Gå til innhold

Laptopskrue ødelagt.


Danda

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vet ikke hvilken kategori jeg kan poste dette, vær så snill å flytt den riktig hvis jeg er helt feil. 

 

 

Har en laptop som jeg køpte brukt. 

Skal bytte skjermkort i denne (til gtx 1060) 

 

Har store problemer med en skrue som jeg ikke får ut av kjøleribba. 

 

Prøvde "gummitrikset" på skruen først, så tenkte jeg at jeg kanskje skulle bruke dremel trikset med å lage den om til flat skruhjern. 

 

Dette fungerte dårlig og jeg gjorde skruen halv :(

 

Se bilde. 

 

Hvordan kan jeg få denne ut? 

 

 

 

 

post-205456-0-65918800-1556695674_thumb.jpg

Endret av Danda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt en borr som er omtrent like stor eller litt mindre enn skruhodet. Poenget er jo å fjerne hodet slik at du får av kjøleren men lar nok være igjen til at du får grep med en tang for å skru ut resten av skruen. 

 

Mulig jeg er litt dum her, men jeg har ødelagt halve skruehode allerede, men hvis jeg tar av den andre biten også vil vel skrugjengene være fast nede i hullet på kjøleren?, så jeg vil vel ikke få av kjøleren bare med å skru av hode? må vel borre ned i "kjærnen" av skruen også? 

Lenke til kommentar

Mulig jeg er litt dum her, men jeg har ødelagt halve skruehode allerede, men hvis jeg tar av den andre biten også vil vel skrugjengene være fast nede i hullet på kjøleren?, så jeg vil vel ikke få av kjøleren bare med å skru av hode? må vel borre ned i "kjærnen" av skruen også? 

Såvidt jeg skjønner så er dette skruen som holder kjøleren fast i resten av maskinen?

Isåfall så regner jeg med at skruen går rett igjennom kjøleren og er skrudd fast i kretskortet under. Tanken min her er at hvis skruhodet fjernes så kan du dra av kjøleren og da få tilgang til restene av skruer som du mest sannsynlig får skrudd ut med en tang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...