Gå til innhold

Minecraft-skaperen får ikke være med på spillets tiårsjubileum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange hårsåre folk rundt om som ikkje takler å høyre noko som helst i nærleiken av sannhet eller fakta. Menn som går ut med at di er transseksuelle er ikkje damer og burde ikkje få påberope seg damers rettigheter(bruke damedusj, osv) så lenge di er utstyrt med pikk. I mi ordbok er "dick" og "cunt" på samme nivå, like galt å kalle nokon enten man er dame eller mann. Mange kvite opplever at di blir sett ned på pga å være kvite, så kva er galt med å være stolt av å være kvit, man blir ikkje rasist av den grunn. Og pride-paraden er ikkje lenger for at homo/lesbisk skal føle seg stolte, mange er meir eller mindre skjemde av retningen paraden har utvikla seg. Uannsett burde MS greidd å heve seg over dette unødvendig politisk korrekte meinings-politiet ved å la Notch være ein del av 10-års jubileet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

6cd.jpg

post-121709-0-58485600-1556631059_thumb.jpg

 

 

 

Dette er en feiring av Minecraft, ikke av Notch.

 

Er som å feire Microsoft uten Bill Gates. Han er den mest sentrale personen, tross at han solgte det.

Den responsen er morsom & det siste er trolling/latterliggjøring av hvordan "kulturen" oppfører seg.

Her er uansett svaret han ga angående disse "kontroversielle" Tweet'ne

 

https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/4p5p22/whats_up_with_notch_on_twitter/

Lenke til kommentar

Er som å feire Microsoft uten Bill Gates

 

Å hylle Gates mens man distanserer seg fra Notch er unektelig svært hyklerisk, men ikke spesielt overraskende gitt at Gates er langt mer bevisst hvordan han fremstår i offentligheten. 

 

Mistenker at mye av det Notch kritiseres for kan spores tilbake til fuktige kvelder med litt for mye å drikke før man finner frem twitter. Ikke spesielt sjarmerende, men nok noe flere av oss kan relatere til og noe som i seg selv er forholdsvis uskyldig.

 

Gates er derimot en beviselig kynisk drittsekk som har brukt de fleste, om ikke alle, skitne triks i boken for å tjene seg styrtrik. Men, han er unektelig svært smart, og mer enn smart nok til å ha brukt årene etter at han ble verdens rikeste på å pøse inn noen brøkdeler av formuen på gode saker som nok kommer til å redde ettermælet hans og har gjort ham til en respektert filantrop.

 

Moralen er vel at en ikke trenger å forholde seg til virkeligheten så lenge en vet hvordan en skal manipulere media (sosiale eller tradisjonelle). Gates skjønner det meget vel - Notch enten skjønner det ikke, eller bryr seg ikke. Jeg holder en knapp på det siste.

Lenke til kommentar

Mange hårsåre folk rundt om som ikkje takler å høyre noko som helst i nærleiken av sannhet eller fakta. Menn som går ut med at di er transseksuelle er ikkje damer og burde ikkje få påberope seg damers rettigheter(bruke damedusj, osv) så lenge di er utstyrt med pikk. I mi ordbok er "dick" og "cunt" på samme nivå, like galt å kalle nokon enten man er dame eller mann. Mange kvite opplever at di blir sett ned på pga å være kvite, så kva er galt med å være stolt av å være kvit, man blir ikkje rasist av den grunn. Og pride-paraden er ikkje lenger for at homo/lesbisk skal føle seg stolte, mange er meir eller mindre skjemde av retningen paraden har utvikla seg. Uannsett burde MS greidd å heve seg over dette unødvendig politisk korrekte meinings-politiet ved å la Notch være ein del av 10-års jubileet.

 

Les litt historie, så vil du forstå hvorfor cunt og dick ikke kan sidestilles. På samme tid så er "motstanden" oss "hvite" får når vi skriver dumme ting ingenting om man ser på forhistorien til hvorfor hudfarge har vært problematisk gjennom historien og flere ganger vært knyttet opp til verdimåling.

 

At noen er for hårsåre, definitivt, sier ikke imot det, men en del av din argumentasjon bevitner om at du ikke kjenner til historien til hvorfor ting er problematisk, og da blir det veldig lett for deg å sitte og bagatellisere ting.

