Gå til innhold

Norge er et kjedelig molboland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og vi er verdensmestere i å snurpe å nesa ift. andre rundt oss ;) Nordmenn elsker å rakke ned på sine medmennesker samtidig som man fronter seg selv som en PC-helt. Og vi er forferdelig opptatt av såkalt "status" dessverre.

 

Hvis du hilser på noen du ikke kjenner på en gåtur (utenfor ski og hikingløypa) så vil du i mange tilfeller få et blikk som ser ut som noe du aldri opplever i en del andre land.

 

Jeg tenker at dette også er litt mellomklasse og øvre mellomklasse "syken" her i landet. Arbeiderklassen og de over mellomklassen har mindre tendenser til det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

4. Folk RØYKER!

Tiltak: Vi må forby 10-pakning

 

Resultat: Festrøykere har nok røyk til dagen derpå. Mer røyk å gi bort til andre.

Generelt mer røyk. Det fungerte jo...

 

 

Det morsomste med denne er at grunnen deres var at 10pakningene var søte og tiltrakk seg barn og unge. Ungdom som vil ha røyk finner den, 10pakningene var aldri ett egentlig problem. Sammen med demoniseringen og ihjelreguleringen av damping (som er ett bevist minst 95% bedre alternativ) så er det klart hva motivet til staten faktisk er; å ta livet av folk så fort som mulig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med alt trådstarter sier. Alt sånt irriterer vettet av meg hver gang jeg er på besøk i Norge. Irriterende små hindringer i hverdagen. Ting som helt seriøst ødelegger hele landet for meg, og gjør at jeg gleder meg til jeg forlater det igjen. Det er ikke holdbart å leve sånn! Jeg føler meg helt umyndiggjort. Som et lite barn som ikke får lov av mamma og pappa å være oppe sent. Det er synd, for Norge har så mange andre gode kvaliteter.

 

I tillegg til alt TS nevner kan jeg også legge til:

 

1.) Alt av kollektivtransport slutter å gå på kvelden. Skal du ut på byen må du enter være ute hele natten, eller ta en taxitur som er så dyr at hele byturen ødelegges.

Er det helligdag slutter all kollektivtransport gjerne 5-6 på ettermiddagen, og starter ikke igjen før godt ut på formiddagen dagen etter. Selv i hovedstaden (!!!) vår. Hvordan i huleste har dem tenkt til at folk skal komme seg til og fra julefeiringer/nyttårsfeiringer/osv?

 

2.) Butikker er ikke døgnåpne. Offentlige kontorer er ofte kun åpne i normal arbeidstid.

 

 

Norge er bygd for ÉN spesiell livsstil, og har du ikke den livsstilen, så kan du dra til helvete. Nåde deg om du prøver å ha det litt morsomt på veien til graven!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Norge er bygd for ÉN spesiell livsstil, og har du ikke den livsstilen, så kan du dra til helvete.

Nå tror jeg kollektivtransporten i Helvete slutter å gå veldig tidlig på kvelden da, tviler også på at de har døgnåpne butikker.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

1. Oi noen har alkoholproblemer!

Tiltak: Vi må stenge ølsalget tidlig og ha sinnsyke avgifter

 

Resultat: Folk har fortsatt alkoholproblemer og drikker smuglevarer, heimbrent eller havner i økonomisk harniss pga dyr øl. Alkoholikere drikker da ikke mer selv om ølen var billig...

De som faktisk kan nyte alkohol i ny ne må betale prisen og straffes fordi noen er alkoholikere.

 

Er det aliens som har funnet på dette? Ingen som vet hvordan mennesker er? Nei? Ok.

 

 

2. Folk er fulle på byen og det begås jævlig mye kriminalitet.

Tiltak: Vi må stenge utestedene klokka 02:00!

 

Resultat: Folk styrter sprit på vorspiel og løper på byen for å drikke så mye som mulig.

Dette blir bare DRITT av.

