Gå til innhold

ANMELDELSE: Imperator: Rome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært en fan av PDX siden første Hearts of Iron, men utviklingen med DLCer er rett og slett tragisk. Fint at de holder liv i spillene sine, for all del, men når summen av alle DLCene nærmer seg 5 ganger prisen for spillet begynner det å bli tullete. Blir vel til at jeg kjøper dette òg en gang, men det blir vel når de har sluppet en 3-4-5-6 DLCer og selger det i en eller annen slags pakke. Det er jo det det resulterer i, når man vet det vil komme titalls DLCer, at man venter med å kjøpe. Gjelder jo hele bransjen forsåvidt.

 

Et lite hjertesukk fra en gammel gamer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Paradox spill er mine favorittspill og jeg liker DLC systemet deres veldig godt. Med nye DLC'er med jevne mellomrom utvikler de spillene i årevis og det gjør at spillene fortsatt er morsomme i mange år etter release. Det er vel ingen andre spill jeg har brukt i nærheten så mye tid på som paradox spill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en som meg som er veldig glad i antikken så virker dette veldig lovende. Dette er spillet jeg lenge har håpt at de skulle lage. Og jeg håper også at det får en masse utvidelser, slik at vi også kan gå enda lenger tilbake i oldtiden.

Utifra anmeldelsen så virker ikke det som om de har kommet opp med noe særlig ny spillmekanikk og det er jo litt synd. Samtidig så er antikken en utrolig fascinerende tid, langt mer så enn f.eks middelalderen.
Hvem har vel ikke lyst til å oppleve litt av "The glory that was Greece, and the grandeur that was Rome."

Jeg håper senere DLCer gjør at vi går så langt tilbake at vi også kan oppleve "The greatness that was Babylon" and "the might that was Assyria"

Endret av Mithridates VI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en som meg som er veldig glad i antikken så virker dette veldig lovende. Dette er spillet jeg lenge har håpt at de skulle lage. Og jeg håper også at det får en masse utvidelser, slik at vi også kan gå enda lenger tilbake i oldtiden.

 

Utifra anmeldelsen så virker ikke det som om de har kommet opp med noe særlig ny spillmekanikk og det er jo litt synd. Samtidig så er antikken en utrolig fascinerende tid, langt mer så enn f.eks middelalderen.

Hvem har vel ikke lyst til å oppleve litt av "The glory that was Greece, and the grandeur that was Rome."

 

Jeg håper senere DLCer gjør at vi går så langt tilbake at vi også kan oppleve "The greatness that was Babylon" and "the might that was Assyria"

Jeg er selv en massiv fan av romertiden og den hellenistiske perioden, men det var ikke nok til å redde opplevelsen for min del. Håper du liker det :)

Lenke til kommentar

For en som meg som er veldig glad i antikken så virker dette veldig lovende. Dette er spillet jeg lenge har håpt at de skulle lage. Og jeg håper også at det får en masse utvidelser, slik at vi også kan gå enda lenger tilbake i oldtiden.

 

Utifra anmeldelsen så virker ikke det som om de har kommet opp med noe særlig ny spillmekanikk og det er jo litt synd. Samtidig så er antikken en utrolig fascinerende tid, langt mer så enn f.eks middelalderen.

Hvem har vel ikke lyst til å oppleve litt av "The glory that was Greece, and the grandeur that was Rome."

 

Jeg håper senere DLCer gjør at vi går så langt tilbake at vi også kan oppleve "The greatness that was Babylon" and "the might that was Assyria"

 

Nå liker jeg antikken selv, men middelaldren var en langt mer kompleks tid, så på mange måter lettere å lage en komplekst og variert spill til. Den føydale perioden er som skapt for Paradox spill, hvor du kan ha mer enn nok å gjøre med dine egne alder og famile, uten å tenke på hva kongen ved siden av deg finner på.

Ikke at jeg skal uttale meg for mye, jeg har aldri passert mer enn et par timer i noen av disse Paradox spillene, en blanding av at jeg er for dum, og uten taktiske slag er det ikke noe som kan drive meg til å digge å sette meg inn i spillet. 

Lenke til kommentar

Har vært en fan av PDX siden første Hearts of Iron, men utviklingen med DLCer er rett og slett tragisk. Fint at de holder liv i spillene sine, for all del, men når summen av alle DLCene nærmer seg 5 ganger prisen for spillet begynner det å bli tullete. Blir vel til at jeg kjøper dette òg en gang, men det blir vel når de har sluppet en 3-4-5-6 DLCer og selger det i en eller annen slags pakke. Det er jo det det resulterer i, når man vet det vil komme titalls DLCer, at man venter med å kjøpe. Gjelder jo hele bransjen forsåvidt.

