Gå til innhold

Dette er de beste Green Friday-tilbudene 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det ofte ikke er tilbud? Mange av de butikkene som påstår at det er tilbud har jo økt prisen i forveien.

Igjen, her må folk søren meg begynne å ansvarliggjøre seg selv litt også. Er du i tvil om det er et godt tilbud? Sjekk Prisjakt, sjekk Prisguide. Er det så sinnsykt vanskelig da? :dontgetit:  Det er masse gode tilbud som kun dukker opp på disse salgsdagene, f. eks. iPhone XS Max til 9990 kr. Den har før dette kostet 10 990 kr på sitt billigste. Merker jeg begynner å bli passe irritert på folk som klager på slike tilbudsdager. Enten er de for ignorante til å klare sjekke opp førpriser, eller for late til å gidde. Da er det deres egen feil, helt og holdent. Værsågod, kjøp eventuelt alle dine produkter til vanlig fullpris, men slutt å sutre for at andre ønsker tilbudsdager der de kan kjøpe ting rimeligere. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bose QC25 har vel egentlig aldri vært gode. Velg Sony sine hodetelefoner i samme prisklasse hvis du vil ha god støydemping, uten å bli et offer for verdens kjedeligste lyd. ?

 

Tja, jeg er selv fornøyd med mine QC25. At de er gode tror jeg ikke at vi skal diskture så voldsomt men at Sony sine er bedre skal jeg også si meg enig i.

Lenke til kommentar

Om man ser på skjermkortet MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio så er prisene på denne skrudd opp i forkant fra 13,000 kr til 14,490 kr for så å bli satt ned til 12,799 kr hos Komplett. Følger man prisjakt ser man at kortet hele tiden har ligget under 13,000 kr en god stund. Øvrige aktører har kortet fra 12,799 til 13,490. Det er da et juksetilbud hvor kjøper bli villedet til å tro at man sparer 12 % fra Komplett. Juks og bedrag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Igjen, her må folk søren meg begynne å ansvarliggjøre seg selv litt også. Er du i tvil om det er et godt tilbud? Sjekk Prisjakt, sjekk Prisguide. Er det så sinnsykt vanskelig da? :dontgetit:  Det er masse gode tilbud som kun dukker opp på disse salgsdagene, f. eks. iPhone XS Max til 9990 kr. Den har før dette kostet 10 990 kr på sitt billigste. Merker jeg begynner å bli passe irritert på folk som klager på slike tilbudsdager. Enten er de for ignorante til å klare sjekke opp førpriser, eller for late til å gidde. Da er det deres egen feil, helt og holdent. Værsågod, kjøp eventuelt alle dine produkter til vanlig fullpris, men slutt å sutre for at andre ønsker tilbudsdager der de kan kjøpe ting rimeligere. 

 

Du får gjerne bli irritert, men sjekker man virkelig prisjakt.no eller andre butikker på nettet før man handler i fysiske butikker når man allerede er i butikken? Så gjerrig er jeg ikke. Dersom alle skulle ha gjort det ville det ikke ha eksistert butikker i landet noe mer og arbeidsledigheten ville ha blitt betraktelig mye høyere noe som ville ha ødelagt hele landet, men det er irriterende å få vite det i ettertid at man har kjøpt noe som er overpriset.

 

Om man ser på skjermkortet MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio så er prisene på denne skrudd opp i forkant fra 13,000 kr til 14,490 kr for så å bli satt ned til 12,799 kr hos Komplett. Følger man prisjakt ser man at kortet hele tiden har ligget under 13,000 kr en god stund. Øvrige aktører har kortet fra 12,799 til 13,490. Det er da et juksetilbud hvor kjøper bli villedet til å tro at man sparer 12 % fra Komplett. Juks og bedrag.

 

Takk! Da stemmer det med det jeg prøver å fortelle. At både nettbutikker og gjerne fysiske butikker også gjør det før det er slike "gode tilbudsdager". Kjipt at enkelte skal ødelegge for alle andre, men glad for økonomien min sin vegne for jeg har blitt mye mer bevisst på praksisen butikkene holder på med noe som gjør at jeg holder meg mer unna butikkene. :) Men, fint for mange andre som tror at man får en god deal når man i realiteten man ofte blir manipulert til å bruke mer penger enn det man egentlig trenger. For ville du ha handlet duppetingsen f. eks om det ikke ville ha vært på "tilbud"? Mest sannsynligvis ikke. Meste av reklamen er jo for å manipulere deg til å bruke mer penger.

