Gå til innhold

Microsoft får ikke bestemt seg for hva de vil med MS Paint


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor skal jeg gjøre av printscreens hvis ikke jeg kan bruke msppaint? Det er jo helt krise!

Selv etter jeg fant ut av Win + PrtSc (som tar skjermbilde og konsekvent lagrer det i en mappe), åpner jeg enda Paint for å redigere det ganske raskt. Alt annet blir bare feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvor skal jeg gjøre av printscreens hvis ikke jeg kan bruke msppaint? Det er jo helt krise!

Selv etter jeg fant ut av Win + PrtSc (som tar skjermbilde og konsekvent lagrer det i en mappe), åpner jeg enda Paint for å redigere det ganske raskt. Alt annet blir bare feil.

Tjah, dere kan bruke Snagit. Eller ShareX om dere ikke vil betale.

Eller for all del den nye "Klipp og Tegn" som den heter på norsk som skal ta over for "Utklippsverktøy".

Lenke til kommentar

Hvorfor fjerne det? Hva med å heller gjøre det bedre? Windows er jo ikke gratis, da forventer jeg ihvertfall at jeg får litt ekstra programmer. Får jo ikke Office pakken inkludert (Word etc.) det koser alla 1500kr. Er rent tyveri/bedrageri, har et personlig hat mot Bill & Microsoft.

 

Brukte Open Office gjennom alle skoleåra, alltid noe tull, den ene gangen funka ikke presentasjonen & jeg måtte fremføre uten Power Point. 15 & full av angst, ingen kul PP å vise & alle så på MEG. Takk for den Bill, fuck deg!

Piratkopierte Office pakka etter det.

Lenke til kommentar

 

Hvor skal jeg gjøre av printscreens hvis ikke jeg kan bruke msppaint? Det er jo helt krise!

Ja. Hvorfor ta bort programmet. Det er redningen på jobbklienter m.m. med basis Windows. Hurtig redigering av printscreen.

Er enig i det burde beholdes. Men du gjør nøyaktig det samme i forhåndsinstallerte Paint 3D (eller ett av ekstremt mange andre peogram man kan laste ned) så det er jo ingen krise heller.

Lenke til kommentar

Hvorfor fjerne det? Hva med å heller gjøre det bedre? Windows er jo ikke gratis, da forventer jeg ihvertfall at jeg får litt ekstra programmer. Får jo ikke Office pakken inkludert (Word etc.) det koser alla 1500kr. Er rent tyveri/bedrageri, har et personlig hat mot Bill & Microsoft.

 

Brukte Open Office gjennom alle skoleåra, alltid noe tull, den ene gangen funka ikke presentasjonen & jeg måtte fremføre uten Power Point. 15 & full av angst, ingen kul PP å vise & alle så på MEG. Takk for den Bill, fuck deg!

Piratkopierte Office pakka etter det.

 

Greit at det er der. Men forbedre det? Du vet vel at du har Paint 3D? Basicly samme programmet men litt fornyet design og mulighet for 3D tegning. Der har du jo forbedringen.

 

Windows var gratis for min del. Alltid hatt piratkopi.

Men da jeg benyttet meg av gratis oppdatering fra Windows 7 Ultimate til Windows 10 Pro ble det plutselig en helt genuin lovlig versjon.

Lenke til kommentar

Greit at det er der. Men forbedre det? Du vet vel at du har Paint 3D? Basicly samme programmet men litt fornyet design og mulighet for 3D tegning. Der har du jo forbedringen.

 

Windows var gratis for min del. Alltid hatt piratkopi.

Men da jeg benyttet meg av gratis oppdatering fra Windows 7 Ultimate til Windows 10 Pro ble det plutselig en helt genuin lovlig versjon.

 

Ja det er jo sant, visste ikke at det eksisterte engang..

Du betalte uansett for Windows første gang du kjøpte pc'n.

Lenke til kommentar

Er enig i det burde beholdes. Men du gjør nøyaktig det samme i forhåndsinstallerte Paint 3D (eller ett av ekstremt mange andre peogram man kan laste ned) så det er jo ingen krise heller.

Eg har brukt Paint så lenge det har eksistert, så det er veldig lett å ty til det. Alle hurtigtastane er automatisert og du har alle verktøy tilgjengeleg i toppen. Paint 3D har eit anna UI som eg ikkje likte like godt. Spesielt det at verktøya var skjult i menyar og ikkje alt var tilgjengeleg heile tida. Då blir det fleire klikk enn i Paint.

 

Om eg først kjem i gang med 3D så er nok eit greit alternativ, men eg har ingenting imot å behalde MS Paint.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...