Gå til innhold

Blir det lyd med den kombinasjon av forsterker og høytalere?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått en gammel ONKYO og ville bruke det for å koble til stereo fra laptop og høre på musikk men det kommer ikke noe lyd. Jeg kan ingenting om lyd systemer. 

 

Så da lurer jeg på å kjøpe en enkel forsterker til de høyttalere jeg har allerede kjøpt. 

Høytalere:

SubZero SZS-C12

200W RMS

8Ohm

97dB

 

Forsterker jeg ser på : 

Behringer KM750 Profesjonell 750W Stereo Effektforsterker

  • Maksimal Utgangseffekt
    • 8Ω per kanal, begge kanaler drevet: 200W
    • 4Ω per kanal, begge kanaler drevet: 400W
    • 8Ω, Bridge-modus: 750W

https://www.gear4music.no/no/PA-DJ-and-belysning/Behringer-KM750-Profesjonell-750W-Stereo-Effektforsterker/1WM9?origin=product-ads&gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIJkuDfQs_kEERlZ8ivSjJTAe4zV94XLoaqps3bV0kw3yQ3zV3-NEGBoCXZIQAvD_BwE

 

Er det plug and play eller er det vanskelige innstillinger slik som med ONKYO og jeg risikerer aldri å høre noe lyd?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha forsterker til datamaskinen bør du tenke litt på tilgjengelig plass og plassering av forsterkeren. Jeg har et databord som er 180 cm bredt som er fylt med to stykk 27" skjerm  og et par B&W CM5. Svært liten plass til forsterker med andre ord da jeg helst ikke ville ha den stående på gulvet. Jeg skaffet en NAD D3020 som er liten nok til at den står litt gjemt mellom den ene skjermen og en av høyttalerne. DSelv om den er svært kompakt klarer den å drive høyttalerne helt greit. Det er USB-inngang på den så datamaskinen oppfatter den som en DAC, noe som er bra med tanke på lydkvaliteten.Nå har det kommet en oppgradert modell som heter NAD D3045 som er ganske mye kraftigere men den vet jeg ikke om jeg skal skaffe. 

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke dette til og hvor skal det stå egentlig? Diger pa-høyttaler med 12" til 800kr låter neppe noe annet enn jævlig, for å være ærlig. Til låvedans der alle ankommer drita kan det vel funke...

Prøver bare å si at dersom du vil ha god lyd i stua/på gutterommet, kan du nok få tips her som er langt mer i henhold til behov.

 

Det er i utgangspunktet ingen grunn til at ikke Onkyoen din skal drive høyttaleren, så om det ikke er lyd er det en feil/defekt et sted. Ingenting i specs sier at dette er mismatch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fått en gammel ONKYO og ville bruke det for å koble til stereo fra laptop og høre på musikk men det kommer ikke noe lyd. Jeg kan ingenting om lyd systemer. 

 

Så da lurer jeg på å kjøpe en enkel forsterker til de høyttalere jeg har allerede kjøpt. 

Høytalere:

SubZero SZS-C12

200W RMS

8Ohm

97dB

 

Forsterker jeg ser på : 

Behringer KM750 Profesjonell 750W Stereo Effektforsterker

  • Maksimal Utgangseffekt
    • 8Ω per kanal, begge kanaler drevet: 200W
    • 4Ω per kanal, begge kanaler drevet: 400W
    • 8Ω, Bridge-modus: 750W

https://www.gear4music.no/no/PA-DJ-and-belysning/Behringer-KM750-Profesjonell-750W-Stereo-Effektforsterker/1WM9?origin=product-ads&gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIJkuDfQs_kEERlZ8ivSjJTAe4zV94XLoaqps3bV0kw3yQ3zV3-NEGBoCXZIQAvD_BwE

 

Er det plug and play eller er det vanskelige innstillinger slik som med ONKYO og jeg risikerer aldri å høre noe lyd?

 

Hvilken UTGANG har du benyttet fra Onkyoen?

 

Hvis du kjører analogt og setter windowslyden til 0 (ikke mute), så kan du teste direkte i effektforsterkeren med en 3,5mm til RCA kabel. Da styrer du volumet med windows lyden for å teste at effektforstekeren og høyttalerne fungerer.

 

Har Onkyoen utgang for effektforsterker? Hvilken Onkyo forsterker har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...