Endret av Ethos
Lenke til kommentar

 

 

Det lurer jeg også på! Det er jo ikke lenge før man har en handledag hver dag nå til "ulike formål". Før så var det mer alright til å handle ting og tang, men nå er jo kjøpepresset blitt så stort at det ikke er noe trivelig lengre å handle noenting, men det hjelper jo ihvertfall på økonomien. Ville definitivt ha handlet mer om vi ikke hadde 'black friday, juletider, påsketider, green day, halloween, mannedagen, mammadagen, singleday, Valentines day' osv.

Skjønner samtidig ikke hvorfor det er verdt å klage over at en får tilbud slengt etter seg. Kjøpspress, ditt og datt. En må vel være i stand til å være ansvarlig ovenfor egne innkjøp? Så kan oss andre som faktisk ønsker å gjøre kupp til lavere priser, kose oss med at det hyppigere er salgsdager, slik at det oftere passer i forhold til behov eller ønske. :) 

Fordi det ofte ikke er tilbud? Mange av de butikkene som påstår at det er tilbud har jo økt prisen i forveien.

Og idag tar det bare ett kjapt søk på prosjakt eller prisguiden så ser man om det er ett reelt tilbud eller ikke...

Lenke til kommentar

sjekker man virkelig prisjakt.no eller andre butikker på nettet før man handler i fysiske butikker når man allerede er i butikken? Så gjerrig er jeg ikke.

Så "gjerrig" er jeg.

Veldig sjeldent jeg drar avsted til en butikk uten å vite hva jeg skal ha der først, men kommer jeg over noe som jeg gjerne skulle hatt, så sjekker jeg.

 

Når det tar meg under 60 sekunder å sjekke, så gjør jeg jo det. Har spart hundrelapper mange ganger på dette.

 

Handler man på et sted som hevder de har prisgaranti, f.eks. Elkjøp, så holder det jo å vise frem mobilen til dem i butikken, så slår de av tilsvarende der og da.

 

Foreldrene mine ringte meg og var i ferd med å kjøpe en ting mens de var på Elkjøp en gang. Mens jeg snakket med dem sjekket jeg kjapt på prisjakt og fortalte den at samme våren var på tilbud hos Power til 800 kr mindre. De fikk slått av 800 hos Elkjøp fordi de opplyste om det.

 

Jeg sjekker priser på dagligvarer også, men da før jeg drar i butikken.

 

Jeg har Kiwi, Meny, Rema og Coop Extra innenfor et par kilometer av hverandre.

 

Handler som regel på Kiwi siden den er nærmest og stort sett litt rimeligere, men skal jeg ha en del brus, noe spesielt kjøtt, mengder av kylling eller noe slikt, så sjekker jeg først om noen av de andre har gode tilbud på det akkurat da.

 

Kall det gjerne gjerrighet, men jeg vil heller bruke pengene på noe annet eller spare dem enn å betale for mye bare fordi det er prisen akkurat der og da i butikken jeg tilfeldigvis er i.

Endret av 1Dr.E
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får gjerne bli irritert, men sjekker man virkelig prisjakt.no eller andre butikker på nettet før man handler i fysiske butikker når man allerede er i butikken? Så gjerrig er jeg ikke. Dersom alle skulle ha gjort det ville det ikke ha eksistert butikker i landet noe mer og arbeidsledigheten ville ha blitt betraktelig mye høyere noe som ville ha ødelagt hele landet, men det er irriterende å få vite det i ettertid at man har kjøpt noe som er overpriset.

 

 

Takk! Da stemmer det med det jeg prøver å fortelle. At både nettbutikker og gjerne fysiske butikker også gjør det før det er slike "gode tilbudsdager". Kjipt at enkelte skal ødelegge for alle andre, men glad for økonomien min sin vegne for jeg har blitt mye mer bevisst på praksisen butikkene holder på med noe som gjør at jeg holder meg mer unna butikkene. :) Men, fint for mange andre som tror at man får en god deal når man i realiteten man ofte blir manipulert til å bruke mer penger enn det man egentlig trenger. For ville du ha handlet duppetingsen f. eks om det ikke ville ha vært på "tilbud"? Mest sannsynligvis ikke. Meste av reklamen er jo for å manipulere deg til å bruke mer penger.

Så du ønsker ikke å bruke 10 sekunder på å sjekke prisjakt, men i stedet forventer å ha tilbudspriser året rundt? Tror du butikken går så mye bedre av det altså?  :huh: Jeg tenker at den dagen en har så mye penger at en ikke vet hva en skal gjøre med de, er det helt innafor å betale mer enn oss andre som leter etter kupp når de handler. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...