Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Løsningsforslag til eksamen i Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har eksamen i Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 i mai. I den forbindelse tenkte jeg at det sikkert er en del andre på dette forumet som har hatt eksamen i dette faget tidligere.

 

For øyeblikket holder jeg på å løse eksamensoppgaver og ser nå at jeg mangler en del løsningsforslag.

 

Dersom du har løsningsforslag eller en god besvarelse på en tidligere gitt eksamen i Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 hadde jeg satt stor pris på om du kunne sendt dette til meg eller lagt det ut i denne tråden. 

 

Takk på forhånd! :)

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passordet er Eksempel eller Eksamen. Du finner løsningsforslagene på udir.no

 

Hei,

 

Takk for svar!

 

Jeg har naturlig nok vært inne på udir.no og lastet ned tilgjengelige løsningsforslag. Jeg har per nå løsningsforslag for eksamene fra våren 2015 og våren 2018, som ble hentet ut fra nettsiden du henviser til. Det blir dog svært lite med kun to løsningsforslag når jeg har et helt fag jeg må jobbe meg gjennom. Skulle gjerne hatt litt flere løsningsforslag/forslag til besvarelse. 

 

Gi en lyd om du har noe! :)

 

//Strawberryjuice

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Takk for svar!

 

Jeg har naturlig nok vært inne på udir.no og lastet ned tilgjengelige løsningsforslag. Jeg har per nå løsningsforslag for eksamene fra våren 2015 og våren 2018, som ble hentet ut fra nettsiden du henviser til. Det blir dog svært lite med kun to løsningsforslag når jeg har et helt fag jeg må jobbe meg gjennom. Skulle gjerne hatt litt flere løsningsforslag/forslag til besvarelse. 

 

Gi en lyd om du har noe! :)

 

//Strawberryjuice

noen som ved Hvor finner man på løsningsforslag på eksamen 2018

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personlig er jeg ganske sikker på at man vil trenge en SOFT-analysen på eksamen i morgen. Det kan derfor være lurt å gjøre ferdig SOFT-analysen i dag. 

 

Når det gjelder spørsmålene på eksamen er det i utgangspunktet ganske åpent hva som kan komme. Det eneste som er sikkert er at spørsmålene vil komme innenfor hovedtemaene bedriftsutvikling og innovasjon. Minner om at ved tidligere eksamener i faget er spørsmålene nesten identiske som læringsmålene. Det er derfor lurt å ta en titt på dem.

 

Innenfor teamet bedriftsutvikling er jeg ganske sikker på at et av spørsmålene omhandler videreutvikling av forretningsidé, gjennomføring av organisasjonsutvikling eller kartlegging av kompetansebehov. I tillegg tror jeg det vil komme et spørsmål om videreutvikling av markedsstrategi, og analysering av kapitalbehov i forbindelse med investeringen i foodtruck kan også fort komme i morgen. Vurdering av ny selskapsform eller utforming av strategiplan kan også fort komme.

 

Noen av dere som forresten har modeller tilgjengelig som kan brukes dersom det kommer spørsmål om økonomi? 

Lenke til kommentar

Er det lov å bruke internett så lenge det ikke er for kommunikasjon? Hvordan laster man ned internettsider feks? Artikler og liknende? Jeg har i tillegg læreboka liggende som e-bok inne på fagbokforlaget og MÅ ha internett for å kunne lese den.. Kan ikke lastes ned :s

Lenke til kommentar

Vil noen dele SOFT-analysen sin? Deler gjerne min! 

 

Og andre ting jeg tror er relevant bortsett fra det strawberryjuice har sagt er:

 

- Konkurranseanalyse: porters modell

- Vekststrategier - ansoffs vekstmatrise

- Økonomisk analyse av vekstmuligheter 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...