Gå til innhold

Hissig gaming og workstation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo helt Nizze her, men ser ut til at jeg kjører

Lian Li kabinett

900p HHHL 480GB

Z390 APEX

Corsair Hydro H150i

 

men...noen som har noen tips for noen bra vifter til kabinettet. Støy over ytelse...orker ikke full whining ved siden av meg til en hver tid.

 

Disse decent f.eks? https://www.proshop.no/Kabinettkjoeler/Corsair-ML120-PRO-RGB-3-Pack-Node-PRO-Kabinettvifte-120-mm-25-dBA/2628918

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Blir jo helt Nizze her, men ser ut til at jeg kjører

Lian Li kabinett

900p HHHL 480GB

Z390 APEX

Corsair Hydro H150i

 

men...noen som har noen tips for noen bra vifter til kabinettet. Støy over ytelse...orker ikke full whining ved siden av meg til en hver tid.

Viftrstyring med ek vardar funker jo fett :D

Lenke til kommentar

Skal oppgradere alt, og sparer ikke på noe. Har kommet fram til følgende:

 

Asus Maximus XI Gene Hovedkort

Intel 9900K CPU

16GB G-Skill TridentZ Royal 4600MHz CL18 RAM

MSI GeForce RTX 2080 TI Gaming X Trio

Corsair HX1200i PSU

Fractal Design R6 Sort TG

Corsair Hydro H115i RGB Platinum CPU kjøler

Intel Optane 905P 480GB SSD

 

Så...er det noe som burde byttes ut? Merk at det er ganske få QVL hovedkort for RAMen. Jeg tenker ikke voldsomt mye pris nå, men 2 grafikkort f.eks er ikke aktuelt og trenger ikke mer lagringsplass. Any thoughts?

 

 

Hva med 32GB 3200Mhz CL14 RAM istedet? Alt over 3200Mhz blir unødvendig etter min mening. Det har også blitt gjort mange tester på dette. Jeg ville heller ha investert i mer RAM enn høyere Mhz. Mer minne kommer også til nytte om du bruker den som workstation og ikke utelukkende gaming.

Lenke til kommentar

Hva med 32GB 3200Mhz CL14 RAM istedet? Alt over 3200Mhz blir unødvendig etter min mening. Det har også blitt gjort mange tester på dette. Jeg ville heller ha investert i mer RAM enn høyere Mhz. Mer minne kommer også til nytte om du bruker den som workstation og ikke utelukkende gaming.

 

Ja vi har gjort sinnsykt mange tester av dette, og 4000+ mhz godt tweaket ER lønnsomt til denne plattformen. Hilsen minneoverklokkingsnerd  :xmas:

 

Skal sies at det er mange som har fått overklokket 3200c14 brikker veldig høyt også med rette hovedkort. Les Asus Apex/gene  :green:

 

Nå har jo trådstarter fått maskinen sin oppe å gå, så da vet du det også :D

 

@ OCN:

4500c17

https://www.overclock.net/forum/attachment.php?attachmentid=268534&d=1557176215

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ja vi har gjort sinnsykt mange tester av dette, og 4000+ mhz godt tweaket ER lønnsomt til denne plattformen. Hilsen minneoverklokkingsnerd  :xmas:

 

Skal sies at det er mange som har fått overklokket 3200c14 brikker veldig høyt også med rette hovedkort. Les Asus Apex/gene  :green:

 

Nå har jo trådstarter fått maskinen sin oppe å gå, så da vet du det også :D

 

Takk for rettelse! Er ingen minneoverklokkingsnerd her ( :tease: ), men mer en entusiast med et hode for best ytelse for kronarsene. Basert på dette så er 16 GB ram med høyere mhz bedre enn 32 GB med mindre mhz (3200) og timing (cl14 - -)? 

Lenke til kommentar

Takk for rettelse! Er ingen minneoverklokkingsnerd her ( :tease: ), men mer en entusiast med et hode for best ytelse for kronarsene. Basert på dette så er 16 GB ram med høyere mhz bedre enn 32 GB med mindre mhz (3200) og timing (cl14 - -)? 

 

Om man ikkje bruker opp 16GB ram, så er jo raskere alltid bedre. MEN ! Om 16GB er for lite av en eller annen grunn, så vil 32GB gjøre susen. Man vil da slippe stuttering og smålagg. Har man en dedikert gamer, så er det nå enn så lenge liten vits med over 16GB. Iallefall i de spilla som finnes per i dag.

 

Har 16GB ram til den dedikerte gameren og 32GB i workstation/gamer nr 1

Lenke til kommentar

Some Nizzen nevner, er maskinen allerede oppe å kjører. Hadde 32GB i forrige maskinen min, men tror jeg aldri så at jeg brukte over 32GB...derfor jeg slo meg til ro med 16GB. Med litt hjelp fra Nizzen, har jeg nå 4400 CL17, uten at jeg har tweaket noe voldsomt. Funket fint til en runde SOTTR i går kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...