 

Interessant at du snakker om fakta, og allikevel ikke klarer å diskutere med fakta ang kjønn. Litteraturen (forskning) har anerkjent at det er gråsoner når det gjelder kjønn, så her er det nok litt mer komplisert enn å si penis = mann, vagina = dame.

 

Og sist ut: ser at mange her (og andre steder) mener at hvite menn er offer for politisk korrekthet, rasisme og whatnot, som på samme tid hevder dem kun argumentere med fakta som folk må tåle å høre; hvordan har det seg da slik at dem som er mest hårsåre er nettopp denne gruppen? Så fort noen poengterer, med fakta, hvorfor noe ikke er like nødvendig å si, så er forsvaret enten "sjw", "politisk korrekthet", "feminist / feminazi", "snowflakes" osv osv. Dere ser vel dobbeltmoralen her? Å fortelle at dere har feil betyr ikke alltid at folk rakker ned på dere, men forsøker å opplyse dere om at ting er mer komplisert enn hva dere ønsker det skal være.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Synes det er drøyt at Notch får all ære, for å være omtrent skaperen av minecraft universet. Alt han gjorde, var å stjele ideen fra et eldgammelt spill og pusset det opp med moderne teknologi og i ny drakt, så slo det skikkelig an. Hadde mannen hatt litt skamvett eller samvittighet, burde han gitt en SOLID slant til kilden bak det originale spillet og sørget for at de klarte seg godt, livet ut. Uten de, hadde det ikke vært noe av Notch i dag, men mennesker blir ødelagt av suksess og penger dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er drøyt at Notch får all ære, for å være omtrent skaperen av minecraft universet. Alt han gjorde, var å stjele ideen fra et eldgammelt spill og pusset det opp med moderne teknologi og i ny drakt, så slo det skikkelig an. Hadde mannen hatt litt skamvett eller samvittighet, burde han gitt en SOLID slant til kilden bak det originale spillet og sørget for at de klarte seg godt, livet ut. Uten de, hadde det ikke vært noe av Notch i dag, men mennesker blir ødelagt av suksess og penger dessverre.

 

Dette blir helt meningsløst. Om du tror Minecraft kun er en opppusset versjon av Infiniminer så har du aldr sett/spilt infiniminer (evt Minecraft).

 

Om alle spillskapere skulle være ansvarlig for å betale til alle spill de drar inspirasjon, idéer og mekanikk fra på det nivået så hadde vi neppe fått noen spill fremover. 

 

Blir enda mer meningsløst å si Notch burde betalt zachtronic når en ser på dagens Battle Royale-spill. Hvem, og i hvilken rekkefølge, skal de som utviklere alle disse betale?

Lenke til kommentar

Rakket ned vil jeg ikke si. Han har bare meninger om kulturen, som noen tar seg utrolig nær av. At en transseksuell dame egentlig er en mann, eller at det er greit å være hvit bla. Blir tolket som hat ytringer av enkelte. Virker som han uansett har roet det veldig ned. Han burde uansett blitt invitert, om man er uenig eller ei.

Kulturen? Hvilken kultur?

 

Hva er poenget med å si at en transseksuell dame egentlig er en mann? Hva oppnår man med det?

 

Hvorfor er det viktig å si at det er greit å være hvit? Hvite er i absolutt flertall og har makt ikke bare i egne land, men verden rundt.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett hvordan Minecraft "Notch" startet utviklingen sin helt tilbake i 2003 med spillet Wurmonline ( på den tiden wurm ) som var basert på Java ( eller hva det nå var de brukte av java på den tiden ) , han var ikke helt enig med Rolf om spillutviklingen og valgte selv å distansiere seg fra dette etter hvert, så en stund senere og etter flere små prosjekter ( som en haug med mini objekter som kriget mot hverandre ) ble bestselgeren Minecraft endelig klar for spilling.

Det initielle prosjektet hadde egentlig ikke noe "plot" og dette kom etter hvert over tid trolig nettopp pga tilbakemeldinger fra fansen og fra de som jobbet med spillet sammen med ham når han begynte å tjene godt på det ( I alle fall er det slik jeg oppfattet det på den tiden ).

