Gå til innhold

Kjøpe RAM til laptop. Skulle ikke prisene synke?


stoff3r

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ddr4 SO-DIMM 2666 mhz. 8GB. (En brikke). Ser at den billigste på prisguide er 

Crucial Ballistix Sport LT DDR4 8GB på "proshop" til 622 pluss 119,- i frakt!!! Mulig det finnes andre alternativer men jeg kommer ikke til å kjøpe til over 700 kroner eller betale 100kr i frakt. 

Jeg trodde prisene skulle synke men problemet er at det er nesten ingen som selger slike ram-brikker.
Er det noen av dere som vet om et godt tilbud eller en alternativ nettbutikk som kanskje ikke er listet opp på Prisguide.no?   Har lekt med tanken på å kjøpe fra utenlandske nettbutikker som opererer med lavere pris og frakt. Tips?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke akkurat god tilgjengelighet på de to varene du viste til nizzen. Kun proshop og kun en av de på lager. Det var dessuten feil grensesnitt.

 

Edit: hmm var det et ironisk svar montro? Jeg bygde pc for et års tid siden og brukte ikke 2500kr på et 2x8GB kit...

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar

Var ikke akkurat god tilgjengelighet på de to varene du viste til nizzen. Kun proshop og kun en av de på lager. Det var dessuten feil grensesnitt.

 

Edit: hmm var det et ironisk svar montro? Jeg bygde pc for et års tid siden og brukte ikke 2500kr på et 2x8GB kit...

Hva slags brikke står i fra før? Eller er den lodda fast? Finn ut hva hastighet\CL er på den brikken og kjøp den rimeligste du kan finne med minimum så gode specs. Ligger flere brikker med 2400\2666 ute for rundt 500+frakt. F.eks Kingston HyperX impact 2666cl15 finner du på lager hos flere butikker for rundt 600 inkl frakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke akkurat god tilgjengelighet på de to varene du viste til nizzen. Kun proshop og kun en av de på lager. Det var dessuten feil grensesnitt.

 

Edit: hmm var det et ironisk svar montro? Jeg bygde pc for et års tid siden og brukte ikke 2500kr på et 2x8GB kit...

 

Neida, var bare for å vise grafen over at ramprisene er på vei nedover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags brikke står i fra før? Eller er den lodda fast? Finn ut hva hastighet\CL er på den brikken og kjøp den rimeligste du kan finne med minimum så gode specs. Ligger flere brikker med 2400\2666 ute for rundt 500+frakt. F.eks Kingston HyperX impact 2666cl15 finner du på lager hos flere butikker for rundt 600 inkl frakt.

Det står i en 8GB 2666mhz brikke. Jeg har ikke sjekka specs på den men er ikke så nøye med CL og slikt tenkte jeg da, kan ta feil  :wee: Har ikke gidda å åpne for å sjekke hvilket merke osv men laptoppen er en Lenovo Legion Y530 Corei5 gtx1060.

 

Takk for tipset om kingston, den dukket ikke opp i prisguiden så jeg hadde ikke sett den.

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...