 

Et lite hjertesukk fra en gammel gamer.

 

Jeg forstår argumentasjonen, men tror du ser litt for negativt på det.

 

Paradox patcher spillet gratis ved hver DLC, og alle som eier hovedspillet får nyte godt av dette. Kjøper man spillet får man bugfikser og balanseendringer gratis over flere år.

 

I tillegg blir spillet midlertidig oppgradert med DLC hvis man spiller multiplayer mot andre som har DLC.

 

Alternativet, slik det var før, er å få "post launch"- støtte i noen måneder. Deretter ingenting med mindre man kjøper dlc.

 

Ulempen er, som alltid, at utvikler kan være fristet til å utelate sentrale deler av et spill fordi det kan utgis senere i DLC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Totalt uenig i 5/10. Spillet er mer komplett enn noe tidligere PDS-spill ved release, stabilt og veldig, veldig moro. Har klokket mange timer allerede og storkost meg hele veien! Det kommer en hotfix 1.0.1 neste uke for å fikse noen performanceproblemer og bugs, og en veldig ambisiøs patch 1.1 tidlig juni. før den første DLC-patchen 1.2 starter utvikling i sommer. PDS-spill har alltid vært slik; og Imperator er om noe det mes komplette spillet ved release noensinne fra utvikleren. CK2, EU4, Stellaris osv var alle mye mer barebone ved release.

 

1.1 Pompey vil ha følgende innhold som vi vet om allerede:

 

Balancing of Technology Progress, Mercenaries, Shattered Retreat, Truce Breaking, Assassinations, Governors, War Exhaustion, and Legitimacy.

 

Improving the mechanics for Population Growth, Stability, and Barbarians.

 

Tweaks to Civil War mechanics, with new power-base mechanics.

 

Naval rework, with Naval Combat mechanics and multiple ship types, as well as navigable major rivers.

 

Deeper Holding mechanics for characters, where you can give characters holdings and they can purchase new ones as they grow in wealth.

 

More character interactions.

 

New Piracy mechanics.

 

Redesigning of functionality where instead of spending power for an instant result, you now spend power to nudge it towards that result over time.

 

Better abilities to play tall, including centralising trade, impacting specific cities, etc.

 

Tribes being able to decide what units their retinues should have.

 

Dual Ruler mechanics for Roman Republic, and Consorts for Monarchies.

 

Government Abilities for all government categories.

 

‘Quality of Life’ features like viewing all characters in a foreign country, new alerts, road building being a continuous action, and more.

 

Adding of features from previous PDS games like moving capitals and regnal numbers on monarchs

 

Much more modding support.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske kjipt når de trekker så mye fra kjernespillet for å pumpe ut titalls expansions som vil koste flere tusen å skaffe. I mine øyne ville det vært et totalt uforsvarlig bruk av penger.

 

Slike uttaleser er alltid like merkelige for meg. Ser av og til det blir nevnt i forbindelse med paradox spill, men ser sjelden mer utfyllende svar. For meg virker det som noe som ble sagt en gang i en eller annen tråd, og som blir gjenntatt av og til, uten at det er særlig gjennomtenkt. Det stemmer at paradox har mange dlcs, men det stemmer ikke at eu4, ck2 manglet innhold da det ble lansert kontra eu3 og ck1. Imperator er oppfølgeren til eu rome og jeg lurer veldig på hva som mangler her i forhold til forgjengeren.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske kjipt når de trekker så mye fra kjernespillet for å pumpe ut titalls expansions som vil koste flere tusen å skaffe. I mine øyne ville det vært et totalt uforsvarlig bruk av penger.

 

Slike uttaleser er alltid like merkelige for meg. Ser av og til det blir nevnt i forbindelse med paradox spill, men ser sjelden mer utfyllende svar. For meg virker det som noe som ble sagt en gang i en eller annen tråd, og som blir gjenntatt av og til, uten at det er særlig gjennomtenkt. Det stemmer at paradox har mange dlcs, men det stemmer ikke at eu4, ck2 manglet innhold da det ble lansert kontra eu3 og ck1. Imperator er oppfølgeren til eu rome og jeg lurer veldig på hva som mangler her.

 

Spillet har fått mye kritikk, og det er selvfølgelig ting og ta tak i, men jeg ser mye av den samme kritikken gå igjen, som er ulogisk og basert på feil informasjon.

 

Selv vil jeg kanskje gitt spillet 7. Karakteren som blir gitt i denne anmeldelsen synes jeg er useriøs.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...