Gå til innhold

På tide å legge ned 17.mai-toget?


Anbefalte innlegg

Er det på tide å slutte med 17. mai tog?

 

I år er jeg redd for å sende barn ut på 17.mai tog.  Jeg blir vel påvirket av at en begynner med væpnet politi for å passe på, og en ser stengsler i gatene og som skal hindre terrorisme. Ikke morsomt lenger.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det på tide å slutte å være paranoid?

 

Mener du det er helt uten grunn at man i dag er nødt til å plassere fysiske stengsler over alt, at politiet faktisk velger å bevæpne seg og at de driver "hemmelig" anti drone trening før 17. Mai toget? Men politiet er vel bare paranoide tenker jeg.....

Lenke til kommentar

Alle større ansamlinger med folk kan jo sees som terrormål i dag, men jeg tror ikke nødvendigvis 17-mai toget er noe å være bekymret over slik sett. Dessuten er det jo ikke politisk eller religiøst motivert, så i tilfelle er det meningsløs terror fra terroristenes side.

Terroristene bryr seg ikke egentlig om en forsamling er politisk eller religiøst motivert. De bryr seg om sjokkeffekten. Om å skape nettopp terror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg tror det er viktigere enn på lenge å feire og slutte opp om nasjonen. Kanskje er det særlig viktig å feire det å være norsk når vi blir et stadig mer ulikt samfunn, og bygge videre på en sterk felles nasjonalfølelse. Jeg tror noe av grunnen til at USA fungerer såpass godt som det gjør er den sterke nasjonale identiteten, patriotismen og stoltheten over å være amerikansk, og uten dette er jeg redd en fort degenererer til en masse grupper med motstridende interesser og lite felles identitet. 

Lenke til kommentar

Nei jeg tror det er viktigere enn på lenge å feire og slutte opp om nasjonen. Kanskje er det særlig viktig å feire det å være norsk når vi blir et stadig mer ulikt samfunn, og bygge videre på en sterk felles nasjonalfølelse. Jeg tror noe av grunnen til at USA fungerer såpass godt som det gjør er den sterke nasjonale identiteten, patriotismen og stoltheten over å være amerikansk, og uten dette er jeg redd en fort degenererer til en masse grupper med motstridende interesser og lite felles identitet.

Litt uenig der. Norge er og kommer nok i en god stund fremover å være et ganske homogent samfunn, med eller uten innvadring. USA er et land av imigranter Norge er ikke. 17. Mai er Norges dag og er like ekskluderende som alle andre nasjonaldager. Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Nei jeg tror det er viktigere enn på lenge å feire og slutte opp om nasjonen. Kanskje er det særlig viktig å feire det å være norsk når vi blir et stadig mer ulikt samfunn, og bygge videre på en sterk felles nasjonalfølelse. Jeg tror noe av grunnen til at USA fungerer såpass godt som det gjør er den sterke nasjonale identiteten, patriotismen og stoltheten over å være amerikansk, og uten dette er jeg redd en fort degenererer til en masse grupper med motstridende interesser og lite felles identitet.

Da bør du kunne forklare hva som er "norsk", når du ønsker at man skal dyrke det som er "norsk".

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Ellers må vi ikke begå tabbene som er følgende:

 

- Slutte å feire 17. mai fordi man er redd for terrorister

 

- Slutte å feire tradisjonell jul med nisser og julesanger fordi folk av annen religion eller SJWere skriker høyt om det.

 

- Ikke lenger følge vår egen tradisjon med julemat som inneholder svin fordi det kan krenke andre.

 

Og alt annet som handler om selvutslettelse på vegne av "hensyn til andre" som muligens er en særnorsk dumskap.

Lenke til kommentar

Mener du det er helt uten grunn at man i dag er nødt til å plassere fysiske stengsler over alt, at politiet faktisk velger å bevæpne seg og at de driver "hemmelig" anti drone trening før 17. Mai toget? Men politiet er vel bare paranoide tenker jeg.....

Nei. Men sannsynligheten for at man skal bli rammet av noe er så forsvinnede liten at man burde være mer bekymret for å bli truffet av lynet.

 

Og om det så hadde vært en overhengende fare, så ville man gitt opp hvis man sluttet å samles, eller sluttet å feire friheten og demokratiet.

 

At politiet er paranoide og forbereder seg er en selvfølge, da det finnes noen få gærninger der ute som absolutt burde stoppes.

 

Så slapp av, det går nok bra.

Lenke til kommentar

De fleste av de som virkelig frykter terror (og innvandrere) i Norge har aldri bodd i Oslo.

 

Jeg bodde i Oslo i 7 år. Frykter ingen, men ville ikkje at ungene skulle gå på skole i Oslo :)

 

For å si det slik: Jeg angrer ikkje ;)

 

Oslo var topp helt til ungene kom :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste av de som virkelig frykter terror (og innvandrere) i Norge har aldri bodd i Oslo.

Har bodd flere steder I Oslo, blant annet grønland og tøyen i tillegg til andre.

 

Jeg er enig at fremmedfrykten er størst der man ikke deltar i den multikulturelle hverdagen men det er også sant om desillusjonerte SJWere.

 

Jeg har ingen frykt ift. terror, jeg lever livet som ellers, men jeg ser tydelig hva som har skjedd i sverige og tendenser til det her. Danmark har forstått alvoret og heldigvis begynt å gjøre noe med det.

 

Jeg ville heller ikke flyttet til groruddalen med skolebarn nå, ville du?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...