Gå til innhold

Oneplus 7 - Tråden


Anbefalte innlegg

Oneplus 7 er rett rundt hjørnet.  Lanseringsevent 14 Mai. 

I denne tråden kan vi delerykter, lekkasjer og fakta. 

 

Hva tenker dere om kommende modell?

Skal dere følge med på lanseringen live i London eller på Youtube?

 

Specs:

 

  • Quad HD+ Super AMOLED 90Hz
  • USB 3.1
  • WARP Charge 30W
  • 4000mAH-batteri
  • To høyttalere
  • Tre kameraer (En hovedsensor + vidvinkel/telefoto)

Pris:

Rykter sier: OnePlus 7 Pro en utsalgspris på 749 euro (7200 i norske kroner). Dette gjelder modellen med 8 GB RAM og 256 GB lagringsplass.
Skal du ha 12 GB RAM må du ut med 819 euro (7900 kroner).



oneplus-7-launch-official.jpg

 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

OnePlus har en stor svakhet for meg. Og det er kameraet. Jeg vil gjerne ha et så bra som mulig i en mobil, da jeg tar mye bilder og video i kampsammenheng og på reiser. Og akkurat der har OnePlus vært veldig svake i alle år. Lite tyder på at det vil endre seg.

 

Nå er det sikkert en som skal påstå at kameraet i en OnePlus ikke er "så verst". Men jeg er ikke ute etter "ikke så verst". Jeg er ute etter mye bedre enn "ikke så verst".

 

På mye annet er den sikkert veldig bra, men jeg ønsker meg ikke et "nesten"-produkt.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tull. Jeg har VoLTE på min Oneplus 6. 

Ja, jeg ser Telia støtter VoLTE på denne, ikke Telenor eller ICE.

Veldig kjedelig å kjøpe telefon som ikke støtter VoLTE.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser Telia støtter VoLTE på denne, ikke Telenor eller ICE.

Veldig kjedelig å kjøpe telefon som ikke støtter VoLTE.

 

Bare bytt til Telia det ;)

De er nok litt mer "offensive" enn Telenor på VoLTE-støtte på telefoner.

 

Mens OnePlus 6T ikke har Volte hos noen av de norske operatørene. Så om ikke Telia velger å selge OnePlus 7 slik de gjorde med 6'eren så tviler jeg på at denne får Volte-støtte i Norge.

OnePlus 6T støtter VoLTE hos Telia.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser Telia støtter VoLTE på denne, ikke Telenor eller ICE.

Veldig kjedelig å kjøpe telefon som ikke støtter VoLTE.

 

Veldig kjedelig å velge en operatør som ikke tilbyr støtte av VoLTE til telefonene på markedet.

 

Det er jo ikke telefonen som ikke har støtte for det, det er jo operatøren som velger å ikke støtte det. 

Lenke til kommentar

OnePlus har en stor svakhet for meg. Og det er kameraet. Jeg vil gjerne ha et så bra som mulig i en mobil, da jeg tar mye bilder og video i kampsammenheng og på reiser. Og akkurat der har OnePlus vært veldig svake i alle år. Lite tyder på at det vil endre seg.

 

Nå er det sikkert en som skal påstå at kameraet i en OnePlus ikke er "så verst". Men jeg er ikke ute etter "ikke så verst". Jeg er ute etter mye bedre enn "ikke så verst".

 

På mye annet er den sikkert veldig bra, men jeg ønsker meg ikke et "nesten"-produkt.

 

Du syntes ikke det store prishoppet, og ekstra kameralinse, tyder på betydelig oppgradering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Veldig kjedelig å velge en operatør som ikke tilbyr støtte av VoLTE til telefonene på markedet.

 

Det er jo ikke telefonen som ikke har støtte for det, det er jo operatøren som velger å ikke støtte det. 

Ja, det er sant, men det går ut på det samme - altså ingen VoLTE på nye telefoner til tusener av kroner er litt, kremt, dårlig.

 

Det er vel heller slik at produsent ikke sender ut software slik at de forskjellige operatørene kan implementere VoLTE. ICE har jo lenge forsøkt å skaffe støtte for iPhone uten at Apple ser ut til å gi dem hva de vil ha.

Lenke til kommentar

OnePlus har en stor svakhet for meg. Og det er kameraet. Jeg vil gjerne ha et så bra som mulig i en mobil, da jeg tar mye bilder og video i kampsammenheng og på reiser. Og akkurat der har OnePlus vært veldig svake i alle år. Lite tyder på at det vil endre seg.

 

Nå er det sikkert en som skal påstå at kameraet i en OnePlus ikke er "så verst". Men jeg er ikke ute etter "ikke så verst". Jeg er ute etter mye bedre enn "ikke så verst".

 

På mye annet er den sikkert veldig bra, men jeg ønsker meg ikke et "nesten"-produkt.

 

Da har Oneplus bekreftet at det vil bli en "tredelt" kameraoppsett. Twitter

 

Ryktene sier det skal være et hovedkamera med 48 megapiksler og et teleobjektiv ved siden av. Det som også er nytt er en "ultrawide" sensor som ikke er blitt brukt tidligere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du syntes ikke det store prishoppet, og ekstra kameralinse, tyder på betydelig oppgradering?

 

Ikke før jeg ser det. Det finnes masse telefoner der ute med 2 og 3 linser uten at kamerakvaliteten blir særlig bedre av den grunn. Det er ofte i software kvaliteten kommer til sin rett. Og kanskje OP har klart det denne gangen, men jeg har hørt det før fra både dem og andre at "nå er vi så bra", uten at det har vært noe sannhet i det.

 

På den annen side, nå begynner det å bli såpass pris på disse at man like gjerne kan kjøpe et mer etablert merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...