Gå til innhold

Motorola Moto mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg synes hvit G7 ser ganske bra ut, og ikke minst til en god pris. 

Jeg lurer på om den støtter bruk av to 4g simkort samtidig?

Altså at jeg har sim 1 stående for tale i 4G, og sim 2 stående for 4G-data.
Skal selvsagt ta i mot samtaler på begge sim-kort i 4G.  

Lenke til kommentar

Hentet G7 plus på Elkjøp i dag. Nye type tilkobling. En litt bredere en. Så da trengs nye USB kabler til pc osv.

Står at kun den turboladeren som følger med må brukes til lading.

Usb C er blitt standard i dag så liskågreit å bytte ut litt kabler uansett.

 

Og du kan fint lade med hva som helst. Vil bare gå raskest med demmes egen lader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Usb C er blitt standard i dag så liskågreit å bytte ut litt kabler uansett.

 

Og du kan fint lade med hva som helst. Vil bare gå raskest med demmes egen lader.

Men om man har hurtiglader med høy watt-styrke for Huawei, vil ikke den da virke på Motorola selv om begge har usb-c og støtter hurtiglading?

 

(altså, vil ikke en hurtiglader fra Huawei kunne hurtiglade en Motorola eller Samsung?)

Lenke til kommentar

Men om man har hurtiglader med høy watt-styrke for Huawei, vil ikke den da virke på Motorola selv om begge har usb-c og støtter hurtiglading?

 

(altså, vil ikke en hurtiglader fra Huawei kunne hurtiglade en Motorola eller Samsung?)

Mest sannsynlig ikke.

 

Det brukes ulike ladeteknologier. Motorola bruker stort sett qualcomm quickcharge som man finner på flertallet av telefoner med qualcomm prosessorer. Huawei bruker egne hisilicon prosessorer stort sett og dermed egen ladestandard. Samme med oneplus og noen andre som har utviklet egne standarder. Mediatek baserte telefoner har sin standard osv

 

Så ja man vil kunne lade med alle ladere, men kun hurtiglade med ladere som støtter samme standard som telefonen.

Lenke til kommentar

Men om man har hurtiglader med høy watt-styrke for Huawei, vil ikke den da virke på Motorola selv om begge har usb-c og støtter hurtiglading?

 

(altså, vil ikke en hurtiglader fra Huawei kunne hurtiglade en Motorola eller Samsung?)

Som nevnt er det forskjellige standarder, og mobilen og laderen må kommunisere for å hurtiglade.

 

Samsung hurtigladerer ved å skru opp spenningen til 9V, og noen Huawei lader vel med 10V, mens Oneplus f.eks bare lader med 5V men med ekstra mye strøm (4 Ampere) og derfor kan samsung ha tynne kabler mens Oneplus har skikkelig tykke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror ikke jeg la merke til at der var huller for kamera etc da jeg tok det av, trodde det bare var til å beskytte under transport og sånt.
Så jeg tok det av uten å se nærmere på og la det oppi esken igjen. Hadde den enda, så har satt det på nå. Det ble jo mye bedre. Trodde ikke det skulle være noe, men reagerte på at den var så glatt. 

Lenke til kommentar

Kjøpte 3 stykk G7 Power dual til familien og de blei veldig fornøyd.

Lang batteritid og grei ytelse og det er plass til microSD kort i dem.

Den ene har fått sprekk i glasset i nedre hjørnet etter et ublidt møte med asfalten men ellers er de greie.

Heldigvis er skjermer lette å få tak i til Motorola ammenlignet med Iphone.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Syns det blir litt feil å se på disse som "budsjett"-mobiler. Blir å snu det på hodet slik jeg ser det.
Vil heller si at dette er normalprisede mobiler, som har det stort sett alle trenger.
Og at de dyre er statussymbol-mobiler, for de som har behov for å vise at de tilhører den klassen.

Noen ser kanskje noen praktiske behov i slike dyre mobiler, men for de fleste er det nok mest bare det at andre har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 Syns det blir litt feil å se på disse som "budsjett"-mobiler. Blir å snu det på hodet slik jeg ser det.

Vil heller si at dette er normalprisede mobiler, som har det stort sett alle trenger.

Og at de dyre er statussymbol-mobiler, for de som har behov for å vise at de tilhører den klassen.

 

Noen ser kanskje noen praktiske behov i slike dyre mobiler, men for de fleste er det nok mest bare det at andre har det.

 

Nei, der tar du feil. Du kan gå rundt og tro at en Fiat er like god som en Mercedes så mye du vil bare fordi de begge har hjul, bensintank og seter. Men du vet like godt som meg at det er andre forskjeller. Slik er det med mobiltelefoner også. Du får det du betaler for. Og selv om en Moto G6 kanskje er bra nok for veldig mange, så er det ikke det for alle. Noen vil ha mer lagring, raskere lagring, raskere cpu, bedre skjerm og bedre kamera. Og slikt koster. 

 

Den som tror at det å eie en iPhone f.eks er noe statussymbol, har tydeligvis ikke fått med seg all den drittkastinga fra anti-folket. Så det å ha en dyr telefon er ikke noe status. Ikke i Norge, der folk flest har råd til en dyr telefon.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kjøpte 3 stykk G7 Power dual til familien og de blei veldig fornøyd.

Lang batteritid og grei ytelse og det er plass til microSD kort i dem.

Den ene har fått sprekk i glasset i nedre hjørnet etter et ublidt møte med asfalten men ellers er de greie.

Heldigvis er skjermer lette å få tak i til Motorola ammenlignet med Iphone.

Må være forferdelig enkelt da, ettersom det koster en 8 sekunders titt og hundre kroner på Aliexpress for å få tak i ny skjerm til iPhone.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Svært få tester å finne hos seriøse utenlandske sider også.

Kikket kjapt over specs og ble ikke sånn direkte imponert. Ser helt greit ut. Men litt svak prosessor i forhold til prisklasse, evt litt høy pris i forhold til specs.

Den konkurrerer ganske direkte mot Xiaomi Mi A3 som koster ca en tusenlapp mindre som ett eksempel.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (1 time siden):

Svært få tester å finne hos seriøse utenlandske sider også.

Kikket kjapt over specs og ble ikke sånn direkte imponert. Ser helt greit ut. Men litt svak prosessor i forhold til prisklasse, evt litt høy pris i forhold til specs.

Den konkurrerer ganske direkte mot Xiaomi Mi A3 som koster ca en tusenlapp mindre som ett eksempel.

 

Har lest en del utenlandske og den får ok, men ikke helt topp. 

Jeg vil uansett gå fra Moto G6 Plus så for meg er det uansett er bra steg opp. Satser på att det kommer noen greie tilbud på Black Friday.(uken/helga/Cyber Monday) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...