Notch har hele tiden vært "spesiell" og han sliter trolig den dag i dag med å forstå sosiale koder og riktig måte å oppføre seg på, kan utrolig fort irriterer noen i en vanlig samtale og har mange spesielle meninger, men jeg oppfattet ham i alle fall som en vanlig kar på et av møtene jeg hadde med ham i 2005. Om han endret seg mye fra 2005 til 2019 er vanskelig for meg å si egentlig da jeg sluttet å ha så mye med dem å gjøre etter hvert.

Lenke til kommentar

Virkelig hard kost du gavekort. Også på twitter til og med! Fyren har åpenbart ikke skrupler når han troller på twitter

 

Ehh ingen som liker folk som oppfører seg som rasshøl, av en eller annen grunn så ser jeg ikke forskjellen mellom trolls og det å oppføre seg som et rasshøl og absolutt ingen inviterer rasshøl på fest heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Rakket ned vil jeg ikke si. Han har bare meninger om kulturen, som noen tar seg utrolig nær av. At en transseksuell dame egentlig er en mann, eller at det er greit å være hvit bla. Blir tolket som hat ytringer av enkelte. Virker som han uansett har roet det veldig ned. Han burde uansett blitt invitert, om man er uenig eller ei.

Kulturen? Hvilken kultur?

 

Hva er poenget med å si at ent transseksuell dame egentlig er en mann? Hva oppnår man med det?

 

Hvorfor er det viktig å si at det er greit å være hvit? Hvite er i absolutt flertall og har makt ikke bare i egne land, men verden rundt.

Feminist/Sjw kulturen. Poenget er ikke å være frekk eller nedlatende ovenfor transseksuelle. Men at mange innenfor denne "kulturen" mener at det er straffbart/hat kriminalitet å si feil kjønn. Misgendering, søk opp begrepet. Eller at man ikke skal bruke kjønns begrep overhodet, men nøytrale begrep.

 

Man er uansett født enten gutt eller jente, å det å mene å identifisere seg som noe annet er selvbedrag.

Det er den ekstreme "kulturen" han tar et oppgjør med.

 

Hvite får stadig gjennomgå av den samme gjengen. Enkelt oppsummert så er mye av det rasisme rettet mot hvite. Man skal ikke føle seg mindreverdig eller skyldig i å være hvit.

Som sagt, det er det ekstreme han debatterer & troller. For utenforstående kan han virke som en drittsekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les litt historie, så vil du forstå hvorfor cunt og dick ikke kan sidestilles. På samme tid så er "motstanden" oss "hvite" får når vi skriver dumme ting ingenting om man ser på forhistorien til hvorfor hudfarge har vært problematisk gjennom historien og flere ganger vært knyttet opp til verdimåling.

 

Vi får en mye bedre diskusjon om du faktisk presenterer argumenter, istedenfor å si at en må finne motargumenter selv. Hvis majoriteten faktisk ikke er klar over den historiske tyngden som henger med cunt, så er det ikke veldig relevant lengre...

 

Historisk har ting hatt mye betydning, men når slutter det å være relevant? Historisk har det vært vanskelig for kvinner å få høyere utdanning, ingen benekter det. I dag i Norge derimot, sier statistikken både at flere kvinner tar høyere utdanning, at de presterer bedre enn menn, og de prioriteres inn i typisk mannsdominerte linjer og yrker. Når Norge i tillegg er blandet de mest likestilte landene i verden, er det rart at mangel på kvinner i de aktuelle yrkene stadig vekk blir forklart som historisk diskriminering.

 

Interessant at du snakker om fakta, og allikevel ikke klarer å diskutere med fakta ang kjønn. Litteraturen (forskning) har anerkjent at det er gråsoner når det gjelder kjønn, så her er det nok litt mer komplisert enn å si penis = mann, vagina = dame.

 

Joda, det er gråsoner, forskning har i all tid akseptert gråsoner ved eksempelvis andre kromosomkombinasjoner, og også avvik i faktisk utstyr nedentil. Det er vel ikke det du sikter til, selv om mange forskere mener dette. Det altså ikke akseptert noe fast gråsone, og det er også litt av problemet.

