Gå til innhold

Kommer Telenors selgere fra en annen planet?


Anbefalte innlegg

I denne artikkelen fra E24.no blir Telenors "salgstriks" kraftig kritisert av ICE:

 

https://e24.no/digital/telekom/telenor-selgere-proevde-aa-kapre-kunder-fra-konkurrenten-hevdet-ice-var-bygd-av-en-russer-og-at-kundene-trengte-spesialtelefon/24601303

 

Blant høydepunktene finner vi:

 

I dokumentasjonen fremkommer det at Telenor-selgerne blant annet har hevdet:
 
At man trenger spesialtelefon for å bruke Ice-nettet.
Ice bruker standard 4G-teknologi og leier tilgang hos Telia der de selv ikke har dekning
 
At Ice har dårligere dekning på T-banen i Oslo.
4G-dekningen i T-banesystemet er et felles prosjekt der alle operatørene er med og deler på infrastrukturen
 
At Ice «er bygd av en russer» og har «har russisk dekning holdt jeg på å si».
Den største aksjonæren i Ice er Access Industries, som igjen kontrolleres av den amerikanske investoren Leonard Blavatnik, som opprinnelig ble født i Ukraina
 
At Ice har mobilmaster som bare bruker frekvensbåndet 800 megahertz og at signalene «går ikke så langt».
Ice bruker flere frekvenser. I tillegg gir 800-båndet svært god dekning per mast, noe Telenors egen dekningsdirektør flere ganger selv har påpekt når han har snakket om Telenors bruk av den samme frekvensen.
 
En selger hevdet å ringe fra NorgesEnergi, men i utover i samtalen erkjente selgeren etter hvert at han ringte for Telenor-selskapet Talkmore.
Den ansatte, som er kunde av NorgesEnergi, reagerte kraftig på at kundedata hadde blitt delt med Talkmore/Telenor uten samtykke. Regelverket krever også at telefonselgere umiddelbart redegjør for hvem de ringer fra.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

I butikken jeg kjøpte den siste telefonen sa de at alle operatører som ikke het Telenor, Telia eller ICE ble nedprioritert i båndbredde, og at jeg absolutt ville få bedre kvalitet om jeg valgte en av disse tre.

Primært var det vel ICE selgeren gjerne ville selge meg da.

Jeg har hatt alle tre og flere til, og aldri opplevd noen forskjell på noe, annet enn litt forskjeller pga. forskjellige nett.

Selvsagt vet jeg at dette er tøv og konfronterte selgeren med dette. Han var helt overbevist om at han hadde rett. Det er artig at de får kundene til å le litt ;)

Lenke til kommentar

Telenor bruker og betaler provisjon til såkalte Call Centere rundt om. Jeg har i ung alder selv jobbet på et slikt call senter, og der solgte vi annonser til bedrifter i "TV2 katalogen". Jeg sluttet etter ca. tre uker når jeg skjønte hvor det gikk. 

 

Ett par måneder etter jeg sluttet havnet selskapet på TV2 Hjelper deg.

 

Firmaet jeg jobbet hos hette Finnfirma:

https://www.tv2.no/a/2589385/

 

Dem mistet avtalen med TV2 ikke lenge etter. Grunnen vet jeg ikke, men det er vel ganske åpenbart kanskje...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...