Gå til innhold

Arbeiderpartiet har etablert en egen dataspillpolitikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort.

https://www.bbc.com/news/technology-43906306

 

Støtter akkurat det 100%. Likte krypt systemet i Mortal Kombat når det ble implementert i Deadly Allience ettersom da hadde man kister som var markert fra AA-ZZ. Om man ville prøve lykken var det fullt, men man kunne lete opp en guide på nett om hva som var i de forsjellige kistene om man f.eks ville ha alternative outfit: Sub-Zero. Nå er alle kistene i spillet basert på RNG i tillegg til at spillet er laget for å være ekstremt grindy for å få låst opp alt eller at man skal måtte hive inn ekstra penger for å få sjansen å få det man ønsker. Vil ikke støtte slike spill. Ser heller at slik spillpraksis blir ulovliggjordt.

 

Alt i ett slossespill som mortal kombat burde være mulig å låse opp etter maks 100-200 timer spilletid. Burde heller ikke trenge å grinde på en modus som jeg ikke ønsker å spille for å samle valuta for å kjøpe kister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

To innlegg som definitivt ikke er annet enn flaming/trolling er fjernet.

 

Viser til våre retningslinjer:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

  • Flaming og andre former for personangrep er forbudt.
  • Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål.

 

Kommentarer på dette tas på PM eller i tilbakemeldingsforumet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

 

AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg.

 

Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig!

Det er motbydelig ja. Det er helt rett. Mest sannsynlig driter de i gaming, på samme måte som partier som lover og lyger. Politikk i seg selv er forkastelig.

Ja, verden hadde kommet seg langt uten politikk,,,,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg.

 

Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig!

Det er motbydelig ja. Det er helt rett. Mest sannsynlig driter de i gaming, på samme måte som partier som lover og lyger. Politikk i seg selv er forkastelig.

Ja, verden hadde kommet seg langt uten politikk,,,,

Jeg ønsker en verden uten politikere som sitter der og lurer på hvordan de skal flå folk flest til smerteterskelen for å få råd til en ekstra pizza på kontoret. eller kongelige som raker inn penger for å stå og vinke.... Men man kan dessverre ikke alltid få det en ønsker. Man kan være enig eller uenig med meg her, men faktum er at ingen vet hvordan et liv uten politikere ville vært. Og da er ikke Amerikanske filmer bevis på noe som helst.

Men en ting er sikkert, polikere driter i deg og meg. De eneste som bryr seg om folk er nye politikere som vil gjøre noe godt for verden. Men man er bare fersk så lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Funcom så ille på microtransaksjoner heller da?

Faktum er at spill industrien har hatt mange år til å oppføre seg, men nekta, men de slapp unna med det, og det ble advart at en dag går dere for langt og da kommer statlig oversyn. Men spill industrien som alle industrier tenker bare kortsiktig.

 

Dagen kom og det var EA som gikk for langt med Battlefront 2.

 

Som rebide ekorn må loot boxer nå skytes, og vi lan håpe på at noe skjer med microtransaksjoner også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort.

https://www.bbc.com/news/technology-43906306

 

Ingen tvinger deg til å kjøpe, så hvorfor forby det? Tenk på hvor lang tid de har brukt på å lage disse spillene, skjønner utrolig godt at de vil ha inn mest mulig penger. Kjøper gjerne FIFA points og åpner kasser på csgo jeg, skal de nekte meg det? Jeg er voksen, og skal ikke få bruke pengene mine på hva jeg vil -.-‘

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort.

https://www.bbc.com/news/technology-43906306

 

Ingen tvinger deg til å kjøpe, så hvorfor forby det? Tenk på hvor lang tid de har brukt på å lage disse spillene, skjønner utrolig godt at de vil ha inn mest mulig penger. Kjøper gjerne FIFA points og åpner kasser på csgo jeg, skal de nekte meg det? Jeg er voksen, og skal ikke få bruke pengene mine på hva jeg vil -.-‘

Problemet er at mye av dette er rettet mot barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...