Gå til innhold

Dårlig kvalitet på bildet til Game of thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøye meg, bildekvaliteten på GOT hos HBO Nordic minner meg om da vi lastet ned screener-kopier av LOTR i 2004 over IRC.

 

Er det virkelig så dårlig? 

 

Jeg er nok ikke spesielt kresen på sånt og har nok ikke den beste TV-en nå, så legger normalt ikke merke til sånt. Men tenkte over at introen var kornete og uklar etter at jeg hadde lest noen kommentarer her. :)

Lenke til kommentar

Satte meg ned for å se kveldens episode før leggetid. Tror jaggu jeg må lese en oppsummering etterpå for å finne ut hvem som har krepert.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er å streame dette over dammen, men mistenker at litt av problemet er at HBO Nordic ikke er HBO. De er i langt høyere grad opportunister, og skal tjene så mye som mulig. Da blir kvaliteten så dårlig som mulig. Hadde det vært deres eget åndsverk de presenterte, hadde de lagt mer penger i det.

Lenke til kommentar

Satte meg ned for å se kveldens episode før leggetid. Tror jaggu jeg må lese en oppsummering etterpå for å finne ut hvem som har krepert.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er å streame dette over dammen, men mistenker at litt av problemet er at HBO Nordic ikke er HBO. De er i langt høyere grad opportunister, og skal tjene så mye som mulig. Da blir kvaliteten så dårlig som mulig. Hadde det vært deres eget åndsverk de presenterte, hadde de lagt mer penger i det.

Det er vitsnok det samme selskapet som leverer alt av strømming til HBO, så uansett om man er i Norge eller Spania, så er kvaliteten på lyd og bilde dårlig, eller langt under hva man kan forvente.

Intressant om hbo bryter noen lover eller regler for dette, om det lover fullhd og ikke leverer.

Uansett så blir det den lettvinne løsninga på meg denne sesongne å

Lenke til kommentar

Har heldigvis GoT boksen på Blu-Ray og har ikke begynt å se enda, så kommer vel forhåpentligvis til å ligge på etterskudd nok til å kunne se alt på Blu-Ray (gitt at bingewatching-gudene er med meg), At HBO nedgraderer kvaliteten har vel med at serien skaper seerstorm som peaker på en sånn måte at det ikke er lønnsomt å ha den enorme kapasiteten som trenges da til vanlig. Husker det var noen som hadde opplevd det samme når de hadde publisert video som favnet bredere enn de trodde. De endte opp med å kjøpe kapasitet av YouTube da ting trynet, og da gikk det som smurt. HBO burde kanskje vurdere å kjøpe ekstra-kapasitet av en tredjepart heller enn strupe bitraten så en sånn måte, men det skal sies at de var i en skviset situasjon. Det som skjer nå er på mange måter både kjedelig for alle som er med å lager serien og dem som ser på den via HBO. Det kan vel lønne seg å avvente med å se på før det er utbedret eller ha is i magen til det kommer på Blu-Ray hvis ikke HBO utbedrer med det første.

 

Edit: Lurer litt på om HBO encoder optimalt. Når det er veldig mørke scener har en jo mindre delta (forskjeller fra bilde til bilde) å encode både på lys og farge, så en får jo mere til bevegelse. 5 Mbit burde potensielt holde så lenge ting er kalibrert rett, spesielt sortnivåenet er viktig. En god moderne encoder burde klare å lage ganske bra/akseptabel kvalitet av dette med 5 Mbit average bitrate.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Satte meg ned for å se kveldens episode før leggetid. Tror jaggu jeg må lese en oppsummering etterpå for å finne ut hvem som har krepert.

 

Hehe!

 

I går tenkte jeg også virkelig over hvor mørkt og uklart ting er. Har faktisk tenkt det skal være slik og ikke vært bevisst på at noe faktisk er galt før jeg leste det her på diskusjon. Det er jo sekvenser hvor man faktisk nesten ikke ser en dritt.

 

Virker liksom ikke helt logisk at HBOs egen strømmetjeneste skal redusert kvalitet på sine egne serier.

 

Gjelder dette alt eller det meste på HBO?

 

Ser noen serier som generelt kanskje har litt lysere bilder, så det blir vel ekstra tydelig på GoT.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...