Gå til innhold

Forberedelse til Informatikk studier?


fobian

Anbefalte innlegg

Hei, til høsten har jeg planer om å begynne å studere informatikk. I løpet av dette "skoleåret" har jeg hatt "fri" år, og så og si ikke rørt bøkene. Dermed tenker jeg det hadde vært litt lurt å friske opp matematikk fra R1 og R2. Dermed lurer jeg på om noen kunne foreslå hvilke emner innenfor R1 og R2 jeg burde repetere, siden jeg tror ikke jeg gidder å gå gjennom alt i begge bøkene? I tillegg så hadde det vært kjekt å sett på matematikk 1 fra UiB, men litt usikker om litteraturliste som er oppgitt for informatikk er oppdatert. Så hadde vært fint hvis noen kunne oppdatert meg der.  

 

Har noen av dere har andre tips hva jeg burde sett på når det gjelder pensum av studiet? Mtp programmering, andre emner osv? 

 

  

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt om trigonometriske funksjoner (sin/cos og enhetssirkelen, radianer)

Alt om derivasjon

Alt om funksjonslære og funksjonsdrøfting (fra R1)

Polynomdivisjon

Logaritmer

Muligens induksjonsbevis

 

ikke gidd vektorer (eller romgeometri), integraler, differensialligninger, rekker, eller sannsynlighetsregning.

Så lenge du faktisk velger/tar de matematikkemnene som anbefales for graden (eller alternativt ikke gjør alt du kan for å velge de enkleste/færreste emnene du kan) så dekkes disse siste temaene bedre og fra grunnen av i emner som analyse, lineær algebra, og statistikk.

Lenke til kommentar

Alt om trigonometriske funksjoner (sin/cos og enhetssirkelen, radianer)

Alt om derivasjon

Alt om funksjonslære og funksjonsdrøfting (fra R1)

Polynomdivisjon

Logaritmer

Muligens induksjonsbevis

 

ikke gidd vektorer (eller romgeometri), integraler, differensialligninger, rekker, eller sannsynlighetsregning.

Så lenge du faktisk velger/tar de matematikkemnene som anbefales for graden (eller alternativt ikke gjør alt du kan for å velge de enkleste/færreste emnene du kan) så dekkes disse siste temaene bedre og fra grunnen av i emner som analyse, lineær algebra, og statistikk.

Takk for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...