Gå til innhold

Derfor ser Game of Thrones så elendig ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem på Netflix når jeg brukte tek.no sine anbefalte innstillinger på TV'en. I filmen Extinction var det ikke mulig å få med seg nesten noe av handlingen, til dels også i serien House on haunted hill. Skrudde tilbake til noe nærmere tv'en kom oppsatt med og alt ble tydelig igjen...

Lenke til kommentar

Så episoden første gang på Samsung KS7000 borte. Den slet voldsomt, selv om den har peak nits over 1000. De forrige episodene har jeg sett på LG C8 hjemme, og det har vært en helt rå opplevelse i forhold. Trolig blir jeg å se episoden igjen på OLED senere, da episoden i seg selv var utrolig imponerende. Det å kunne skille nyanser i sortnivået, gir ofte et mye bedre inntrykk av nok "lysstyrke" i mørke scener. Motsatt såklart i svært lyse scener, f. eks. i Planet Earth, der KS7000 sparker godt i fra.  :wee:

 

LG C9 har jeg lest fra Forbes, at er enda flinkere på å beholde sorte detaljer, og skjære igjennom med høy lysstyrke på de glimtene i scenene som inneholder dette. 

 

Synes i grunn det er litt tøft av HBO å satse på scener som du virkelig trenger en råbra TV for å nyte. Spesielt når det blir såpass bra på disse TVene. 

Lenke til kommentar

"Be HBO gjøre endringer."

 

Såvidt jeg har fått med meg har forbrukerne slaktet HBO Nordic sin tjeneste i årevis, både på kvalitet og grensesnitt, uten at noe har skjedd. Nå som Game of Thrones snart er over vil nok dette straffe seg for det likegyldige selskapet.

Gleder meg som et lite barn til å "unsubscribe" når serien er over.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Selv om jeg har HBO er det fullstendig uaktuelt å se GoT der. Heldigvis finnes det alternativer om man er villig til det.

Det som er mest skammelig er lyden. Å se denne episoden med HBO sin sorgelige løsning er rett og slett trist.

 

Så den på en hjemmekino (5.1)  å det var magisk, og latterlig creepy til tider.

 

Hei, hvilke alternative løsninger er det snakk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI ... De kunne lett ha gjort denne episoden 10x bedre ved å;

 


A) Latt slaget vært i skumringen om morningen.
B) Droppa stormen, og
C) Vist hvordan Arya greide å snike seg innpå NK / bygge opp klimaksen ..

 

 

Endret av Hårek
Spoiler i spoiler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI ..

Nå vel - det er nok ikke alltid de enkle svarene er de beste. Her er nok serien produsert i tipp topp kvalitet, men for å se bra ut på high-end utstyr, og ikke på crappy konsumentskjermer etter en brutal komprimering som kaster alle detaljer og all dynamikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv Amazon ripen var alt for dårlig for gårsdagens episode. Skammelig lav bitrate. HBO burde ta lærdom av Netflix her.

 

Absolutt.

avg på ca 6900kbps er virkelig ikke nok mtp innholdet.

Store deler så helt fryktelig ut mtp banding og crush.

Jeg kan ikke engang tenke meg hvordan dette ser ut på HBO Nordic.

Og dette finner folk seg i å betale for...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

C) Vist hvordan xxx greide å ri på en hvit elefant fram til YYY og sende hen gjennom en Kenwood-miksmaster

Hvor f... er moderatorene når man faktisk trenger dem? Veldig glad for at jeg så episoden i går kveld!

 

Edit: Redigert sitat enda mer siden det tydeligvis ikke var nok å fjerne navnet på personen... Og for første gang har jeg offisielt brukt idiotpronomenet "hen", bare for å være ekstra spydig!

Endret av Mastiff
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...