Gå til innhold

Evaluering: Den førerløse bussen skapte trafikkfarlige situasjoner hver dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en bilfører skapt flere farlige situasjoner så hadde vedkommende mistet førerkortet tvert.

 

Derfor må disse doningene forbys øyeblikkelig!

 

Hvor mange trafikkfarlige situasjoner lager du hver dag? Hvor ofte må du over i motsatt felt for å unngå en syklist? Hvor ofte bremser du litt sent i ett lyskryss? Hvor ofte bruker du ikke blinklys? Hvor ofte gjør du noe som er trygt, men sett med byråkratøyne så kunne det vært farlig, dersom situasjonen var litt annerledes?

 

I budstikka artikkelen brukes beskrivelsen "Uheldig og til dels farlig". Dette har TU valgt å droppe for å heller bruke en tabloid overskift.

 

Noen som vet om evalueringen er offentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ruters pressemelding har hele evalueringen vedlagt som PDF, noe verken TU eller budstikka gadd å ta med: https://ruter.no/om-ruter/presse/presserom/#/pressreleases/selvkjoering-gir-muligheter-men-ogsaa-utfordringer-2859183

 

edit: Var forhastet, budstikka nevner en rapport fra COWI og skrev det slik at det kunne se ut som det var evalueringen de refererer til, men det er en mer generell sak.

Endret av olemars
Lenke til kommentar

Hadde en bilfører skapt flere farlige situasjoner så hadde vedkommende mistet førerkortet tvert.

 

Derfor må disse doningene forbys øyeblikkelig!

 

He he, flere likedane busser med sjåfør, burde kjørt i paralell med denne. Så kunne man sammenlignet hvem som var farligst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...