Gå til innhold

Taxi (eller annet) i Barcelona


Anbefalte innlegg

Skal jeg liten tur til Barcelona nå i midtuken. 2 voksne og 2 barn.

Ser ut Uber har lagt ned i Barcelona men har funnet en app kalt "mytaxi".

 

Jeg har søkt opp en reise fra flyplassen til hotellet og i app'en står det "minimum 20 euro".

 

1) Er det noen som har erfaring med "mytaxi" i Barcelona?

2) Blir prisen til hotellet 20 Euro eller kan jeg på annen måte sjekke dette før bestilling?

 

post-6579-0-39471200-1556622187_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barcelona har i dag en lovbestemt pris for taxier. Den er 2.15 EUR for å slå på taxameteret, 0.22 EUR pr påbegynte 200 meter for å møte deg (forsvinner selvsagt om du tar fra en taxiholdeplass, som vel er det naturlige for en flyplass), 0.27 EUR pr påbegynte 200 meter turen tar og 0.56 EUR pr påbegynte 90 sekunder turen tar (fra sjåføren slår over fra 0,22 til 0,27 EUR til sjåføren slår over til turslutt/oppgjør). I tillegg kan tas ekstra "holdeplasspris" fra flyplassen, det avgjør flyplassen. Fastpris gis ikke, i hvert fall ikke uten å bryte lov. 

 

Distansen kan du sjekke på Google og så er det bare å finne kalkulatoren. Tiden er ditt ansvar, men Google gir et overslag her også. 

 

Regner med det du har fått opp i mytaxi (som jeg ikke kjenner) er minimumsprisen basert på tommest mulige veier og raskst mulig transport innen lovlig og evt praktisk mulig fart, men det er jo lett å kontrollregne litt. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...