra Tarsus, også kjent som Paulus.

Selv om det har vært Paulus og hans lære som i hovedsak er blittt forkynt i kirker og av evangelister både i Norge og i resten av Europa, samt USA og andre vestlige land, så er dette feil.

Det handler heller ikke ikke om å velsigne jødene, i den troen at jødene er Guds utvalgte folk, for det er de ikke.

Det handler heller ikke om å tilbe paven eller massevis av helgener, som i den katolske kirke.

 

De fleste tror også, fordi kirkene, prestene og evangelistene forkynner det, at det handler om kun å tro på Jesus og at Han døde for oss.

 

Kristne skal følge Jesus Kristus og hans lære, og ingen andre. Jesus kom til jorden som Guds sønn, for å vise oss veien tilbake til Gud, vår Far.

 

Min første tanke etter å ha lest #1 er nok: “løgnen kledt i sannhetns drakt/sannhet dypt i støvet lagt”. 
 
Du har rett i noe: Å være kristen er å følge Jesus - ikke enhver Jesus, men Bibelens Jesus, fordi “jeg og faderen er ett” og fordi de disse ikke bare kan leses om i Ordet (Bibelen), men ER Ordet (Evangeliet etter Johannes, kap 1, vers 1). Av den grunn hører også Bibelstudium med, for det er BARE i Guds ord man møter Gud, jfr hva jeg nettopp siterte. 
 
Det handler heller ikke om store og prektige bygg, der har du også rett. Derimot hører det i aller høyeste grad med å lytte til Paulus’ forkynnelse. Joda, Paulus var født jøde, og ham var opplært ved den jødiske skriftlærde Gamaliels føtter, men hva så? Jeg er overbevist at du har lest hva legen Lukas skiver i apostelgjerningene kap 9 om hans omvendelse (som fikk jødene - inkl fariseerne - til å stå ham etter livet)? Du har formodentlig også lest samme bok kap 9 og kap 15? Du har formodentlig også registert at Peter kaller Paulus “vår elskede bror” og aldeles ikke “den slyngel vi skal ta oss i vare for” når han skriver sitt brev “til dem som har fått den samme dyre tro som vi” når han skriver sitt brev (2. Peters brev, hhv kap 3, vers 15 og kap 1, vers 1) - og Peter var altså den apostel som fikk en tredelt oppgave direkte fra sin elskede Frelser, som han svek så bitterlig. I evangeliet etter Johannes kap 21 får Peter oppgavene “fø mine lam” (v 15), “vokt mine får” (v 16) og “fø mine får” (v 17). Husk også at Peter var en av de tre disiplene som både var med til Tabors topp og i Getsemane, likeså den som fikk ansvaret for at nattverdbordet kunne dekkes (alle tre deler sammen med Johannes) og var altså en av Jesu ALLER nærmeste disipler på jord. Dersom nå Peter kaller Paulus bror, hvorfor kaller du ham da “falsk apostel”? 
 
Jødene ikke Guds utvalgte folk? Aldri lest f eks første Kongebok, kap 3, og vers 8 eller Salme 135, vers 4 - eller har noe fra Guds ord som tilsier at de løftene er opphevet av Gud?  

 

 

a) Det finnes ikke kristne i alle kategorier. Kun de som følger Jesus Kristus, og som følger Hans bud, er kristne. Men det er mange som kaller seg kristne men som ikke er det fordi de følger forskjellige former for falsk lære, og forskjellige menneskers tolkninger av Bibelen, inkludert sin egen.

b) For alle kirkesamfunn og evangelister tolker Bibelen slik de helst vil at det skal være, enten for å berike seg selv, og/eller for å oppnå makt over folket.

 

c) De fleste kirkesamfunn er også opprettet av statlige myndigheter eller folk som jobber for dem, for å kontrollere kristne.

 

a) Og dette gjelder ikke deg selv, jfr hva jeg skrev ovenfor? 
 
b) Kirkesamfunn, tja, men evangelister: Kan du fortelle hvordan f eks Hans NielsenHauge ellerKaj Munk gjorde det? 
 
c) De fleste kireksamfunn opprettet av staten eller på vegne av staten for å kontrollere kristne? Min påstand er at det gjelder ikke engang Norge, langt mindre verden som helhet. Hva KONKRET har du som tilsier at denne påstanden min er feil? 
Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det galt av politikere ol å kreve skatt fra folket for å berike seg selv. Men det Jesus sa der og da var diplomatisk, og symbolsk.

For vi er ikke av denne verden, men pengene er det, så derfor lar vi denne verdens myndigheter få det de krever. 

Det er satan som er denne verdens "gud"

 

Vi kan ikke påvirke noe ved å stemme,alle partier og politukere samarbeider for å fremme samme agenda. Det folk gjør ved å stemme er kun å gi sin støtte til denne verdens system, og til makthavernes og politikernes onde agenda.

 

Det er nok kanskje ikke mange som har hørt om denne agendaen, men det er agenda 21 som Gro Harlem Brundtland skrev  for FN i 1993, hun kalte det "rapporten for børekraftig utvikling"

Dette er en internasjonal agenda, og alt politikerne gjør er for å fremme denne agendaen. Den er kalt agenda  21, og dette betyr at den er snart fullført nå.

 

Det er nettopp derfor vi alle skal stemme - vi har ikke andre politikere enn dem vi stemmer frem selv. Alternativet er diktatur og det er neppe bedre. Politikerne er våre representanter som stiller opp for felelsskapet, ikke for å bverike sg selv. Gjør de det, velger vi andre.

 

"Det Jesus sa der og da var diplomatisk, og symbolsk." Javel, hvorfor det? Mente han det egentlig ikke? Du sier vi skal følge Jesus, hvordan kan vi skille mellom det han mener og det han egentlig ikke mener?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...