Gå til innhold

Da barneskoleeleven mistet alt utstyret sitt i razzia ble han sur, og skapte enda mer trøbbel for kommunen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av det som er så herlig ved å være 13 år er at du ikke trenger noen unnskyldning for å oppføre deg som en umoden drittunge. :D

 

Nåhsåh... Det kan vel hende at det er flere som ikke trenger det. Jo mere makt du har jo mer dritt kan en vel gjør uten å trenge noen unnskyldning for det. Men nå må jeg holde kjeft. Snart åker jeg inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe av det som er så herlig ved å være 13 år er at du ikke trenger noen unnskyldning for å oppføre deg som en umoden drittunge. :D

 

Ja, ingen vits i å høre hva en 13-åring har å si.

Når større organisasjoner, som har blitt gjort oppmerksomme på problemet, så har de lært å høre på, og i mange tilfeller ansette den som fant feilen, for å gjøre det sikrere.

Men småkongene i kommunen følte vel det var et nederlag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, ingen vits i å høre hva en 13-åring har å si.

Når større organisasjoner, som har blitt gjort oppmerksomme på problemet, så har de lært å høre på, og i mange tilfeller ansette den som fant feilen, for å gjøre det sikrere.

Men småkongene i kommunen følte vel det var et nederlag?

Kan noen som helst lovlig ansette en 13-åring i Norge? Usikker..

 

En ting jeg derimot er sikker på er at en offentlig virksomhet *ikke* kan ansette noen som helst uten at det har vært en skikkelig prosess i forkant. Det er nemlig en voldsom angst for at noen kanskje skal få noe de ikke har krav på så av frykt for at noen kan la seg friste til å ansette bekjente på tynt grunnlag har man også gjort det ulovlig å ansette 'rockestjerner' innen et felt uten en skikkelig(og langdryg) prosess i forkant.

Lenke til kommentar

(...)

En ting jeg derimot er sikker på er at en offentlig virksomhet *ikke* kan ansette noen som helst uten at det har vært en skikkelig prosess i forkant. Det er nemlig en voldsom angst for at noen kanskje skal få noe de ikke har krav på så av frykt for at noen kan la seg friste til å ansette bekjente på tynt grunnlag har man også gjort det ulovlig å ansette 'rockestjerner' innen et felt uten en skikkelig(og langdryg) prosess i forkant.

 

Det sagt så vet vel alle som har søkt på stillinger i det offentlige at man må sjekke søkelisten først for personer som har eksisterende tilknytninger, det finnes mange eksperter på å danse rundt regelverket så man til slutt får den personen de hadde i tankene før prosessen startet og ikke andre bedre kvalifiserte søkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...