 

Forskning sier vel også at mellom 80-95% av alle tenåringer som identifiserer som transsexuell eller er usikker på eget kjønn, slutter med det etter tenårene. Allikevel blir en fort stemplet som transfobisk hvis en da er kritisk til å starte steriliserende hormonterapi på alle disse tenåringene, for vi skal jo ukritisk akseptere dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spoki0; det var en bra post, og tar til meg at det er litt sløvt å referer til ting uten å legge ned kildene. Er bare latskap, i den grad jeg skriver fra mobil og ikke ønsker å hente opp all litteraturen.

 

Jeg er enig i deg også at det må tas en debatt når ting går ut på dato. Eksempler her kan være nazi-jokes. Noen finner dette støtende men før de fleste andre er det nå gått så mye tid og generasjoner uskiftet at dette ikke lengre er tabu. Det jeg tenker vi kanskje er tjent med er å diskutere det saklig (som du og mange andre gjør), istedenfor å hive så mange merkelapper og titler rundt i kombinasjon med bastante meninger.

 

Når det kommer til kvinnedebatten; vi i Skandinavia er langt fremme her. Det er så og si (med noen unntak) relativt like sjanser for å kunne oppnå det samme, men personlig preferanser og egenskaper vil fortsatt spille inn. Debatten ang kvotering er spennende, og vanskelig. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om det enda, fordi det er gode argumenter for og mot i å hjelpe til litt når man ønsker større balanse innenfor en sektor eller yrke.

 

Når det kommer til kjønn; er det sant at en lar tenåringer gjøre korrigerende inngrep? Dette er i så fall vanskelig, mtp utvikling fysisk, mental utvikling og generelt bli "trygg" på seg selv. På den andre side, skal man tvinge mennesker gjennom et helvete av en ungdomstid fordi voksne mennesker som har vært så heldige å vokse ooo med et stk kjønnsorgan skal få bestemme noe dem selv ikke kan sette seg inn i?

 

Det hele jeg vil frem til, er at man akseptere at ting er komplisert og at det ikke er noe enkle løsninger. Folk ser det enten sort Eller hvitt, og det er alltid befriende å lytte til folk som bare gir faen og snakker "sannheter uten å tenke på konsekvenser", men det betyr ikke alltid at det er sannheter som sies. Vi mennesker liker ting vi kan forstå og fatte, og da å lene på gamle tankemønster (kjønn, farge, retorikk ol) er behagelig, men igjen, er det rett?

Lenke til kommentar

Feminist/Sjw kulturen. Poenget er ikke å være frekk eller nedlatende ovenfor transseksuelle. Men at mange innenfor denne "kulturen" mener at det er straffbart/hat kriminalitet å si feil kjønn. Misgendering, søk opp begrepet. Eller at man ikke skal bruke kjønns begrep overhodet, men nøytrale begrep.

 

Man er uansett født enten gutt eller jente, å det å mene å identifisere seg som noe annet er selvbedrag.

Det er den ekstreme "kulturen" han tar et oppgjør med.

 

Hvite får stadig gjennomgå av den samme gjengen. Enkelt oppsummert så er mye av det rasisme rettet mot hvite. Man skal ikke føle seg mindreverdig eller skyldig i å være hvit.

Som sagt, det er det ekstreme han debatterer & troller. For utenforstående kan han virke som en drittsekk.

Han er jo ekstrem selv hvis han insisterer på å være drittsekk mot folk som er født i feil kropp, for eksempel.

 

Hva er poenget med å si at en transseksuell dame egentlig er en mann? Hva oppnår man med det?

 

Det er ingen som føler seg mindreverdig eller skyldig for å være hvit. Det som derimot er tilfelle er at hvite har en enorm makt i verden, og har også misbrukt denne makten.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spoki0; det var en bra post, og tar til meg at det er litt sløvt å referer til ting uten å legge ned kildene. Er bare latskap, i den grad jeg skriver fra mobil og ikke ønsker å hente opp all litteraturen.

