Gå til innhold

Hvilke innstillinger burde jeg velge? (GoPro Hero 7 Black)


Anbefalte innlegg

Hvilke innstillinger passer meg best?

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av to nye GoPro Hero 7 Black til fordel for ny hobby/prosjekt hvor disse skal bli med under vannet for en liten dykke-tur. Jeg sliter litt med å velge beste oppsettet på disse, så her kommer noen spørsmål og informasjon om bruksområdet.

 

Utstyr:

- GoPro Hero 7 Black

- GoPro Super Suit

- Dome Port

 

Bruksområde:

Vi er to dykkere som driver foreløpig med kun snorkling ved ikke så dype vann (rundt 2-4 meter), men etterhvert planlegger vi dykking med tank i fremtiden. Vi blir å ha ett GoPro Hero 7 på svømmemasken hver som ser det vi ser, men også ett GoPro Hero 7 til med Dome Port for å filme oss selv som dykkere av og til. Videoene blir å bli lastet opp på YouTube.

 

Så her kommer spørsmålet; hvilke innstillinger passer oss best? Vi kunne tenkt oss 4K, men vi legger merke til at fil-størrelser blir veldig store og datamaskinen min er ikke så glad i disse filene (men det går greit) Er 2,7K et godt alternativ og evt hvilken modus burde det bli filmet i? (Wide, Linear, osv)

 

 

Setter pris på noen gode tips og erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke innstillinger passer meg best?

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av to nye GoPro Hero 7 Black til fordel for ny hobby/prosjekt hvor disse skal bli med under vannet for en liten dykke-tur. Jeg sliter litt med å velge beste oppsettet på disse, så her kommer noen spørsmål og informasjon om bruksområdet.

 

Utstyr:

- GoPro Hero 7 Black

- GoPro Super Suit

- Dome Port

 

Bruksområde:

Vi er to dykkere som driver foreløpig med kun snorkling ved ikke så dype vann (rundt 2-4 meter), men etterhvert planlegger vi dykking med tank i fremtiden. Vi blir å ha ett GoPro Hero 7 på svømmemasken hver som ser det vi ser, men også ett GoPro Hero 7 til med Dome Port for å filme oss selv som dykkere av og til. Videoene blir å bli lastet opp på YouTube.

 

Så her kommer spørsmålet; hvilke innstillinger passer oss best? Vi kunne tenkt oss 4K, men vi legger merke til at fil-størrelser blir veldig store og datamaskinen min er ikke så glad i disse filene (men det går greit) Er 2,7K et godt alternativ og evt hvilken modus burde det bli filmet i? (Wide, Linear, osv)

 

 

Setter pris på noen gode tips og erfaringer!

1080p 24fps er ypperlig, og god nok kvalitet for alle plattformer. Se hva som fungerer best for deg av Linear og Wide til forskjellige situasjoner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...