I Danmark er denne dynamikken en helt annen, man slapper faktisk av med billig drikke til alle døgnets tider.

En tur på byen er derfor mer casual, og mye bedre.

 

 

3. Sukker ekke bra

Tiltak: Vi gjør det dyrt

 

Resultat: Folk kjøper samme mengde godteri men betaler mer. Samme mengde tomhet i livet som må fylles, mindre på konto... 

Bra jobba.

 

4. Folk RØYKER!

Tiltak: Vi må forby 10-pakning

 

Resultat: Festrøykere har nok røyk til dagen derpå. Mer røyk å gi bort til andre.

Generelt mer røyk. Det fungerte jo...

 

5. Folk drikker vin fra kartong

Tiltak: Vi vurderer å gjøre vinkartong forbudt

 

Resultat: Folk styrter flaska. Riktignok har de ikke gjort dette enda, men det er et forslag fra det samme instituttet som sa at røykpakker må komme i stort volum... men ikke vin, da.

 

6. SNUSBOKS MED LOGO ER FARLIG

Tiltak: Vi TVINGER alle til å bruke et uniformt design. STALIN er best

Resultat: Ikke en jævla DRITT. 

 

 

De må slutte å trekk lodd om avgjørelser som angår oss borgere. Jeg markerer ikke 17. mai før galskapen tar slutt.

 

Her var det mange utsagn som jeg er sikker på at du har statistikk til å underbygge?

Lenke til kommentar

Fantastisk post.. Er akkurat slik jeg ser Norge.. Er som de som lager reglene ikke skjønner noenting. Eller lever i en alternativ verden.

 

Men det gir meg håp, at fornuften skal en dag seire her til lands. Alkohol og tobakks politikken lager ikke noe annet en kriminalitet og svarte markeder. Totalt unødvendig. Mange lover er basert på idealisme uten og ta hensyn til menneske og dets natur. 

 

Eller frihet til og ta valg for den saks skyld.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Det morsomste med denne er at grunnen deres var at 10pakningene var søte og tiltrakk seg barn og unge. Ungdom som vil ha røyk finner den, 10pakningene var aldri ett egentlig problem. Sammen med demoniseringen og ihjelreguleringen av damping (som er ett bevist minst 95% bedre alternativ) så er det klart hva motivet til staten faktisk er; å ta livet av folk så fort som mulig. 

Nja, de vil da helst ta livet av dem i pensjons alder som er ferdig og slave... oops mente betale skatt :p

Lenke til kommentar

Folk som bruker ordet "molbo" er 50 år gamle molboer som har forvirret seg vekk fra VG sitt kommentarfelt.

 

Jeg er også mot overformynderi, men jeg klarer ikke å være enig med noen som oppsummerer vanskelige emner med 20 ord. Det er mange eksempler der det er forskning som sier det motsatte av påstandene gjort i denne tråden, så man kunne jo gjort denne tråden litt mindre molbo ved å diskutere empirisk data, og diskutere etikken rundt om dette god avvegning mot personlig frihet.

Hva skal folk som ønsker å kjøpe vin på en dagligvarebutikk, eller handle på en søndag, med empiriske data? Hvis noen ønsker en slik frihet, så trenger de vel ingen statistikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hater i hvert fall søndagsstengte butikker.

Hva er det folk må handle på butikken på søndager, som de ikke kan handle noen annen dag før i uken, eller la vente til mandag, eller som ikke fås kjøpt på bensinstasjoner? Jeg vil si at i de aller fleste tilfeller er det mangel på planlegging som er problemet. Ikke at jeg har noe spesielt hverken for eller imot søndagsstengte butikker, eller helligdagsstengte butikker generelt, men jeg husker hvordan situasjonen var på de søndagsåpne butikkene der jeg bodde før. Det var kø fra kassa, rundt hele butikken og helt ut døra, stort sett hele ettermiddagen. At folk ikke kan tenke eller se lenger enn hva nesa rekker provoserer meg mest egentlig.

Endret av Pliscin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...