 

Jeg er enig i deg også at det må tas en debatt når ting går ut på dato. Eksempler her kan være nazi-jokes. Noen finner dette støtende men før de fleste andre er det nå gått så mye tid og generasjoner uskiftet at dette ikke lengre er tabu. Det jeg tenker vi kanskje er tjent med er å diskutere det saklig (som du og mange andre gjør), istedenfor å hive så mange merkelapper og titler rundt i kombinasjon med bastante meninger.

 

Når det kommer til kvinnedebatten; vi i Skandinavia er langt fremme her. Det er så og si (med noen unntak) relativt like sjanser for å kunne oppnå det samme, men personlig preferanser og egenskaper vil fortsatt spille inn. Debatten ang kvotering er spennende, og vanskelig. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om det enda, fordi det er gode argumenter for og mot i å hjelpe til litt når man ønsker større balanse innenfor en sektor eller yrke.

 

Når det kommer til kjønn; er det sant at en lar tenåringer gjøre korrigerende inngrep? Dette er i så fall vanskelig, mtp utvikling fysisk, mental utvikling og generelt bli "trygg" på seg selv. På den andre side, skal man tvinge mennesker gjennom et helvete av en ungdomstid fordi voksne mennesker som har vært så heldige å vokse ooo med et stk kjønnsorgan skal få bestemme noe dem selv ikke kan sette seg inn i?

 

Det hele jeg vil frem til, er at man akseptere at ting er komplisert og at det ikke er noe enkle løsninger. Folk ser det enten sort Eller hvitt, og det er alltid befriende å lytte til folk som bare gir faen og snakker "sannheter uten å tenke på konsekvenser", men det betyr ikke alltid at det er sannheter som sies. Vi mennesker liker ting vi kan forstå og fatte, og da å lene på gamle tankemønster (kjønn, farge, retorikk ol) er behagelig, men igjen, er det rett?

Ser den, på mobil er det ekstra slitsomt, og jeg gjør det mye selv. Jeg var selv ikke klar over at cunt skulle ha noe historisk begrunnelse for å være ett værre skjeldsord enn dick.

 

Paradokset er jo at vi i Norge har større ubalanse innenfor mange mannsdominerte yrker enn andre mindre likestilte land. Jeg er i mot ett kunstig mål om 50:50 fordeling, men jeg har ikke noe problem med mye av kvoteringen som gjøres. Jeg misliker derimot andre i utgangspunktet knallbra initiativ som ekskluderer "rett vei", i ett forsøk på å oppnå denne kunstige balansen.

 

Det dukket opp bloggartikler og innlegg der de ansvarlige legene for senteret i Norge som avgjør slike saker, ble stemplet som transfobiske når de ikke gjorde det. Jeg vil påstå at en helvetes ungdomstid er i stor grad bedre enn irreversibel behandling som for de fleste unødvendig, og også ikke nødvendigvis gir noe bedre liv hverken under eller etter ungdomstiden.

 

Det er befriende, og spesielt også hvis en opplever at ens mening blir sensurert med hersketeknikker som mansplaining og politisk korrekthet.

Lenke til kommentar

Han er jo ekstrem selv hvis han insisterer på å være drittsekk mot folk som er født i feil kropp, for eksempel.

 

Hva er poenget med å si at en transseksuell dame egentlig er en mann? Hva oppnår man med det?

 

Det er ingen som føler seg mindreverdig eller skyldig for å være hvit. Det som derimot er tilfelle er at hvite har en enorm makt i verden, og har også misbrukt denne makten

Eliten har stor makt. Ikke vanlig innbyggere som du & meg. Det er genuint personer som er det & mer. Tak høyden for rasisme er også ekstremt lav for hvite sammenlignet for hva som er aksept for andre med innvandrer bakgrunn. Media pusher mye av dette bla. hvor man enkelt blir omtalt som rasist for å motsette seg Islam etc. men det er en annen debatt.

