Gå til innhold

krav for setup med 3 skjermer


Anbefalte innlegg

kjapt spørsmål; jeg vil ha 3 stk 144Hz 1440p skjermer til gaming, men et skjermkort har som regel (correct me if im wrong) bare en utgang for displayport. må jeg virkelig ha 3-way sli for å drive alle via Displayport?

 

jeg nekter å tro at man kobler en skjerm til displayport, en til dvi og en til hdmi (???) hvis man bare bruker ett skjermkort.

 

det må da finnes en mer hyppig brukt løsning for dette?

 

har hørt om displayport splitter, men hørte tilbake i 2015 at det ikke var noe å satse på da "port-til-port"-tilkobling er å fåretrekke. har de blitt noe bedre med årene?

 

jeg har for vane å lage mye rot i postene mine.. men jeg er i bunn og grunn bare ute etter den "standarde" løsningen på 3 skjerm setup.

Endret av Mashux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett alle high end 2080/2080Ti kort jeg har sett har 3xDP og en HDMI, så tror ikke du trenger bekymre deg for det.

 

3-way SLI (nå kalt NVlink) støttes ikke lenger. Siste serie med kort som hadde gaming støtte for det var 9-serien

 

Et større problem kan være kraft nok til å holde høy nok FPS til oppsettet.

Lenke til kommentar

 

2 ways sli er mulig, men 3 ways sli skaler så dårlig, at det ikke er noe vits.

Er få spill som drar nytte av bedre ytelse med SLI farcry 5 og noen få spill, klarer mot 80% ytelse på begge GPU på ryzen.

 

Men vil tro om man kobler en skjerm til en gpu vil den bruke ytelsen til den ene gpuen.

Ergo man trenger ikke nødvendigvis sli for å redusere ytelseproblemene. Ved flere skjermoppsett.

Lenke til kommentar

2 ways sli er mulig, men 3 ways sli skaler så dårlig, at det ikke er noe vits.

Om video viser forskjell mellom 2 og 3 way SLI på 10-serie kort så vil det ikke være noen forskjell fordi det som nevnt ikke er støtte for 3-way SLI til spill etter 9-serien. Det finnes enkelte 3-way SLI profiler for benchmarks for å kunne få ekstreme tall ved overklokking, men ellers ingen funksjon av 3-way.

 

Men vil tro om man kobler en skjerm til en gpu vil den bruke ytelsen til den ene gpuen.

Kort svar - Nei

 

Hele poenget med SLI er å fordele lasten for å kunne gi bedre ytelse (og ved aktivering av SLI så vil det andre kortet kun brukes for halve jobben og ikke lenger ha aktive utganger)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte 3x 1440p 144hz i surround for noen år siden. Da brukte jeg 3x Titan X maxwell i 3-way sli.

 

Med det oppsettet oppstod det 1000 forskjellige problemer i forskjellige spill. Noen spill fungerte bra, mens andre var noe dritt å få til med surround oppsett.

 

Nå kjører jeg Ultra Wide skjerm 3440x1440 med en bonusskjerm ved siden av. Selv når jeg kjører 2x2080ti nvlink (sli), så er det fryd og gammen i forhold :)

 

Personlig vil jeg fraråde surround til spill, siden ultrawideskjerm er overlegent alt annet til spill. Med de nye LG skjermen med 3440x1440 144hz, så er det enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...