Mennesker misbruker makt uavhengig av hudfarge. BLM, LGBT, feminisme, politisk korrekthet har gått for langt. 

https://static01.nyt.com/images/2018/08/16/fashion/16SWEETSPOT/16SWEETSPOT-articleLarge.gif?quality=75&auto=webp&disable=upscale

https://everydayfeminism.com/wp-content/uploads/2018/05/TWG-image.jpg

https://az616578.vo.msecnd.net/files/2016/08/21/636073974315706664-713110245_whiteguilt.jpg

https://www.leoweekly.com/2017/08/white-people/

https://www.buzzfeed.com/lanesainty/media-watch-host-misgenders-caitlyn-jenner-gets-slammed-on-t

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les litt historie, så vil du forstå hvorfor cunt og dick ikke kan sidestilles. På samme tid så er "motstanden" oss "hvite" får når vi skriver dumme ting ingenting om man ser på forhistorien til hvorfor hudfarge har vært problematisk gjennom historien og flere ganger vært knyttet opp til verdimåling.

 

At noen er for hårsåre, definitivt, sier ikke imot det, men en del av din argumentasjon bevitner om at du ikke kjenner til historien til hvorfor ting er problematisk, og da blir det veldig lett for deg å sitte og bagatellisere ting.

 

Interessant at du snakker om fakta, og allikevel ikke klarer å diskutere med fakta ang kjønn. Litteraturen (forskning) har anerkjent at det er gråsoner når det gjelder kjønn, så her er det nok litt mer komplisert enn å si penis = mann, vagina = dame.

 

Og sist ut: ser at mange her (og andre steder) mener at hvite menn er offer for politisk korrekthet, rasisme og whatnot, som på samme tid hevder dem kun argumentere med fakta som folk må tåle å høre; hvordan har det seg da slik at dem som er mest hårsåre er nettopp denne gruppen? Så fort noen poengterer, med fakta, hvorfor noe ikke er like nødvendig å si, så er forsvaret enten "sjw", "politisk korrekthet", "feminist / feminazi", "snowflakes" osv osv. Dere ser vel dobbeltmoralen her? Å fortelle at dere har feil betyr ikke alltid at folk rakker ned på dere, men forsøker å opplyse dere om at ting er mer komplisert enn hva dere ønsker det skal være.

 

Så man må forholde seg til historia og helst rippe opp i den kvar gang man kan? Ikkje lære av den og gå vidare? Skal eg tolke deg dit hen at du syns det er ok å kalle nokon dick men ikkje cunt? Eller at det er ok å rakke ned på kvite pga historia? Ein ting er å lese historia, ein anna ting er å skjønne den, lære av den og gå vidare.

 

Forskning og fakta viser at historia som regel er underkommunisert til fordel for "skjønnsmaling" samt at svært få gidder å tilegne seg noko særlig meir enn det di får servert via skule og media. Kva spesiellt er det du meiner bevitner at eg ikkje kjenner til historia?

 

Fakta rundt kjønn er at mange blander biologisk og sosialt kjønn. Biologisk utvikler eit foster seg til gutt eller jente før man blir født. I sjeldne tilfeller er det avvik. Gråsonene dukker helst opp når man blander inn sosialt kjønn, dvs konstruert kjønn eller legning. Forskning har anerkjent at det eksisterer mange reelle legninger. Du er klar over at transseksuell er ei legning og ikkje har noko med biologisk kjønn å gjere?

 

Fakta bryter ofte med ens egne meininger og illusjoner. For di som trur jorda er flat synast heile ideen om ei rund jord som løgn. For menn som kler seg som dame og forsatt har pikk, blir illusjonen om at di er dame viktigare enn sannheten om at di er mann. Er det da feil å hevde at jorda er rund eller at den damekledde mannen egentlig er mann fordi nokon føler seg tråkka på? Skal følelseshysteri være viktigare enn fakta?

 

Dobbeltmoralen er nok heller at man prøver å gjere SJW, PK, nyfeminisme osv sturereint ved å påstå at det bare er "kvite sinte menn" som er problemet. Litt sånn bakvendtland men ganske lett å gjennomskue. Problemet er at ytringsfriheten og fakta er trua av SJW, PK og nyfeminismen. Fakta skal ikkje fram viss det kan såre og følelser er viktigare enn ytringer som kan skape usemje. Nokre meininger er ok mens andre ikkje skal få eksistere. Kva trur du vil skje når samfunnet ikkje takler fakta eller lener seg på modellbasert konsensus?

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...